בקשת עזרה בחיפוש חומר

תודה! אכן. האם מישהו יכול לתמצת את עיקר הממצאים

עבור מאותגרי הזמן והשפה, ועבור התעוד בקישורי הפורום?
 

An0nym0us

New member
תרגום חופשי של התקציר:

רקע: מילה בתינוקות הינה נושא שנוי במחלוקת. מטרת המחקר היא לקבוע האם לגורמים אישיים יש משקל בעצה אותה הרופאים נותנים להורי התינוק בכל הקשור למילה.
שיטות: שאלונים שחולקו לרופאי משפחה, אורולוגים, מיילדים, רופאי ילדים ומתמחים לרפואת משפחה, ברחבי פרובינציית ססקצ'ואן בקנדה.
השאלונים הכילו שאלות דמוגרפיות, שאלות הקשורות לביצוע פעולות כירורגיות, שאלות הקשורות לסטטוס המילה של הרופא ובני משפחתו, ושאלות הקשורות לגורמים המשפיעים על קבלת ההחלטות בנושא מילת תינוקות.
תוצאות: מתוך כלל השאלונים שנשלחו - נענו והוחזרו 57% (572 מתוך 1009).
מתוך 572 אשר ענו לשאלון: 65% היו גברים, 80.4% היו רפואי משפחה או רופאים כלליים, ו-77.1% ציינו שהם מקבלים את החלטותיהם בנוגע למילה על בסיס מידע רפואי מוכח.
כאשר נשאלו האם הם תומכים במילה 68.3% (125 מתוך 183) מהרופאים הגברים שבעצמם היו נימולים תמכו בכך.
לעומת זאת, 68.8% (106 מתוך 154) מהרופאים הגברים שלא היו נימולים התנגדו לכך.
מסקנות: למרות שרוב המשיבים קבעו שהם מבססים את החלטותיהם על בסיס מידע רפואי מוכח, לסטטוס המילה, בעיקר של הרופאים הגברים, היה תפקיד גדול מאד בהחלטתם האם לתמוך במילה או להתנגד לה.
גורם נוסף לו הייתה השפעה הינו סטטוס המילה של בנו של המשיב לשאלון.
 

aaronc76

New member
נצל"ש - %

היי,
האם יש סטטיסטיקה על אחוזי נימולים?
בארץ? יהודים?
ובכלל בעולם?

אשמח ללינק

תודה
 

tomer benner

New member
סביר מאד שפחות מ- 25% מהגברים בעולם הם נימולים

מתוך הקישור (וזה מתוך מקורות של האו"ם):
" In 2007, the World Health Organization (WHO) estimated that globally one-third of males aged 15 years and over are circumcised, with almost 70% of those being Muslims."

אז ככה:
1) עברו מאז 2007 כמעט 10 שנים.

2) לאו"ם יש והיה אינטרס מובהק להגזים ולנפח את אחוז הנימולים בעולם. אם נוסיף לכך את העובדה שהאו"ם ידוע כגוף שקרן וחסר מוסר (במיוחד בנושא מילת בנים), סביר להניח שהנתון של 33% נימולים בעולם מראש היה מנופח ומוגזם.

3) אנו יודעים שישנה ירידה חדה בעולם בעשור האחרון באחוזי התינוקות שעוברים מילה. בדרום קוריאה האחוז נפל מ 90% לפחות מ- 50%, בארה"ב ירידה חדה, בישראל ירידה חדה, בגרמניה היתה פסיקה משפטית נגד מילה, במדינות אירופה התנגדות גוברת למילה, וכו.

4) לכן אם ב- 2007 היו פחות מ 33% נימולים בעולם, אנו יכולים לומר שסביר שכיום זה פחות מ- 25% נימולים בעולם.

5) חשוב מאד לשים לב להבדל בין "אחוז הנימולים בעולם" לבין "אחוז הילדים שעוברים מילה". הראשון הוא אינטגרל לאורך זמן של השני (בערך).

6) סביר להניח שאחוז הילדים שעוברים מילה בעולם הוא נמוך עוד הרבה יותר, פשוט לוקח שנים עד ששינוי מגמה זו משנה את "אחוז הנימולים בעולם". בתור המחשה, גם אם מחר יפסיקו לגמרי את כל המילות בעולם, עדיין יקחו בערך 80 שנים עד שאחוז הנימולים בעולם יפול ל -0%.

7) בחרתי לכתוב "פחות מ 25% בכדי להמחיש את המספרים". אם רוצים ממש לדייק יהיה יותר נכון לכתוב: "הרבה פחות מ- 30%, אבל לא ממש ידוע בכמה".

8) מאד 2007, או"ם לא מפרסם מספר עדכני של נימולים בעולם. מעניין למה? שתיקה רועמת. והמבין יבין.
 
תודה, הסבר מעניין ומאיר עיניים

בקשר לסייפא שלך-פעם בכמה זמן פורסמו אחוזי המילה בעולם ע"י האו"ם? אולי התדירות היתה נמוכה? אני עובדת מקורבת לנתוני בריאות הציבור, אלה נתונים שהאיסוף שלהם הוא לא פשוט אפילו ברמה ארצית עם מערכת בריאות ציבורית, לכן קל וחומר שמדובר בארצות שונות עם מערכות הרבה פחות מסודרות...
 

An0nym0us

New member
ניתוח מעניין

תוכל לשתף מקור לגבי הנתונים של דרום קוריאה?
 
למעלה