שאלות מהורים טריים לילד לא נימול

mishu30

New member
שאלות מהורים טריים לילד לא נימול

שלום,
יש לנו תינוק בן 3 חודשים, לא נימול. מדי פעם כשאנחנו רואים אותו משתין (תוך כדי החלפת חיתול) זה לא יוצא בקשת - למעשה, זה פשוט מטפטף למטה. אנחנו אפילו לא שמים לב תוך כדי - אנחנו קולטים שהוא בתוך שלולית. האם (וסליחה מראש על הבורות המוחלטת) זו תופעה שכיחה אצל ילדים לא נימולים בגיל הזה? מישהו מכיר מקרה דומה? יש לו לפעמים מעט הפרשה לבנה בקצה הפין (אין לי מושג אם זה קשור).
הרופאה שלו אמרה לנו שזה לא נורמלי - הוא אמור להשתין בקשת, אבל שזה יכול להסתדר לבד, ושהיא ממליצה ללכת לאורולוג רק בעוד כמה חודשים. היא גם הנחתה אותנו למשוך טיפה את העור באמבטיה (מאוד בעדינות ולא בכוח) ולנקות קצת. קצת חששתי מההנחיות האלה (כי אני יודע שלא מומלץ למשוך את העורלה). היא אמרה לי שכשאומרים לא ״למשוך את העורלה״ הכוונה לא למשוך בכוח - ולמתוח מעט את העור זה בסדר גמור. זה נשמע לכם סביר?
 
אין לי ניסיון עם בנים בעצמי אבל יתכן שפתח השתן לא ממורכז

רופאי המעקב אמורים לבדוק את זה בהפשלה עדינה של העורלה והצצה פנימה...

הפרשה לבנה-יתכן שזו משחת החתלה שמגיעה לפתח, האם מורחים לו?

ממליצה להתעניין בפורומי הורות, יש אולי יותר בעלי ניסיון..למשל בפייסבוק יש דפים הורים לשלמים...הנה:

https://www.facebook.com/groups/1510452219217000/?fref=ts

יש תופעה שקוראת כשהעורלה מתחילה שלבי הפרדות מהעטרה...ושתן ממלא את המרווח (בלוניג) (מזכירה לעצמי להוסיף מידע על כך במילון המונחים שלנו..) הנה קישור על כך, שיהיה לכם להתכונן לעתיד:

http://www.savingsons.org/2014/03/extreme-ballooning-in-intact-child.html

ואני אומרת-הילד אוכל, שותה, עושה קקי ופיפי ומרגיש טוב? כנראה שהכל טוב ולא הייתי מנסה להפשיל או לשנות שום דבר בקילוח או בכלום...כמו שנאמר-מה שלא מקולקל, לא מתקנים!

תמשיכו להנות מהקטן
 

mishu30

New member
תודה על הקישורים

הרופאה גם אמרה לנו לא לדאוג יותר מדי בשלב הזה. הבעיה היא שהידע שלנו לגבי טיפול בעורלה הוא אפס עגול, ואני לא בטוח במאה אחוז כמה לסמוך על הרופאה הזאת שהיא יודעת יותר.
 
אין מה לטפל בעורלה בגיל הזה...שוטפים אותה כמו כל איבר אחר

כמו ששוטפים אצבע, מבחוץ. לא מחטטים ולא מזיזים ולא מפשילים. כשתהיה הפרדה זה היה כר פורה למשחקים, שעשועים ומתיחות עור מסמרות שיער (ראיתי במו עיני...
).וואז הוא יפשיל בעצמו באמבטיה...אבל לזה יש עוד זמן


לשטוף מבחוץ וזה...אלה ההוראות מאז ומעולם.
 
גם אני אומרת לא לדאוג!

אני מסכימה עם ציפורת - אם הילד אוכל, עושה פיפי וקקי וישן (במגבלות הסביר
) אין צורך לעשות כלום ואין סיבה לדבר עם רופא. גם אם פתח השתן לא ממורכז אין שום סיבה להתערבות רפואית בשלב הזה, והוא כל כך צעיר כך שדברים עוד יכולים להשתנות.
 

18 פאולה

New member
גם אני מצטרפת

אם הילד רגוע, אוכל, שותה, משתין, מחרבן - אין סיבה לדאוג.
אני מאד זוכרת את ההרגשה הזו - שבגלל שיש לו עורלה צריך כל הזמן לוודא ולדאוג שהכל בסדר כי אין לנו נסיון עם זה ומה אם... אבל האמת היא, שזה כמו כל איבר אחר בגוף שלו. אם תהיה בעיה אתם תדעו. כמו שלא הלכתם לרופאה לבדוק לו את האזניים, או את העיניים כי הוא מצמץ קצת עקום או כל דבר אחר - כך גם איבר המין שלו. אם הוא מראה אי נוחות בעת מתן שתן, או שהחיתולים יבשים תמיד - לא חושבת שיש סיבה לדאוג.
ואנחנו מעולם לא התעסקנו לו עם איבר המין במקלחת. אני מבינה למה הכוונה בלמשוך טיפה את העור בעדינות. אם אתם רואים לכלוך, וצריך טיפה למתוח את העור, כמו שהייתם עושים אם היה לו לכלוך דבוק ליד וצריך טיפה למתוח את העור - אז סבבה. אבל כשגרה למתוח שם את העור כל הזמן בשביל לנקות זה משהו שאף פעם לא עשינו.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

mishu30

New member
תודה לכל המגיבות!

בינתיים הילד השתין עלי בקשת כשהחלפתי לו חיתול - אז באמת אין מה לדאוג
 
למעלה