חדשות וואלה התחילו לפרסם נתונים שקריים, מעניין מה האינטרס...

חדשות וואלה התחילו לפרסם נתונים שקריים, מעניין מה האינטרס...

אתר וואלה טוען שברית מילה זה בריא, ומונע את סרטן הערמונית.

לפי הנתונים של משרד הבריאות, אחוז החולים בישראל (96% נימולים), הרבה יותר גבוה מאירופה (0.8% נימולים). וגם אחוז התמותה גבוה יחסית.
[הערה: בסקר שנערך, הושוותה ישראל רק לעשרים מדינות אירופה, עם אחוז סרטן הערמונית הגבוה ביותר. אם משווים את ישראל לכל 53 מדינות אירופה, אנחנו ממוקמים גבוה מאוד, באחוז החולים והנפטרים מסרטן הערמונית].


אתר משרד הבריאות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמה בולשיט לא מבוסס...


בשנים האחרונות מתרבים המתנגדים בארץ ובעולם נגד קיום טקס ברית המילה. אבל סקירה של מספר מחקרים שהתפרסמו לאחרונה מראה כי היתרונות של ברית המילה דווקא גדולים מחסרונותיה.
מעניין שזו לא המסקנה של אף אחת מאגודות רופאי הילדים בעולם.

אחד מהמחקרים אף מצא כי אחוז האמריקאים בגילאי 14 עד 59, שעברו ברית מילה עלה מ-79% ל-81% בעשור האחרון, זאת בהשוואה לירידה של 6% שנרשמה אצל תינוקות מאז שנות ה-60.
זה מחקר שנעשה בשנת 2014 ע"ס מחקרים קודמים, כלומר הנתונים לא עדכניים מאוד והם גם בודקים אוכלוסייה מבוגרת יחסית... אם ב-2014 מסתכלים על בני 14 ומעלה זה מתעלם לגמרי מכל מה שקרה משנת 2000 ואילך! איך זה מלמד על עלייה? רוצים לדעת מה המגמה העכשווית!
ולמה דווקא מ-14 עד 59? מה המשמעות של הגילים האלה?
נראה שהם פשוט שיחקו עם הנתונים עד שמצאו בסופו של דבר "עלייה" (זעירה של 2%). אשכרה לחפש את השקל מתחת לפנס.

המגמה העכשווית מצביעה על ירידה ברורה:
Although precise figures are elusive, the proportion of infants who are circumcised in the USA is slowly falling, with in-hospital rates of about 55–57%, according to the US Centers for Disease Control and Prevention (CDC).
http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(11)61796-0/fulltext

מסקנות המחקר הראו כי היתרונות של ברית המילה, ביניהן צמצום של זיהומים במערכת השתן, סרטן הערמונית ומחלות מין, עולות על הסיכונים של דימום או זיהום שעלולים להתרחש בתהליך ברית המילה.
זיהומים במערכת השתן נדירים יחסית אצל גברים, וגם אז יש מחקר בודד שנסמכים עליו שגילה שיש הבדל קטן בשנת החיים הראשונה. ממתי בשביל סיכוי נמוך לדלקת (שמטפלים בה אנטיביוטית) עושים ניתוח?
וממתי כל הסכנות במילה הן דימום או זיהום? מה לגבי בעיות אחרות?
לגבי סרטן הערמונית כבר התייחסת; לגבי מחלות מין אחרות, ישראל לא נקייה ממחלות מין, ושיעורי האיידס כאן אינם מקור לגאווה לעומת אירופה ה(כמעט) לא נימולה.

מחקרים אחרים מצאו כי אין לברית מילה השפעה על תפקודים מיניים והנאה מסקס.
ויש מחקרים אחרים שמצאו אחרת... קשה לכמת או למדוד הנאה (בפרט אצל אדם שלא יכול להשוות) אבל מה זה משנה? ואם בממוצע אין הבדל, איך זה משנה למי שעבורו יש? ומה לגבי הנשים? יש נשים שבהחלט מעידות על הנאה גדולה יותר ביחסי מין עם כבר ערל.

עוד נמצא כי כמחצית מאלו שלא עברו ברית מילה יזדקקו במהלך חייהם לטיפול הקשור בעורלה.
נשמע קצת מופרך, אבל נגיד שכן, אז מה? ברור שמי שאין לו ערלה לא יזדקק לשום טיפול... בלי לעשות מחקר אני יכולה לומר שלמעלה ממחצית האנשים שלא עברו עקירת עיניים יזדקקו במהלך חייהם לטיפול הקשור בעיניים! אז...?
אגב, מחקר חדש שערכתי קובע שאנשים מתים וכאלה שלא נולדו לא זקוקים כלל לטיפולים רפואיים וחוסכים לרשויות הבריאות המממון כסף! והמסקנה...


מחקר אחר שנערך על ברית המילה קבע כי אם אחוזי ברית המילה יצטמצמו ל-10%, כמו הנתונים ברוב מדינות אירופה, להוצאות הרפואיות הישירות של לידה יתווספו 4.4 מיליארד דולר לעשור.
האם באירופה אכן משלמים יותר?
למה שלידה ללא מילה תעלה יותר? איך זה קשור להוצאות רפואיות ישירות?
עוד נתון שנשמע מופרך לחלוטין, ואין שום קישור ל"מחקר האחר" המדובר.

"ברית מילה שקולה לחיסונים אצל ילדים", הסביר פרופסור בריאן ג' מוריס מאוניברסיטת סידני שניהל את אחד המחקרים. "כמו שיש מתנגדים לחיסון תינוקות, יש מתנגדים למילת בנים, אבל הטיעונים שלהם הם רגשיים ולא מדעיים, כך שהמסקנה היא שלא ניתן להסכים איתם".
נו, אז תגידו בריאן מוריס כבר בהתחלה! למה לבזבז לנו את הזמן לאורך כתבה שלמה?
מדובר בתומך מילה נלהב שכתב ספרים בעד מילה. הוא לא רופא, למען הסר הספק.

לא, ברית מילה לא קשורה ולא דומה לחיסונים משום בחינה.
יתר מכך, ההתנגדות לחיסונים היא (לרוב) בשל חששות בריאותיים בד"כ (לא מבוססים). יש גם כאלה שמחזיקים בחיים "טבעיים" ככל היותר וכמה שפחות התערבות רפואית, אבל זה גם לא מסתדר עם מילה...

ההתנגדות למילה אינה ע"ס טיעונים רגשיים אלא מוסריים. לא ביולוג יקר, זה ממש לא אותו הדבר.
 

MotheRonit

New member
אני מפספסת משהו או שזו אותה כתבה ישנה שנידונה כבר?

יש משהו חדש?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
את צודקת, זו כתבה מ-2014 (מ-9/4, זה כנראה מה שמבלבל)

אבל אני לא זוכרת דיון מסוים לגביה (זוכרת אחרות) והיא גם לא הייתה שמורה לי במועדפים...
 
בשביל סרטן שנפוץ מעל גיל 50 לא צריך לחתוך תינוק שרק נולד

שוב הקשקוש הזה? אפשר להצדיק כריתה של כל איבר בטיעון שזה "מפחית סרטן". כל איבר שקוטעים - *איננו* ואז ברור שהוא לא מזדהם, לא נפצע, לא מופיעים בו גידולים או תאים סרטניים. אבל גם כל התפקודים שלו אינם ולכן אין מחשבה גורפת כזאת לקטיעה אפילו בסרטנים נפוצים כגון סרטן השד. אז איפה ההמלצה לכריתה של ניצני השדיים של כל הילדות? 1:8 תחלה בסרטן השד! ולא בגיל 50-60!
 

MotheRonit

New member
בדיוק. איבר שאינו קיים לא יכול להיות חולה

אבל זה לא באמת יתרון נכון? אה רגע אלא אם מדובר בעורלה :/
אבל בעצם גם לא ;)
כריתה היא מוצא אחרון לא פתרון ראשון. נקודה.
 
למעלה