עצתכם - הריון שני

winterfell

New member
עצתכם - הריון שני

שלום לכולם,
אני עכשיו בהריון עם בן שני.
עם הבן הגדול היה ויכוח די גדול ביני לבן בן זוגי, הוא חשב (וחושב עדיין) שחשוב לעשות ברית, הטיעון העיקרי שלו הוא הנושא החברתי. אני חושבת שזה לא כ"כ משמעותי, אבל לא יודעת לענות על הטיעונים אחד לאחד...
בסופו של דבר הילד נימול, אצל רופא כירורג ללא טקס דתי.
אני ממש מתלבטת איך להתנהל עכשיו. הייתי רוצה שההחלטה תהיה משותפת, ואני לא יודעת איך לשכנע את בן הזוג (הטיעון המנצח הוא שהוא יודע איך ילדים בנים מתנהגים אחד לשני, ואני לא)

אני לא ממש בטוחה מה הייתי רוצה לשמוע מכם - האם באמת לא מציקים לבנים השלמים? למי שיש בן נימול ובן שלם - איך הם מתייחסים לכך? והסביבה?

אני אשמח גם לקישורים רלוונטיים.
תודה!
 
עברו 30 שנה מאז שהוא היה ילד, בתקופה שלו כולם צמו בכיפור...

עם כל המידע שיש היום, כנראה רק יקנאו בו.
בכל אופן יש כאן הרבה קישורים ומידע נוסף-

מיתוס 7: ילד שלם יסבול מהצקות בגן, בבית ספר, ובצבא


המילה האחרונה
 
עונה

יש לי ילד אחד (שלם) אז אני יכולה רק לספר מהניסיון שלי. אני מניחה שבהמשך תקבלי תגובות מבעלי ניסיון עם "גם וגם" (יש כאלה).
אצלנו מעולם לא עלתה שום בעיה (חברתית או אחרת) שקשורה לצורת הפין שלו. הוא בבי"ס יסודי ועבר את כל השלבים הרגילים (מטפלות, גן פרטי, גן חובה). לא רק שהנושא לא מהווה בעיה, אני אפילו מתקשה לדמיין סיטואציה שזה יכול לקרות. הוא דווקא אוהב להשתובב בעירום, בקיץ הקודם עוד עשה אמבטיות עם חבר נימול, וזה בכלל לא עלה לדיון. אין שום עניין עם זה, בקיצור. לדעתי, מי שחושב שברית מילה יכולה למנוע בעיות חברתיות, חי בסרט. כשילדים רוצים להציק למישהו, הם מוצאים על מה. אין אפשרות להסיר את כל הסממנים שאפשר לצחוק עליהם כי אז לא יישאר ילד.
אגב, גם המיתוס של ההצקות בטירונות מוזר לי. הייתי בטירונות, עם המון בנות שונות זו מזו לחלוטין. אני לא יכולה לדמיין סיטואציה שצוחקים על מישהי כי משהו בה שונה, זה לא תואם גיל! זה פשוט לא מסתדר לי.
לדעתי הדיבורים על קושי חברתי נובעים מהפחדה או מפחד. מנסיוני (ומנסיון של עוד אי אלו הורים שפגשתי), אין דברים בגו.
 
אם הטיעון החברתי היה נכון

אז אף נימול לא היה צריך לסבול מהצקות בבית הספר, בצבא ובכלל.
כולנו יודעים הרי שזה לא נכון.
אני מאמינה שכשבעלך מדבר על הנושא החברתי הוא מדבר על פחדים שיושבים לו בלב בקשר לילדים שלו - הוא רוצה שהם יהיו בטוחים בעצמם, רגועים ושמחים. אחת הסיבות שבגללן אנשים ממשיכים למול את הילדים שלהם היא שהם רוצים להאמין שהמילה תגן על הילדים שלהם מפני בעיות חברתיות. ככה "מוכרים" את זה לציבור הרי.
אבל כולנו יודעים שזה לא נכון.
אז אם תצליחי להסביר לו שאין קשר בין מילה לבין בעיות חברתיות אולי יהיה לו יותר קל. בפורום יש המון הורים לילדים שלמים ולמיטב זכרוני לא עלה כאן מעולם דיווח על בעיה חברתית בין ילדים. כן, היו סבים וסבתות ודודים ודודות ש"עשו צרות" - אבל אלה מבוגרים והם יכולים להתמודד.
אני מציעה לך ללכת עם בעלך למפגש קה"ל שם הוא יוכל לשאול את כל השאלות שמציקות לו ולדבר עם בעלי נסיון.
או פשוט להזמין אותו לכאן, אני בטוחה שיתיחסו לשאלות שלו ברצינות ובכבד ראש.
 
אני יכול להעיד על עצמי

לאנטומיה שלמה אמנם לא זכיתי לצערי, אבל רק בשביל שתקבלי עוד חוות דעת לגבי "מה גברים עושים", אז ככה: אני מנסה להיזכר באמת בקטע הזה בבית ספר ובטירונות שהשווינו איברים, מדדנו, בדקנו, וכולם התגלגלו מצחוק כשלמישהו היה איבר קצת לא רגיל, ואני פשוט לא מצליח להיזכר. זה כנראה לא קרה בשום שלב, או לפחות לא הוזמנתי לחגיגה...
כפי שכבר אמרו פה, אני גם לא ממש מצליח לדמיין את הסיטואציה שמישהו היה צוחק על בוריס (שם בדוי וסתמי לחלוטין) כי הוא לא נימול. רק עצם העובדה שהמישהו הזה היה צריך להודות לשם כך בזה שהוא הציץ לבוריס במקלחת - היה מונע מזה להתרחש...
ואפילו אם כן - בשביל חודש טירונות בחברת אנשים לא אינטלגנטים במיוחד בלשון המעטה שרק מחכים שיעבור ושוכחים אחרי שבוע - לא הייתי טורח אפילו לצבוע את השיער. בטח שלא לעבור ניתוח ולהישאר נכה מינית לכל החיים.

קישורים: בבקשה:
על המקלחות בצבא http://www.kahal.org/why.aspx?p=army
ועל השונות החברתית http://www.kahal.org/why.aspx?p=different
(גילוי נאות: אני כתבתי)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גללי קצת מטה, יש דיון שלם בנושא, בכותרת "אני עצבנית"

אחד המגיבים הראשונים (שאינו כותב קבוע בפורום ומל את בניו) שלף את הטיען החברתי וקיבל לא מעט תשובות, ממליצה לך לעבור עליהן, הן מכילות גם לא מעט הפניות לדיוני עבר בפורום.
&nbsp
ספוילר: מציקים לבנים שלמים באותה שמציקים לבנים נימולים או לבנות (שלמות), כפי שאתם ודאי יודעים מילדותכם. הצקות הן סוגיה של אופי ולא של יופי.
 

MotheRonit

New member
ואם לגדול נתת פורמולה ובשני למדת על יתרון ההנקה

אז גם לו תתני בקבוק? או להפך... או בכל דוגמא אחרת...
זה לא קשור רק לברית מילה. זה יכול להיות בהרבה נושאים שקשורים להורות. ואני אפילו לא חושבת שאפשר להגיד "טעינו" כי הבדיעבד כאן לא עובד. לתפיסתי הוא לא תקף. כי אתם לא יכולים לשנות את מי שהייתם, אז. אז זו לא הייתה טעות. מבחינתכם. עשיתם את הטוב ביותר עבור הילד שלכם ואני לא חושבת שיש לכם על מה להתנצל בפני גדול. אבל אם תעשו לקטן, אז תצטרכו להתנצל שבעתיים.

אז זה היה הדבר המתאים עבור הבכור (לא מחשיבה לומר טעות בדעיבד) אבל ביודעין לעשות טעות על היילוד?!
אל תחשבו מה תגידו לבכור - תחשבו מה תגידו לקטן!!!
ואני בהחלט חושבת שהזמן כאן גורם מכריע כי ככל שחולפות השנים הטיעון החברתי מכחיד את עצמו, מעצם כך שחיים כאן ילדים ובני נוער (ואף גם מבוגרים) שאומרים שזה לא עניין. ואם כל מי שלא רוצה לעשות לא היה עושה אז הפחד החברתי היה נעלם יותר מהר (ממה שממילא קורה) כי זה מעגל שלילי שמזין את עצמו. וחבל. צריך לשבור אותו.


אני חושבת שבעת שמלתם את הגדול הייתם אנשים שונים, עם מחשבות שונות, דעות שונות, עקרונות שונים, אמונות שונות - הייתם במקום אחר. ועל פי הנתונים שהייתם ושהיו לכם אז עשיתם מה שתפסתם כדבר הנכון עבור הילד שלכם.
אנשים מתפתחים. משתנים. לומדים. מכירים. עכשיו אתם אנשים שונים, עם מחשבות שונות, דעות שונות, עקרונות שונים, אמונות שונות - אתם במקום אחר. ועל פי הנתונים שיש לכם עכשיו תעשו את מה שנתפס בעינכם כדבר הראוי עבור הילד שלכם.



מה הוא יודע? איך ילדים בנים מתנהגים אחד לשני?
אני לא יודעת מה היה בתקופה שלו - אבל תקין זה לא (לא אז ובוודאי לא היום) והתנהגות שכזו (מה שזה לא יהיה) צריך להוקיע (בלי קשר לעורלה) ולא לאפשר אותה. כיום מלמדים מגיל צעיר על פרטיות ו"אני וגופי" וכל ניסיון (כולל סקרנות טבעית) נגדע ומוסבר בהתאם לגיל. גם בין פין לפות וגם בין פינים נימולים יש הבדלים והילדים שואלים שאלות ומקבלים תשובות על הבדלים בגוף האדם כמו בכל שאר הגוף. ואין סיבה שעם העורלה (אם זה העניין) יהיה אחרת.


לבסוף. אני לא יודעת מה הטיעונים שלו "אחד לאחד" אלא תשובה כללית ראויה - אבל האם משהו מהתרחישים (נוראיים ככל שיהיו. כי תמיד בנוגע לעורלה זה נבואות זעם ולא משהו בר התמודדות כמו כל הצקה שעלולה לקרות) האלה מצדיק ניתוח מניעה שמסיר לכל החיים חלק אינטגרלי ומתפקד בפין?
 
למעלה