הפגנת יחיד בת"א

הפגנת יחיד בת"א

בימי שישי מתקיימת בת"א הפגנת יחיד של Alon Sivroni נגד מילת בנים. מה דעתכן, מדוע הוא יחיד?
 
לאנשים יש עבודה, יש משפחה, ואין להם זמן פנוי להפגנות.

בדרך כלל אנשים מצטרפים למחאה שלו לכמה דקות וממשיכים.
(במקרה ואנחנו מדברים על אותו אחד).
 
אבל מה הטעם?


אין דבר מייאש יותר מהפגנות נגד מילה בישראל, לפחות עבור ציוני. עלולים להגיע למסקנה שכל דבר הנעשה בארץ משרת את הדת, וזה במקרה שאתה מוכן להגיע לשדה קרב בהתנדבות, לקבל איומים ברצח ושישאלו שאלות לגבי משפחתך.

לא שאין אנשים טובים שמנסים לחזק ומבינים את העמדה הזאת, תוך כדי שהם מודיעים שגם הם החליטו למול בסוף. אני שוכנעתי, ההתנגדות למילה בארץ חסרת תוחלת. קודם שהמילה תובס באמריקה, ואז אולי יהיה טעם לדבר על זה. אני מוכן להשאיל את השלט שלי למי שרוצה, וסט נגד דקירות אין לי.
 
אתה סתם מיואש, ברור שזה משפיע.

לפני 25 שנה, אחוז התינוקות הנימולים בארה״ב, היה מעל 80%. כיום, בגלל המלחמה העקבית (בעיקר באינטרנט) נגד המילה, אחוז התינוקות הנימולים בארה״ב הוא פחות מ- 20%.
בנוסף, בעבר המילה היתה הליך אוטומטי שהתינוק עבר על חשבון תקציבי הבריאות, ללא הרדמה, אלא אם כן ההורים התנגדו. וכיום המילה נעשית רק עם בקשה מיוחדת של ההורים, על חשבונם, וההרדמה מחוייבת בחוק.
&nbsp
באירופה שוב ושוב עולות הצעות לאסור בחוק גם מילת גברים, ואני בטוח שזה לא רחוק.
&nbsp
בישראל אין בכלל נתונים, ולכן יש תחושה שכל המאמץ הוא לשווא, והורים שפויים שלא מלים נחשבים לקומץ פרובוקטורי, אבל זה ממש לא נכון!
&nbsp
צריך לזכור שלפני 30 שנה, לא היו בישראל יותר מ- 100 אתאיסטים (בגלוי), וכיום מדברים על 16%, (אני בטוח שיש הרבה יותר).
לפני 30 שנה, מי שאכל בכיפור, סגר את כל התריסים בבית, ונזהר שאף אחד לא יידע, והיום יש לפחות 30% שאוכלים (בגלוי). וזה בלי לדבר על חזיר, שבעבר גם הורים שונאי דת היו מזדעזעים מהרעיון, וכיום הבשר נמכר בצורה רשמית כמעט בכל עיר.
&nbsp
הדבר שהכי משפיע בהפגנות או בפרסום מאמרים באינטרנט או בטלוויזיה, הוא שינוי דעת הקהל. אם בעבר משפחה היו מנתקים קשר עם אמא שלא מלה את הילדים, כיום המשפחה צריכה להתפתל במבוכה, כדי להסביר מה הם רוצים מהזין של התינוק...
&nbsp
אנשים בסוף מעכלים כל דבר, פעם חרדים עשו הכל כדי למנוע את מצעד הגאווה בירושלים, וכיום האירוע עובר חלק בלי שום בעיה.
&nbsp
יבוא יום, ואנשים יסתכלו בתדהמה על הורים שהולכים להקריב את הילד לפולחן הזוי, וכל מה שיעבור להם בראש זה ׳יש עדיין חצאי קופים בעולם...״
 
יש כמה וכמה סיבות לדעתי.

בראש וראשונה, אין פלטפורמה שמציגה את מועדי המחאה ונותנת לאנשים זמן לחשוב ולתכנן או אפילו סתם לדעת שהוא שם עכשו ולהחליט מעכשו לעכשו שהם קופצים לתמוך בו.
&nbsp
לדעתי הרבה מתגדי מילת פעוטות פשוט לא מרגישים נינוחות להביע את הדעה שלהם מחוץ לקונטקסט מסויים שנראה להם לגיטימי כמו אם שואלים את דעתם. יש עוד סיבות כמו אי רצון לחשוף בעקיפין את סוגיית ''מה יש לילדים שלהם בתחתונים''.
 
בכל מקרה, אם היו מועדים ידועים מראש או מעכשו לעכשו

זה לדעתי מאד היה מגביר את הסיכוי שגולשי הפורום יבואו לתמוך.

כבר היו ארועים בעבר (דוכני סברה בתערוכות '9 חודשים') וגולשי הפורום התגייסו לאייש את הדוכן ברצון.
 
למעלה