מחקר באפריקה על מוצר שיכול להפחית הדבקה ב HIV

She Dolphin

New member
מחקר באפריקה על מוצר שיכול להפחית הדבקה ב HIV

לא קראתי את המאמר עצמו, אבל מהסיכום התמציתי של התוצאות הבנתי שמדובר בטבעת שמוחדרת לנרתיק האישה ומפרישה חומרים שאמורים לצמצם את סיכויי ההדבקה באידס.
אני מודה שקשה לי מאוד כל עניין הניסויים בבני אדם באפריקה (אם נניח רגע בצד את העובדה שלא מדובר בניסויים מבוקרים בתנאי מסודרים שמקטינים את הטיות התוצאות - דבר שהוא בפני עצמו בעייתי מבחינה מחקרית). אני מתכוונת כמובן לצד האתי.
אמנם הרעיון של לנסות למנוע מילת גברים מיותרת באפריקה ובכל העולם הוא רעיון מוסרי, אבל היבשת האומללה הזאת מנוצלת מכל עבר מכל בחינה אפשרית ואנשיה מהווים חמר גלם לכל דבר, וגם כסוג של עכברי מעבדה בניסויים בעיתיים של חברות התרופות העולמיות. זהו סוג חדש של ניצול, יותר מתוחכם, יותר "שקט" וגם בו מעורב כסף גדול מאוד. עצוב..
אני מצרפת את הסיכום של המאמר. כדי לקרוא אותו צריך להירשם לאתר, אבל בניגוד למה שנראה, לא רק אנשי רפואה יכולים להירשם, אלא כולם. כדאי לקרוא:

http://mednet.co.il/2016/03/103879/#.Vu4p-ZYwnME.email

מי שיקראו את סיכום המאמר כולו מוזמנים ומוזמנות להרחיב על מה שכבר כתבתי, או להאיר כל דבר אחר בנוגע אליו
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לחפש פתרונות למחלה קטלנית זה ניצול?


כן, באפריקה מנסים תרופות למלריה למשל. למה? כי באפריקה יש מלריה ומתים ממנה רבים. על חולי סרטן מנסים תרופות לסרטן (וכשאדם סובל מסרטן קטלני אין לו הרבה מה להפסיד, להפך, רבים שמחים להיאחז בכל תקווה ולנסות, אולי יאריך להם מעט את החיים). בקיצור, על סובלים מ-X מנסים טיפולים נגד X. מבדקי בטיחות עורכים על מתנדבים בריאים, אבל מבדקי יעילות חייבים להיערך על אוכלוסיית היעד. מה לעשות? אי אפשר לבדוק אם טיפול רפואי יעיל לבעיה על אוכלוסייה שלא סובלת מהבעיה...
&nbsp
אם לא ינסו למצוא פתרונות לבעיה, זה לא יהיה ניצול, זו תהיה אטימות. תהיי בטוחה שבאפריקה הם שמחים מאוד לטיפולים חדשים נגד איידס. ככה זה כשמשתוללת שם מגפה שקוטלת רבים. את חושבת שהצעירים באפריקה לא היו רוצים לקיים יחסי מין בכיף ולחשוש פחות?
&nbsp
אני גם לא יודעת ע"ס מה קבעת ש"לא מדובר בניסויים מבוקרים בתנאי מסודרים". זה תלוי כנראה בסוג ובאופי הניסוי, מי עורך אותו, מה מטרתו וכו', אבל ברמה העקרונית אין סיבה שהניסויים שם לא יהיו כאלה (עד כמה שאפשר מעשית). עושים את הטוב ביותר שאפשר, לא את מה שאי אפשר...
&nbsp
בשורה התחתונה, אם יש טבעת שמוחדרת לנרתיק האישה, כלומר אפשרות להפחית את ההידבקות באיידס שלא כרוכה בניתוח (מילה) מצד אחד או בקונדום (שאנשים לא אוהבים להשתמש בו, מה לעשות...
), זה בעיניי נפלא. זה פתרון שנשמע לא רע בכלל, בדיוק ההפך מ"ניצול" ואני מתקשה לראות כאן בעיה מוסרית. כאמור, לו היו זונחים את האפריקנים לאנחות ומשאירים אותם לעצמם עם כל המגפות, זה היה בעיניי בעייתי אתית.
 

JoIIy Roger

New member
לפי מה שאני יודעת

הגברים הם לרוב אלו שמביאים את האיידס הביתה ומדביקים את האישה שלהם. נשים צריכות להיות מסוגלות לגונן על עצמן מאיידס. בלי לבקש מהגבר להשתמש בקונדום מכוון שהוא עלול לא להסכים.

מבחינתי הפתרון מבורך.
 

HouseAtreides

New member
ה"פתרון" הזה לא מגן על אישה במגע מיני עם גבר נגוע

רק על גברים במגע עם אישה נגועה, וגם זה באופן חלקי ועלוב ביותר.
אכן פתרון מבורך - לכיס של מי שמתפרנסים ממנו.


עריכה: סליחה, טעות שלי, נא להתעלם. לא קראתי את הכתבה וחשבתי בטעות ששוב מדובר באיזה כלי מילה חדשני שאמור לעשות את העבודה "ללא כאבים".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המאבק של דרום אפריקה במגיפת ה-HIV מתחיל בתעשיית המין המקומית

כתבה שפורסמה ב"הארץ" לפני כשבוע:
http://www.haaretz.co.il/news/world/africa/.premium-1.2890260
&nbsp
"מרבית מדינות העולם מתמודדות עם סטיגמה בעייתית ועם הצורך בהגברת מודעות לשימוש באמצעי מניעה ובדיקות תקופתיות. אך בדרום אפריקה נגיף ה-HIV ומחלת האיידס הפכו כבר מזמן למציאות יומיומית בלתי נשלטת. נכון ל–2014, חיו במדינה 6.8 מיליוני נשאי HIV. כשקצב הגידול עומד על כמה מאות אלפי נדבקים חדשים מדי שנה — ההערכה היא שכיום חיים בה יותר משבעה מיליון נשאים. כ–19% מהתושבים בגילים 49–15 נושאים את הנגיף. חלקם לבטח הותירו אחריהם צאצאים, שהצטרפו לכ–2.3 מיליון "יתומי איידס" בגילאי 0–17. כך על פי נתוני תוכנית האו"ם בסוגית HIV ואיידס (UNADIS).
&nbsp
התמונה העגומה הזו מקבלת באחרונה תפנית חיובית שמאפשרת אופטימיות זהירה בנוגע לעתיד: דרום אפריקה יוצאת למלחמה באיידס ולקרב בלימה ממושך מול התפשטות נגיף ה-HIV. תוכנית לאומית חדשה אמורה להרים מהקרשים את המדינה, שבה מתים מדי שנה מאיידס כ–140 אלף בני אדם. קשה למצוא מדינה שמתחרה בנתון הזה. תוכניות לאומיות מסוג זה מתגבשות בשלבים שונים במקומות רבים בעולם, בעיקר מדינות מערביות כמו צרפת וארה"ב. הצלחתה של תוכנית דרום אפריקה — על בעיות העוני, הפשיעה והתשתיות הרפואיות הרעועות שלה — תיתפס כהישג משמעותי. אך עד שזה יקרה היא עדיין בגדר פנטזיה."
&nbsp
_______________________
איידס היא מגפה קטלנית ובעיה קשה באפריקה, בעיקר במדינות "סאב סהרה". ברור מאליו שהם ירצו כמה שיותר פתרונות, ומשמח לראות שמתמקדים בפתרונות אמיתיים, ולא במילה. אין ספק שכל פתרון שיכול לסייע (בעיקר אם הוא לא פוגע) יתקבל בשמחה. בעיניי פתרון שמתמקד בשליטה של נשים בהליך (אמצעי שהן יכולות לשים בנרתיק באופן עצמאי, בלי להיות תלויות ברצונו הטוב של הגבר להשתמש בקונדום) הוא מבורך.
 
למעלה