ברית מילה, עד כמה מקובל אצל החילונים בימינו?

Ohad166

New member
ברית מילה, עד כמה מקובל אצל החילונים בימינו?

למישהו יצא לעשות סקר (בגני ילדים וכדומה..), ולשאול מה אחוז הילדים הלא נימולים נכון לימינו ?
ספציפית בערים ושכונות חילוניות, או במושבים חילוניים.

תודה!
אוהד
 

HouseAtreides

New member
המגמה היא ללא ספק ירידה בפופולריות של הטקס

אבל אין בשום מקום נתונים רשמיים או סטטיסטיקות, לא לגבי מי שכן מבצעים אותו (למעט סטטיסטיקה רבנית שהיא סוג של בדיחה לגבי שיעור הסיבוכים), ובוודאי שלא לגבי מי שלא מבצעים.
השערות בלתי רשמיות וכנראה מוטות כלפי מטה לגבי מספר הגברים הלא נימולים בישראל נעות בין 2% ל- 7% בכל הארץ. מישהו כאן בדק פעם (http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/202/162412107/משפחה/מוותרים_על_ברית_מילה)
מה ההשערה הזו אומרת לגבי ריכוזים של חילונים - ומצא שבמקרה הפסימי ביותר, של 2% בלבד, מדובר ב- 6% מהתינוקות החילוניים שלא עוברים היום ברית מילה, כשכאמור המגמה היא עלייה מתמדת בביקורת על הטקס ובפופולריות של האופציה לא לבצע אותו.
&nbsp
גם באתר של קה"ל התייחסו לשאלה הזו:
http://www.kahal.org/faq.aspx
&nbsp
אני הייתי שואל שאלה אחרת, ברשותך: לו היית חי במדינה אירופית, נניח, גרמניה, שם במקרה הגרוע 10% מהילדים עוברים מילה, האם היית חושב שמי שמל את בנו במקום כזה עושה לו עוול נוראי כי "הוא ירגיש שונה מכולם"?
 

Ohad166

New member
האם מישהו מהקוראים בדק מה קורה בשכונה שלו?

תודה לבית אטרייאידס על התגובה, ובכל זאת, אם מישהו מהקוראים כאן עשה סקר קטן לעצמו.. שאל אנשים בשכונה.. שאל גננות, מורות.. וקיבל תחושה לגבי כמות הנימולים/לא-נימולים באיזור מגוריו, בדגש על איזורים כמו (לדוגמה) מרכז תל אביב, כפר סבא ומושבים עם רוב חילוני.

אם עשיתם או עשיתן סקר כזה, אשמח אם תשתפו/תשתפנה בתוצאות.
תודה!
 
יש לי פירורי מידע

נתון שפורסם ממש לאחרונה בריאיון עם רני כשר הצביע על 94% נימולים בארץ בשנת 2015 (הכוונה כנראה לילדי אותה שנה ולא לאוכלוסייה הכללית). הנתון הזה הגיוני והוא משקף בחישוב גס קצת יותר מ-10% לא נימולים באוכלוסייה החילונית. עם זאת, אין לי שמץ של מושג מה מקור הנתון הזה ועל מה הוא מבוסס, ולכן אני מתייחס אליו כניחוש מושכל לכל היותר.
בסביבתה הקרובה של בתי אני מכיר מעל עשרה ילדים לא נימולים. יותר מהמספר המרשים הזה, אני יכול להגיד שקשה בכלל להסביר עד כמה הנושא נמצא בתודעה של ההורים הצעירים היום, וגם אלו שחתכו את הילדים שלהם כבר אומרים זאת בהתנצלות עוד לפני שבכלל אמרתי משהו. ועם זאת, יש לציין שהאנשים שאני מסתובב בחברתם אינם אוכלוסייה ממוצעת ואני די בספק אם תצליח למצוא 10 ילדים שלמים בגן עירוני ממוצע.
מכיוון שגם אני מחפש מספרים, שאלתי בתוך סקרנות אחות טיפת חלב והיא אמרה לי שהתופעה קיימת והנתון שהצלחתי להבין מתשובותיה היה אחוז חד-ספרתי אך קיים של לא-נימולים (אם לתרגם את הטון למספר, סביב 2-4). היא סיפרה לי שדווקא לפני כמה שנים בתפקיד קודם שלה בעיר אחרת, היו ממש הרבה. היא דיברה באופן כללי על התופעה בנימה מעט שלילית, ייתכן שיש גם לזה השפעה מסוימת על ההערכה הלא-ממש-מספרית שקיבלתי ממנה.
חברה שאלה רופא ילדים (שהוא קרוב משפחה) וקיבלה גם תשובות דומות - אחוז חד ספרתי אך בהחלט לא מבוטל. תופעה קיימת והוא רואה היום הרבה יותר מבעבר.
אני יודע עד כמה אנחנו רוצים להיאחז בנתון המספרי. ממש תחרות כוכב נולד אם תרצה. אבל בינינו, לקבל על סמך זה החלטה זה התנהגות של עדר. ואני גם תמיד אומר לאנשים לנסות להעריך מה יהיו המספרים בעוד 10 או 15 שנה, ולא מה הם היום (רמז: בקרב הציבור החילוני התשובה כנראה תהיה 100).
 

MotheRonit

New member
לא שזה ממש מבוסס. או בספק אפילו אם הייתי קוראת לזה "סקר" ;)

אבל ברחובות העיר אני מכירה באופן אישי כמה וכמה וכמה* + מדי פעם שזה עולה לדיון תמיד יש מישהו שמכיר את ההם שלא עשו ברית לילד שלהם + פעם אחת בגינה, באחד מימי הקיץ, פתאום קלטתי איזה אחד כזה מתרוצץ לו בעירום...
&nbsp
* לפעמים זה אפילו לא את הילדים עצמם. אלא את אמא שלהם. שבדרך אגב ראיתי פתאום באיזה פורום נגד ברית מילה וככה גיליתי שלא מלו את הבן.
 

She Dolphin

New member
לא עשיתי סקר כזה. זה מעניין אותי, אבל עד כדי כך

שאסתובב בשכונה ואשאל אנשים. גם סקרים מנוהלים היטב עשויים להעלות תוצאות לא מדויקות, כך שגם אם הייתי יוצא למסע בירורים עצמאי בשטח מן הסתם לא ניתן היה ללמוד משהו מדוייק.
בגדול, בכל מסגרת שהילדים שלי היו, ונמצאים כרגע, תמיד יש לפחות עוד ילד אחד לא נימול, חוץ מהם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לצערי כל חבריי מלו עד כה, אבל לאחרונה ישבנו כמה חבר'ה במסעדה

והצטרף חבר של חבר שלא הכרתי. איכשהו עלה הנושא למי יש ילדים בשולחן, וכשהוא סיפר שיש לו בן, שאלתי אם הוא מל, והוא ענה בלי למצמץ "למה? הוא מושלם כמו שהוא".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עדכון משמח: אתמול הודיעו זוג חברים שיש להם בן והוא יושאר שלם

הם יזמינו אותנו למסיבת הולדת הבן (לכש) שבה לא יחתכו לאף אדם אף איבר, הידד!

כמו כן עדכנו שכבר נעשו שיחות הבהרה עם ההורים משני הצדדים (שהביעו, אם הבנתי נכון, חוסר שביעות רצון, אבל לא מלחמת עולם).
&nbsp
שני זוגות נוספים בחבורה (שלא נכחו אתמול) שאף הם מצפים, כבר דיווחו על בנות (אאל"ט), כך שהאופק החברתי שלי נקי מחיתוכים.
עוד לא אבדה תקוותנו...?
 
משערת שהרוב המכריע של הבנים עוברים את הזוועה

אני הייתי מנחשת שהמספרים עומדים על 95-98 אחוז מהתינוקות שנחתכים ורק אחוז קטנטן מההורים בוחר להגן על תינוקם מפני הסכין. מבחינתי זה בכלל לא משנה אם מדובר ב- 1% או 80%. אני לא יכולה להציל את כולם ולכן מתנחמת בכך שאת חובתי להגן על בני מילאתי בכך שהבטחתי את זכותו לגופו השלם . רק הוא יחליט אם ומתי לבצע בו שינויים קוסמטיים בלתי הפיכים.
 

marx04

New member
בגן יבנה לא ידוע לי על ילדים שלמים נוספים

שלום לך,

אנחנו מתגוררים בגן יבנה (ליד אשדוד), והותרנו את בננו שלם (היום הוא בן 4).
גן יבנה הוא ישוב שמתגוררים בו חילוניים, מסורתיים ודתיים.
לא ערכתי בדיקה, אך לעיתים אני משתף את הסובבים אותי ואת האנשים שאני נפגש איתם בישוב בכך שבני הוא שלם, ועד היום טרם נתקלתי באדם נוסף שמתגורר בישוב שהותיר את בנו שלם.
כך, גם לא ידוע לי על בנים שלמים בשכבת הגיל של הבת שלי (כתה ג').

בברכה,

אורי.
 
למעלה