אירוח בנושא ברית מילה בחברה הישראלית

yeonatanhai

New member
קצת רקע

לגבי השאלה הראשונה- זאת הגישה הברורה ביהדות- שהתפקיד שלך בעולם נקבע מראש על ידי הבורא ומה בדיוק פטאלי בזה- אתה מחליט איך לחיות את החיים שלך אבל תקבל את התוצאות לפי ההתנהגות שלך בעולם הבא
שאלה שנייה- כן. היהדות היא תכונה מולדת או נרכשת (גיור) כמו בדוג' שנתתי מראש- לפרה אין יכולת בחירה להיות חמור או להפך והיא אפילו לא יכולה לשנות את עצמה ולאדם לא יהודי כן יש אפשרות כזאת (למרות שהיהדות לא מעודדת גיור) ואני לא אומר שלאדם לא דתי אין קשיים בחיים אבל לאדם דתי יש עוד מגבלות בנוסף לקשיים של אדם רגיל.
אני לא ימשיך להתווכח כי דיונים כאלה הם חסרי טעם ולא מובילים לשום מקום
ערב טוב
 

Hameln

New member
כאמור, הדת אינה במרכז החילוניות

אין שום מניעה מחילוני להוסיף על עצמו מגבלות שנובעות מהשקפת עולמו ואכן יש לא מעט חילונים שנוהגים כך (טבעונים למשל). כיצד אתה מודד באופן אובייקטיבי קושי?

בעקרון, לדתי יש את היכולת לעשות את מה שהוא רוצה בחיים ממש כמו לחילוני, הוא פשוט רוצה להיות, בין היתר, דתי.
 

Hameln

New member
רפטיציה לא תהפוך את דבריך לנכונים (טכניקת תעמולה שכיחה).

 

Hameln

New member
ואגב, לא כתבתי "פטאלי" אלא "פטליסטית"

כלומר 'פטליזם', אמונה בגורל מוחלט וקבוע מראש (או במילה אחת: "תפקיד"). אין סיבה לקבל את ההנחה שלאינדיבידואל יש תפקיד שנקבע עבורו ע"י משהו\מישהו אחר כביכול, אלא אם אותו אינדיבידואל חי תחת דיכוי. אין סיבה גם להניח "עולם הבא" (Whatever that means).
 

Assiduous

New member
לא יודע עד כמה קשור ספציפית, אבל אנצל את ההזדמנות לשאול אותך

משהו שמאוד סיקרן אותי לגביך ולגבי דעת אמת.
באתר שלך, אאל"ט כבר מאז היווסדו, בחרת להציב בתמונות הנאורים גם את הרמב"ם לצד פרופ' ליבוביץ וכו'. מה המניע לכך?
הרי ברור לך שהרמב"ם כתב דברים חמורים ביותר על הומואים סקסואליים, מחללי שבת ואוכלי נבלות וטריפות ועוד עבירות שעל רובן הינך נמנה. כיצד איפוא אפשר להעריץ אדם שקרא להרגך / להענישך כביכול?
&nbsp
כמו כן, ליבוביץ -למרות ביקורותיו על הדת, משום מה נהג להתפלל לאלוהים שאותו אתה נוהג לגדף ולגחך (בלי להיכנס לשאלה המהותית הזאת כי זה ממש לא מטרת השאלה), והרי התפילה בעיניך כמנהג פגאני הזוי, אם כן שוב נשאלת השאלה כיצד ניתן להעריץ אדם כזה או ללכת לדרכו? הדברים חמורים שבעתיים כשמדובר במדען רב-תחומי שעשה זאת.
&nbsp
אשמח לראות את התייחסותך לדברים. תודה
 
הרמב"ם וליבוביץ שמו את התבונה כיסוד להכרת העולם

שלום לך,
תמונת הרמב"ם וליבוביץ הופיעו באתר דעת אמת כדי להראות שיש אנשי דת המבינים שכתבי הקודש אינם עמודי ההוראה, המוסר והמדע אלא תבונת האדם.

זו הסיבה שהרמב"ם כתב: אם תמצא סתירה בין התורה והתבונה יש צורך לפרש את טקסט התורה שיתאים לתבונה ולא ההפך.
 

Assiduous

New member
שלום ותודה, אך איזו תבונה יש בדברים הנ"ל?

לפי דבריך, הרמב"ם היה איש תבונה שדגל בתבונה.
איזו תבונה יש בהריגת הומוסקסואליים, מבשלים בשבת, הרי לפי התפיסה העכשווית אלה דברים המייצגים בורות ופרימטיביות והוא היה צריך להתנגד להם. כנ"ל לגבי ליבוביץ.
&nbsp
למיטב הבנתי אדם לא יכול להיות ממובילי התבונה בזמן שהוא תומך בדברים שכביכול נתפסים ההפך ממנה. לכן ללכת ולנפנף בדיוקנו של הרמב"ם באתר המתנגד לדת אמור להיות שווה ערך לדוסים שינפנפו בתמונה שלך כמי שתומך בדרכם.
&nbsp
האמת שלך היא אבסולוטית, אתה לחלוטין לא מאמין בשום דבר של דת או במשהו שקשור אליו (בשונה מהרמב"ם שהאמין בדת יותר מכל חרדי שתמצא היום), ולכן היה מן הראוי למצוא דמויות אתאיסטיות ולקשט את האתר שלך בהם.
 
השיטה היא החשובה, קביעת היסודות לחיים הם יוצרים שינוי

הרמב"ם היה פוסק הלכה - לא מחוקק - וככזה נאלץ לסכם את ההלכה כפי שנכתבה בטקסט התלמודי (טקסט מביש גם לדעת הרמב"ם).
אך מבחינה פילוסופית, כאדם חושב, הוא ביקש להעמיד את ידה של התבונה בעליונות מעל כתבי הקודש.

קרא את דבריי כאן:
http://daatemet.org.il/he/question/התורה-השיגה-את-יעודה-החינוכי/
 
ברית מילה קשור והדוק להמשכיות של עם היהודי

אני גם התחלתי לחזור בתשובה בגיל 15-16 ולא היה שומר שבת עד גיל 18 שנכנסתי לישיבה אוניברסיטי בניו יורק. התקבלתי גם להרוורד בבוסטון והעדפתי ליכנס דווקא למקום שניתן לשלב לימודי קודש ולימוד חול. חבר שלי בתיכון, גאון עצום שסיים ראשון בכתה של 400 תלמידים במסצ'וסטס לעג עלי והלך לMIT. לאחר כמה שנים חזר בתשובה וגר עם משפחתו בירושלים מזה 30 שנים ומתעסק בהיי טק. לא צריך להסתכל על מישהו שחזר בתשובה, למד ועזב. יש ויש. תמיד היו כאילו ותמיד יהיה עד ביאת המשיח.
הברית מילה הוא ציווי ישיר מהקב"ה לאברהם אבינו בגיל 99 שלו וגם ציווה שידריך את כל הדורות למול את בניהם. יצחק היה הראשון שנמול בגיל 8 ימים. התורה הקדושה מדגשת שהקב"ה כרת עם אברהם שתי בריות בזכות המילה, הוא הבטיח לו ארץ ישראל והבטיח לו שישמור על עם ישראל למשך הדורות (ברית האליקים, בלשון המפרשים). בפשטות, אנו מקיימים את ברית המילה בגלל שהיא מצוות המלך עלינו כמו שבת וכשרות וכו' אבל קיום העם וקיום העם בארץ ישראל תלוי בה. בהשקפה, הוא מסמל שבן אדם לא בא לעולם שלם וצריך לתקן את מידותיו. אפילו הגוף צריך תיקון. הויכוח הזה לא התחיל בפורום תפוז אלא עתיק יומין. התנגדו היוונים ואסרו על היהודים לבצע את הברית וכמו כן הקומוניסיטים בדורינו. המלחמה של המכביים נגד היוונים היתה בדיוק על הדברים האלו. לפני שנושאים את הדגל של "דעת אמת" מומלץ לגשת עם ראש פתוח ולשמוע מ"הדברות", מאירגון "ערכים" וכו' שמשתדלים להסביר לדור הישראלים מה הם השרשים שלהם.
ד"ר יעקב יולנ
מנהל פורום ניתוחי בקע תפוז
 
זה לא במקום תשובה של ירון

מוח מוח, כמה נפלא ועצום. תגיד לי משהו בבקשה ד"ר יולנ, מה ואיך אתה יכול להגיד כאלה דברים שאין לך הוכחה על קיומם? ביאת המשיח? תורה קדושה? זה לא קיים. אני מוכן להתפשר על אלפים זעירים אבל רק בגלל שזה חמוד, סיפורי מעשיות ואגדות מיועדים לשאר מוחות מבעבעים כשלך, פה יש לי לפחות לב של אבן ואני לא מקבל הבלים שמובילים להתעללות בתינוקות. ולמה שמישהו יחשוב שלפגוע בתינוק זה חלק בלתי נפרד מהזהות שלו? אה, כי הוא מפחד לחשוב לבד. חבל. הגוף תוצר האבולוציה לא צריך תיקון כשגרה, למד על תפקידי הערלה. מה עוד? א"י לנימולים בלבד? אני מכריז פה שאין מקום בעולם כולו להתעללות בתינוקות. האדם לא בא לעולם שלם? נשמע לי כמו ניסוח של משעבדים. האדם לחופש נולד, זה כתוב בד.נ.א ואני מקווה שמוחות מבעבעים כשלך לא יצליחו לשכתב אותו כך שיוולדו תינוקות נימולים. תקרא לי מתייון וזה בסדר גמור איתי, זהותי היא אנושית, משהו עם אהבה. מ"הדברות" אני מקבל קבס, ארגון "ערכים" אינו מוכר לי וממש לא נחוץ גם, ודור הישראלים ניזון מהידע שמופץ באינטרנט, כמו הזריחה שמעלימה את החושך.
 

שםאנילא

New member
אבל אנחנו שולטים כאן ב"ה. וגם באינטרנט. ומסביבך.דמוקרטיה

ואתה עומד להיעלם
 
למעלה