אירוח בנושא ברית מילה בחברה הישראלית

דאלטון

New member
מה קשור סרטן?

כאבי שיניים זו חולי שצריך לרפא וגם סרטן. אבל לחתוך עור של חסר ישע בגלל שריד ממנהג פרימיטיבי נראה מגוחך.
 

Hameln

New member
אכן. אדם שאינו חושב גם לא יכול להתנגד

כלומר שאתה מסכים שעיקר העניין הוא בכפייה.
 
התינוקות לא קמים, הם לא בגיל שהם אפילו יודעים להתהפך לבד,

כשמחליטים עבורם לנתח אותם ולכרות עורלתם, אבל כשהם גברים חלקם מאד מתחרטים כשהם מבינים מה הם הפסידו ומה יתרונות העורלה, הם לפעמים אפילו מאד כועסים. חלקם משחזרים את עורלתם עד כמה שניתן, במסגרת האפשרויות.

בארה"ב המודעות כמובן מקדימה אותנו להעrכתי בכשני עשורים, לכן שם נושא המילה היה בשיאו בשנות שמונים ושיא המילה הגיע לכשמונים אחוזים מהתינוקות שנולדו אז, כיום הם גברים שחלקם כועסים, ו/או משחזרים, וכמובן, כמובן לא מלים את בניהם.

כועסים:

http://www.circumstitions.com/Resent.html


בישראל יש קבוצות של מתחרטים ונפגעים אבל זה בקטנה, ויש לא מעט עדויות אישיות של מתחרטים.

https://www.facebook.com/groups/242265026113403/?fref=ts

ניסיון לעשות לקט מתחרטים בפורום: (בסוף לא היה לי זמן לזה...אם מישהו מתנדב, זה יהיה מעולה).

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/202/142880441/%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%97%D7%94/%D7%9E%D7%95%D7%95%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%A2%D7%9C_%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA_%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%94[/URL]
 

שםאנילא

New member
את מפספסת משהו. זה לא כריתת אבר בגוף.סה"כ עורלה שזה בכלל

עודף של עור בלבד.
לקחתם את זה קשה מדי.
הכל בסדר והכל תקין וזה טוב שזה בגיל מאוד מוקדם.
אני מנסה להבהיר את הנושא.
אישית זה מצוה וזו עובדה שתמשיך להתבצע
ואף אחד לא יעצור את התהליך הזה.
וסליחה על הטעות בשנים שפירסמתי.
מדובר על 5000 ולא 3500 שנה
 

שםאנילא

New member
חארטה. תראי מה כתבתי למעלה בהפניה. פשוט בולשיט

מביאה לי כתבות של אינטרסנטים.
אני לא מנפנף לך בכתבות של אנשים שיש להם אינטרס
מחקרים כל יום יוצאים לכאן או לכאן
העובדות בשטח מדבות בעד עצמם
הסיכון שואף לאפס במידה ולקחת מוהל הגון שמכיר את העבודה
במידה ולקחת חאפר תאכלי אותה
ב"ה 5000 שנה מאחורינו ויש עוד הרבה לפנינו
 

Hameln

New member
אז כתבת... אז מה? זה לא אומר שמה שכתבת רלוונטי או נכון.

 

Hameln

New member
למיטב הבנתי פורום 'מוותרים על ברית מילה' זה פורום ציבורי

שפתוח ונגיש לכולם.

מי זה "מאיתנו"? יותר מאדם אחד משתמש בכינוי שלך?

מובן מאליו שאיני חייב לקבל ולהסכים ואני אכן מממש זאת.
 

KallaGLP

New member
אני בכנות לא מבינה למה מאפשרים צורת התבטאות כזו בפורום.

 
הכחשה כזו גדולה כבר מחשידה שיש כאן מתנגד מילה בתחפושת


כמו גם הקפיצות הנחשוניות בין תרוץ לתרוץ:
אין אף תינוק שהתלונן, אה, בעצם יש? אז הוא במיעוט והוא בבעיה.
"מי שלא נימול יהיה בבעיה", בהמשך מתברר שמי שנימול ומתלונן, גם הוא בבעיה.
אין סיכונים במילה, "לפעמים יש דם" (כדאי לך ללמוד קצת את ההלכה, *תמיד* יש דם אחרת המילה לא כשרה). מזכיר קצת את דעת ההלכה "שלוחי מצוה אינן ניזוקין", אה, בעצם יש סכנה? בגלל שלקחתם חאפר, חבל שאתה לא בודק שגם גדולי המוהלים עלולים לגרום לנזק כי לא כל תינוק מסוגל לעמוד בניתוח בגיל 8 ימים, בלי קשר למבצע הניתוח.
בכל מקרה מעניין מה היה האינטרס של חז"ל להמציא על המילה כמסוכנת ומשנה לרעה את יחסי המין...
סיכוני המילה מובאים בהלכה כאן ובעוד מקומות:
מוות של שני ילדים מחמת המילה מוביל ע"פ ההלכה לאיסור למול את השלישי. ילדים מתים ממילה על פי ההלכה. (יבמות ס"ד ע"ב) הנה הטקסט:
תניא מלה הראשון ומת שני ומת שלישי לא תמול דברי רבי רבן שמעון בן גמליאל אומר שלישי תמול רביעי לא תמול ת"ש א"ר חייא בר אבא אמר רבי יוחנן מעשה בארבע אחיות בצפורי שמלה ראשונה ומת שניה ומת שלישית ומת רביעית באת לפני רבן שמעון בן גמליאל אמר לה אל תמולי ודלמא אי אתיא שלישית נמי הוה אמר לה א"כ מאי אסהדותיה דר' חייא בר אבא ודלמא הא קמ"ל דאחיות… מאי הוה עלה כי אתא רב יצחק בר יוסף אמר עובדא הוה קמיה דר' יוחנן בכנישתא דמעון ביוה"כ שחל להיות בשבת ומלה ראשונה ומת שניה ומת שלישית באה לפניו אמר לה לכי ומולי א"ל אביי חזי דקשרית איסורא וסכנתא".
מעניין איזו סיבה היתה לחז"ל להמציא את השפעתה השלילית של המילה על יחסי המין: מי שקיימה יחסי מין עם ערל, קשה לה להפסיק כי זה כ"כ טוב:
אמר רבי הונא: הנבעלת לערל קשה לפרוש.(בראשית רבה, פרשה פ' על אונס דינה).
מעניין איזה אינטרס היה לחז"ל להמציא משחזרי עורלה ("מושכי עורלה" שעושים פעולה דומה למה שעושים כיום משחזרי עורלה) שפשוט רצו חזרה את הכיף שהמילה גזלה מהם, למה להמציא?! הרי העורלה ממילא לא נותנת כלום...
מעניין איזה אינטרס מוזר ומפליא כאחד היה לרמב"ם לכתוב על המילה שהיא מזיקה לאיבר ולהנאה (מורה נבוכים, מ"ט):
"לדעתי, גם אחד הטעמים למילה למעט את המשגל ולהחליש את האיבר הזה, כדי שימעיט לעשׂות זאת ויתאפק ככל יכולתו. .... אין ספק שהמילה מחלישה את כוח הקישוי ולעתים קרובות ממעיטה את ההנאה, מפני שכאשר מטיפים דם מן האיבר ומסירים את המגן שלו בראשית גדילתו, הוא נחלש בלי ספק"
 

שםאנילא

New member
כמה טעויות בהבנה

לא חזל המציאו את המילה אלא זו מצוה מהקב"ה.
מושכי עורלה היו לא בגלל "ליהנות" אלא להידמות לגוים ולהיטמע
בדיוק כמו אלו כאן שחושבים נגד המילה.
ההמצאות שלכם אינן מהיום ותמיד היו קיימות בהסטוריה של עם ישראל.
העובדה היא שרוב מוחלט של עם ישראל והיהודים בפרט מקיימים את המצוה.
את יכולה להמשיך לצטט כמה שתרצי קטעים מכל מיני מקומות ביהדות.
אין רב שיפרש את מצות המילה אחרת. למרות שזה נראה כסבל.
אתם מאלו שאוהבים לקחת פסוקים ואמרות חזל ולשבש אותם מהיסוד.
זה לא ישנה לעם ישראל ולמסורת שלו מבית אבא.
אלו דברים שתמיד יגברו עליכם.
עם ישראל ימשיך במסורת הזאת ללא הפסקה.
 
למעלה