המסע לברית מילה, מאתר חופש, מתחיל טוב וממשיך..

trilliane

Well-known member
מנהל
אויה, איזה טקסט מתסכל.
ספוילר


"בהמשך להתלבטויות שלנו נכנסתי לפורום של קהילת ישראלים שלא נימולים באינטרנט. קראתי וקראתי הרבה, אך שרשור אחד בלבד שיכנע אותי שעושים ברית. מישהי שם סיפרה, שבנה אינו נימול, והם החליפו בייבי סיטר ובנה בן ה-5 אמר ישירות לבייבי סיטר בפגישתם הראשונה : "את יודעת שאני לא נימול" והאם סיפרה בגאווה איך הוא אמר את זה ישירות ובטבעיות. אוקי עכשיו ניעור בי הצד החינוכי הפסיכולוגי שבי והבנתי שבנה בן ה-5 יודע שהוא שונה, והיכן - באבר מינו. פסיכולוגית זה אינו עיסוק בריא, וזה לא ממש המקום שכדאי להיות שונה בו. לא רציתי שבני יהיה שונה במקום הזה פסיכולוגית. זה אינו נכון עבורו. הנושא אינו חשיבות הברית, אלא טובת בני הקט."
&nbsp
האם הכותבת פסיכולוגית או התייעצה עם בעלי מקצוע, שע"ס סיפור אחד שקראה היא מקבלת החלטה בלתי הפיכה לכל חייו של בנה מטעמים "פסיכולוגיים"? בעיקר עצוב לי איך סיפור שמראה בדיוק את ההפך – הילד אינו מתרגש או מתבייש מהערלה אלא משתף את המידע בכיף (אולי אף בגאווה) גרם לה להבין שצריך מיד ליישר קו כי הילד "יודע שהוא שונה" (אז? למה זה רע?!). האם יש עוד ניתוחים או שינויים שהוא יעשה כדי שחלילה לא יהיה שונה באיזשהו איבר?

&nbsp
"כך מלנו את בננו מסיבות חברתיות פסיכולוגיות, והרגשתי שזה עצוב שאנחנו חיים בחברה שמרנית גזענית שאינה מקבלת את השונה."
&nbsp
מי אמר שהחברה "לא מקבלת את השונה"? מי אמר שהיא בכלל צריכה לדעת? (במקרה הזה הילד סיפר מיוזמתו, לא סביר שהשמרטפית הייתה יודעת אלמלא כן). ע"ס מה היא החליטה שילדים שלא נימולו לא מקובלים בחברה? הייתי משנה את המשפט האחרון:
&nbsp
כך מלנו את בננו מסיבות של בורות, דעות קדומות וחששות לא מבוססים.
&nbsp
אני מרגישה שזה עצוב שאנחנו חיים בחברה שבה הורים מעדיפים לשנות את הילד במקום להתמודד עם היחס השונה (לאו דווקא לרעה) שהוא אולי יקבל בשל השונות הזאת (אם בכלל ידעו עליה).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, אני חושבת שהילד ציין עובדה שבעיניו הייתה ראויה לציון

מי אמר שהיא מעידה בהכרח על "שוני"? ואם הוא היה מספר לה שעשו לו ניתוח? (לילדים אחרים לא עשו, אז שנוותר עליו?). ואם היה מספר לה שהוא משחק שחמט? (רוב בני החמש לא משחקים שחמט, מיד לעצור את החוג לפני שהילד יבין שהוא חריג!). הפרשנות היחידה לאירוע היא שלה, והיא חיברה אותה לפחדים שלה והזינה אותם במקום לדבר עם הורים ועם ילדים כאלה או לנסות להבין שיכולות להיות עוד פרשנויות לסיפור והן לאו דווקא רעות.
&nbsp
מצער במיוחד שאח"כ היא מפילה את האשם על החברה במקום להודות שהיא פשוט השתפנה, והיא היחידה האחראית לההחלטה שלה. האירוניה העגומה (הקבועה) היא שעוד אם הנציחה את המצב הפגום בעיניה. הרי לו עוד ועוד הורים היו פועלים לפי צו לבם, פחות ופחות ניתן היה לומר שזה "כולם" והחריגות (ה"איומה") הייתה מתמסמסת במהירות רבה.
 
למעלה