סרטון נגד ברית מילה

סרטון נגד ברית מילה

אם מישהו יכול לתרגם את המלל לעברית, אני אוסיף לסרטון כתוביות, כדי שהוא יהיה יותר נגיש.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא סרטון, זו הרצאה ארוכה, כמעט באורך של סרט קולנוע...

ואין לה תמליל (באנגלית) אוטומטי של יוטיוב, כך שתרגום מצריך כאן עבודה מאפס, תמלול + תזמון, וכל זה לסרט שכולו דיבור אחד בלתי פוסק במשך כמעט שעה וחצי... חשבתי שמדובר בסרטון קצר ואוכל לעזור, אבל מדובר בשעות על גבי שעות של עבודה, ובכנות, אני לא יודעת כמה מתנגדים למילה יטרחו בכלל לצפות במשהו כ"כ ארוך שיצדיק את ההשקעה (העצומה) הכרוכה בתרגום סרט כזה.
&nbsp
תודה על הקישור, התחלתי להקשיב להרצאה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
A Historical and Medical Critique of Circumcision

בהרצאתו הארוכה (אך שווה צפייה או לפחות האזנה) ד"ר כריסטופר גסט, רופא קנדי, סוקר בהרחבה נושאים ידועים ומוכרים לכל הנוכחים כאן (אני מניחה) אבל עושה זאת בצורה שקולה, מסודרת, מפורטת ונוחה לשימוש (כחומר לדיונים עתידיים). הוא מדבר לאט וברור, באנגלית לא קשה להבנה (בעיניי לפחות).

חשבתי לסכם בקצרה את עיקרי הדברים, אך לשמחתי גיליתי שהם כבר הכינו תזמונים עם ראשי פרקים ומראי מקום (הרשימה נפתחת מתחת לסרטון ואם לוחצים על התזמון קופצים ישירות לחלק הרלוונטי בהרצאה). לפיכך לא נותר לי אלא להעתיק לכאן את הרשימה ולהוסיף מעט פירוט פה ושם:

0:01 Theryn Meyer, intro SFU Advocacy for Men & Boys
1:52 Philip Johnston, intro CAFE Canadian Association For Equality

4:40 Dr. Christopher Guest, intro to A Historical and Medical Critique of Circumcision – תחילת ההרצאה

6:30 Intact vs Circumcised
סקירה חשובה ומעניינת של שיעור המילה במדינות מערביות שונות (לא כולל ישראל). הוא סיפר שבקנדה שיעורי המילה בירידה מתמדת (כיום רק כ-20% אאז"נ) ובארה"ב כ-50% כיום. החיסרון העיקרי הוא היעדר המקורות, קשה יהיה להביא את הנתונים שהוא מציג כסימוכין רשמיים.

12:30 History of Circumcision
היסטוריה מקיפה (ומרתקת) של המילה בתרבות המערבית – ממצרים וישראל דרך הרמב"ם, היוונים, הרומאים, הנוצרים באירופה, בריטניה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה והמזרח הרחוק, אבל (להפתעתי הגדולה) אף מילה על אפריקה ועל מוסלמים (ובשלב הזה גם לא על מילת נשים). הוא חוזר לנקודה ההיסטורית בהמשך ההרצאה, במהלך הסקירה הרפואית, ומסביר שברגע שהמילה נתפסה כבריאה (באירופה השמרנית) היא גם נתפסה כסמל למעמד גבוה, מאחר שרק העשירים יכלו להרשות אותה לעצמם.

28:20 Anatomy and Physiology
הסבר אנטומי על הערלה ותפקידיה, כולל שקף (שמופיע בקטן בפינת המסך, כך זה לאורך כל ההרצאה). הוא מסביר היטב אבל יש סרטונים (גם בעברית) שעושים זאת בצורה יעילה לא פחות.

47:40 Medicalization of Circumcision
כולל ד"ר קלוג, כמובן... הניסיונות (בעיקר בארה"ב) למצוא צידוקים רפואיים למילה (מתברר שלפני עשרות שנים הם כללו לא מעט מצבים שכלל לא היו קשורים למחלות מין או לפין), כולל ביקורת חשובה על מחקרי האיידס שנערכו באפריקה (בהמשך). ביקורת ראויה וחשובה על התייחסות (או חוסר התייחסות) הממסד הרפואי לנושא.
53:13 Canadian Paediatric Society
54:52 Circumcision Complications
56:25 Medical Benefits ?
1:01:08 What About HIV ?
1:08:56 Physician Transference

התייחסות מוסרית וערכית מבחינה רפואית, דתית ובכלל:
1:10:28 Circumcision and Medical Ethics
1:13:51 Circumcision and Human Rights
1:16:32 Is Circumcision Rational ?
1:13:10 Circumcision and Religious Freedom
(ספוילר) אין סתירה: מותר לאדם לעבור מילה בשם אמונתו וחופש הדת שלו. מילה כפויה על אדם אחר פוגעת בחופש הדת של אותו אדם.

1:20:14 Questions and Discussion

יש שאלות ותשובות גם בסוף ההרצאה שאחריו – A Feminist Nursing Critique of Circumcision (פירטתי עליה כאן) – וגם הוא השתתף בהן, ומתוכן כתבתי לי שתי נקודות מעניינות:
  • כשהוא למד רפואה בראשית שנות התשעים בדיוק החליפו את התמונה של הפין בספר הלימוד מפין נימול לפין שלם והייתה קצת "סערה" בנושא, אבל גם אז לא לימדו אותם דבר על הערלה מלבד "זה החלק שמסירים במילה". כלומר כרופאים צפון אמריקנים לא מלמדים אותם לטפל בערלה אלא רק איך להסיר אותה (במידת הצורך / רצון ההורים).
  • נייר העמדה של ה-AAP (אגודת רופאי הילדים האמריקנית) נוסח ע"י שבעה רופאים בדיוק, כולם נימולים, כך שלא ממש היה שם מגוון דעות או איזון... (כאילו דה?
    ).
 
למעלה