היהודים באים - יהושע מל את בני ישראל (עפ"י יהושע פרק ה)

trilliane

Well-known member
מנהל
היהודים באים - יהושע מל את בני ישראל (עפ"י יהושע פרק ה)

ב בָּעֵת הַהִיא אָמַר יְהוָה אֶל-יְהוֹשֻׁעַ עֲשֵׂה לְךָ חַרְבוֹת צֻרִים וְשׁוּב מֹל אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל שֵׁנִית. ג וַיַּעַשׂ-לוֹ יְהוֹשֻׁעַ חַרְבוֹת צֻרִים וַיָּמָל אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל-גִּבְעַת הָעֲרָלוֹת. ד וְזֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר-מָל יְהוֹשֻׁעַ כָּל-הָעָם הַיֹּצֵא מִמִּצְרַיִם הַזְּכָרִים כֹּל אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה מֵתוּ בַמִּדְבָּר בַּדֶּרֶךְ בְּצֵאתָם מִמִּצְרָיִם. ה כִּי-מֻלִים הָיוּ כָּל-הָעָם הַיֹּצְאִים וְכָל-הָעָם הַיִּלֹּדִים בַּמִּדְבָּר בַּדֶּרֶךְ בְּצֵאתָם מִמִּצְרַיִם לֹא-מָלוּ. ו כִּי אַרְבָּעִים שָׁנָה הָלְכוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל בַּמִּדְבָּר עַד-תֹּם כָּל-הַגּוֹי אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה הַיֹּצְאִים מִמִּצְרַיִם אֲשֶׁר לֹא-שָׁמְעוּ בְּקוֹל יְהוָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לָהֶם לְבִלְתִּי הַרְאוֹתָם אֶת-הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבוֹתָם לָתֶת לָנוּ אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. ז וְאֶת-בְּנֵיהֶם הֵקִים תַּחְתָּם אֹתָם מָל יְהוֹשֻׁעַ כִּי-עֲרֵלִים הָיוּ כִּי לֹא-מָלוּ אוֹתָם בַּדָּרֶךְ. ח וַיְהִי כַּאֲשֶׁר-תַּמּוּ כָל-הַגּוֹי לְהִמּוֹל וַיֵּשְׁבוּ תַחְתָּם בַּמַּחֲנֶה עַד חֲיוֹתָם.

 

elitp

New member
יש להם שגיאה עקרונית במערכון. הם משתמשים בחרבות מברזל!

בעוד שיהושע אמור להשתמש בחרבות צורים. אולי קטנוני, אבל יש לי רגישות לפרטים קטנים כאלו.
בכל מקרה, הם אחלה כמו תמיד. זה כבר המערכון השלישי שהם עושים על ברית מילה, לא כולל את קטעי המעבר. עדיין לא עשו את הקטע של ציפורה שמלה את בנה במדבר, את הקטע של דינה ושכם בן חמור, ויש גם את דוד שמביא לשאול את עורלות הפלישתים. שכחתי משהו?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לעומת האחות שעומדת לידו בלבן עם סמל מגן דוד אדום?


זו לא קטנוניות, זו פשוט התעלמות מהנקודה שהם מנסים להעביר (ולא, לא אכפת להם לערבב רעיונות מודרניים, זה חלק מהקונספט שלהם).
&nbsp
אם אנכרוניזם צורם לך, ממליצה לא לצפות במערכון הזה:

 
הוייי נכון! תודה. זה גם היה נחמד ביותר.

צריכה לרכז אותם בקישור ולהעלות לקטגורית קישורי ההומור שלנו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לכי על זה...
הנה המערכון:

לזכותם ייאמר שקל מאוד לאתר את המערכונים שלהם כי הם מעלים תכניות מלאות + מערכונים נפרדים עם שמות פשוטים לחיפוש (חיפשתי "היהודים באים ברית מילה" ביוטיוב וזו הייתה התוצאה הראשונה).

 

ohadcarrington

New member
אני במקרה מכיר טיפה את הכותבים...

לסבא שלי יש משרדים בתל־אביב ובתקופה שהחברה שלו ישבה במשרדים האלה הוא השכיר להם שלושה חדרים והם היו יושבים שם וכותבים, אני עובד אצלו וישבתי בחדר שהיה צמוד לחדר שהם היו קוראים בו מערכונים ותמיד הייתי מקשיב דרך תעלת האוורור

מאוחר יותר הוא העביר את המשרדים שלו למקום גדול יותר, הם נשארו שם ואני נשארתי לבדי במשרד במקום אחר

&nbsp
הם יושבים עם ספרי תנ"ך והיסטוריה של מדינת ישראל ובונים משם כל מיני מערכונים, יש להם פטיש לדת
הם אנשים ממש מצחיקים ונחמדים
 
למעלה