משרד התפוצות עם סרטון על יהודייה שלא מלה את בנה

trilliane

Well-known member
מנהל
זה כי היא בנורווגיה והסביבה לחצה עליה (בכיוון ההפוך...)

למעשה היא אומרת בסרטון שהיא לא נגד מילה, לא חושבת שזו התעללות בילד ומאמינה שזו זכות ההורה וזכותם של יהודים... זה פשוט לא התאים לה. אני מניחה שלו הייתה חיה בישראל זה ממש לא היה כך כי הסביבה הייתה מחבקת אותה ומלחיצה אותה בכיוון ההפוך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הבנתי מה ניסית לומר בהערה הזאת...

אני לא מכירה אנשים שמחפשים "סיבות מהתחת" לעשות; מי שרוצה פשוט עושה ולא צריך הצדקה מיוחדת, זה הרי לגיטימי ומקובל בישראל. מי שלא עושה הוא החריג שצריך להצדיק את עצמו ולעמוד בלחצי הסביבה, ורבים חוששים מההפחדות (איומים שהילד יהיה חריג או שהמשפחה תנתק קשר, מה שלפעמים אכן קורה, לפחות זמנית) ונכנעים ומלים אף שהם לא ממש רוצים.

היא בדיוק במצב ההפוך: היא לא חיפשה סיבות למול, יש לה... לא רק שהיא רצתה היא אף הזמינה במיוחד מוהל, אבל היא חיה בסביבה הפוכה שהפעילה עליה לחץ הפוך וערערה את הבחירה שלה למול עד שהיא נשברה וחשה שהיא לא מסוגלת וזה לא בשבילה. אין לי שום ספק שלו היא הייתה חיה בישראל היא הייתה מלה ללא היסוס או מצמוץ.

בעיניי הסרטון הזה מדגים היטב את כוחו של הלחץ החברתי.
 
זה שחיתוך אברי מין של תינוקות נראה לך הגיוני

מוכיח שהמוח שלך מעוות לחלוטין!
מה זה ״מי שרוצה עושה״? זה חלוקת מצרכים שמי שרוצה לוקח? זה גוף של תינוק זעיר! זה איבר מין! זה כאבי תופת! זה הפסד לכל החיים! וזה עם סיכון לסיבוכים גרועים וגם למוות!
מה הבדיחה הזאת ״מי שלא חותך הוא חריג״? הכל בסדר במוח שלך?
&nbsp
זה שבישראל יש לחץ חברתי לחתוך אברי מין של תינוקות, מוכיח שחיים כאן אנשים הזויים, שבכל מדינה שפוייה היו מקבלים מאסר עולם בתנאים פסיכיאטרים! מי עושה לחץ חברתי כדי לחתוך ולמצוץ איבר מין של תינוק מדמם? הם שומרים שבת בכלל? או שהם כמו מירי רגב שאוכלת שרצים ופירות ים, ומוכנה להפסיד את יד ימין כדי שימשיכו לקצץ תינוקות....
&nbsp
המוח שלך צריך להתעורר, המצב כאן מעוות לחלוטין! זה שאריות מהמוח של האדם הקדמון, שהקריב תינוקות לאלים, ונשאר להקשיב לצווחות הסבל שלהם. זה מתקופה שבה קניבליזם היה מקובל, ושריפת מכשפות היה החוויה היומית.
&nbsp
זה שיבשת שלמה שפוייה, ומבינה עד כמה מזעזע זה לחתוך ולמצוץ אברי מין, מוכיחה שיש תקווה לאנושות. זה שאנשים כמוך לוקחים את זה לכיוון פסיכולוגי של ״השפעת הסביבה על ההחלטות״, מוכיחה שחלק מבני האדם חוזרים לאחור ישירות אל האדם הקדמון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הויסה! משעמם לך שהתחלת להתנפל על חברי פורום ותיקים?

המוח שלך צריך להתעורר ולקרוא מה שאשכרה כתבתי. לא הבעתי דעה, תיארתי מציאות. "מי שרוצה עושה" הוא תיאור של המציאות בישראל, לא עמדתי האישית בנושא. מצד שני, אולי עדיף שתתנפל על משוכנעים כמוני, כי את הלא-משוכנעים אין סיכוי שתצליח לשכנע עם הגישה התוקפנית והאלימות המילולית שלך.
 

HouseAtreides

New member
וגם כי זה סרטון מטעם משרד ממשלתי ישראלי

שחיפש וחיפש בנרות עד שמצא מישהי שגם לא מלה את בנה, וגם מסכימה לספר שזה קרה רק בגלל רגישות נדירה ומיוחדת שלה כאמא מאד ייחודית, שלא באמת יכולה לצקת אידיאולוגיה סדורה או הסבר מניח את הדעת לגבי למה זה קרה לה, ובוודאי שמי שמתכוונים לאסור על יהודים כשרים לקיים מצוות מילה הם אנטישמים מסוכנים שכולנו בכוחות מאוחדים צריכים להילחם בהם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה שמלכתחילה יחפש מישהי לא מלה את בנה? זה לא הגיוני...

היא מספרת שאין שם מוהל והיא הזמינה במיוחד מעיר אחרת... סוף "טוב" מבחינת הסברה בעד מילה הוא שהמוהל הגיע, הילד נימול והשמחה גדולה.
 

HouseAtreides

New member
מאד פשוט: כי זה משרד שמבקש להסדיר את המשותף לכל יהודי העולם

וכבר קשה להמשיך להתעלם לגמרי מהעובדה שיש בעולם יהודים שלא מלים את בניהם, ושהנושא נמצא במחלוקת במדינות אירופה.
אז מצאו דרך להכניס לסיפור את אותם יהודים שלא מלים את בניהם, ומקווים שסרטון כזה יניח את דעתם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא משכנע. מבחינתם המשותף לכל יהודי העולם הוא גם המילה

 

HouseAtreides

New member
במה יש להשתכנע? משרד ממשלתי החליט הפעם

לתת את הבמה דווקא למישהי מסויימת מנורבגיה שלא מלה את בנה. עד כאן העובדות. לא למישהי מנורבגיה (שקל מאד למצוא, אחת, שתיים או מאה כאלה, הן אשכרה עומדות בתור) שמלה את בנה בשמחה ובששון, ושטוענת שהילד לא צייץ אפילו דקה, ושכל הנסיונות האירופיים להוציא מילות קטינים וקטינות מחוץ לחוק הן בגדר אנטישמיות טהורה. גם לא למישהי מנורבגיה (שגם כן קל יחסית למצוא, בהפרש גדול מהקודם, אבל גם לזה יש תור) שלא מלה את בנה ושמסכימה לגמרי עם העמדה האירופית לגבי מקומן של מילות קטינים ביחס לעקרון זכויות האדם.
למי נתנו את הבמה? למישהי שגם לא מלה את בנה, וגם מוכנה לומר שהיא לא מתיימרת לייצג אף הורה אחר, שזה עניין רגשי פרטי שלה, ושהעמדה שלה בנושא קרובה יותר לזו היהודית ("כל הורה יעשה מה שהוא רוצה, יש לכבד חופש הדת") מאשר לזו האירופית.
האם זו מקריות שאותו משרד ממשלתי נותן במה דווקא לעמדה הלא פופולרית הזו שהיא לא כאן ולא שם? האם אין קשר למאבק שהוא מנהל נגד אירופה בנושא? האם אין כאן מסר של "אנחנו לא צריכים להיות לא בעד אירופה ולא נגד אירופה, קודם כל אנחנו צריכים לזכור את היהדות המשותפת לכולנו ורק אחר כך לנקוט עמדה"? אולי. אולי זו מקריות, אבל קשה להשתכנע שמשרד ממולח משקיע משאבים באופן מקרי ואקראי.
 

MotheRonit

New member
תכלס הסרטון הזה הוא שירות לאי מילה ומפתיע אותי שהוא מופץ

על ידי משרד ממשלתי
 

HouseAtreides

New member
הסרטון הזה לא שונה בהרבה מיתר האיזכורים לאי מילה שמופיעים

במסמכים רשמיים של קופות חולים ומוסדות אחרים בארץ. תמיד אין בסיס אידיאולוגי לאי מילה, תמיד הבסיס הוא רגשי-שטחי של "לא רוצים להכאיב לתינוק" במקרה הטוב. אני לא מתפלא שמשרד ממשלתי שמתיימר לקבל על עצמו את האחריות על טיב היחסים עם היהדות הבינלאומית, ינסה לסדר לעצמו תדמית של שפוי ומתון. יותר משהסרטון עושה שירות לאי מילה, הוא מכוון לעשות שירות יחסי חוץ למדינת ישראל בעיני יהודים בעולם שמרגישים מאויימים מאנטישמיות, ויש כאלה.
 

MotheRonit

New member
ממה שאני קראתי במסמכים רשמיים

של קופות חולים ומוסדות אחרים בארץ הם מוכנים "לעשות טובה" ולהודות במעורפל שלמילה יש סכנות/השלכות/חסרונות או מאידך שבערך יש לה יתרונות - שום דבר לא דובר לעניין החלטת ההורים אלא כביכול באו להשפיע עליה לכאן או לכאן... להראות תמונת מצב להחלטה מאוזנת
 

HouseAtreides

New member
בדיוק, כביכול מביאים את כל המידע באופן ממצה ומאוזן

ונותנים לקהל להבין שאם הם השמיטו משהו, סימן שהוא לא שווה איזכור. אז קופות החולים ובתי החולים מתיימרים לעשות את זה בנוגע למידע הרפואי, ומשרד התפוצות מתיימר לעשות את זה בנוגע למידע על יהודים בעולם שלא מלים את בניהם, ועל אירופים שמובילים את ההתנגדות למילת קטינים בעולם.
 
למעלה