כל הסיבות להימנע מברית מילה.

תודה, מלא פרטי תושב''ע שחסרים לנו במילון!


איזה יופי! מי אחראי על האתר? יש לי כמה הערות.
 
כמה דברים שכדאי לשפר


לפי סדר חשיבות:

1. ענייניות ודיוק. ניסוח ענייני ולא קטרגני עושה רושם טוב יותר ונותן קרדיט רב יותר לקרוא.

לדוגמא: "ישנן כמה טענות 'רפואיות' שהחרדים טוענים". למרבה הצער זה לא רק חרדים אלא גם דתיים, מסורתיים, רופאים (חילוניים), אחיות (חילוניות), וגם ההורים (חלקם חילוניים) שלנו.

לדוגמא2: "הפריע לאלוהים שנהנה" הוא ניסוח מקטרג וגם לא מדוייק. לאף אחד לא הפריע שנהנה, זו השערה של הרמב"ם. וגם כאן הייתי נוקטת לשון עובדתית יותר: לפי הרמב"ם מטרת המילה היא להחליש את האיבר, הזיקפה ולמעט את יצר המין.

2 דיוק בפרטים: לדוגמא:קיומם של א-מיניים. ראשית הייתי מביאה קישור עם סימוכין לתופעה של א-מיניים כי לא כל הציבור מכיר אותה. שנית, א-מיניים אינם ברובם חסרי יצר מין, אלא לא רוצים לממשו ביחסי מין עם אחרים. שלישית, הלוגיקה של המשפט "אלוהים היה בורא את כולם עם יצר מין או מחכה לגיל ההתבגרות עם המצווה", ובכן הלוגיקה היא מעט מורכבת, ולי אישית לא ברורה.

3. לשון תקינה: מצאתי את זה בחלק אחר של האתר: "להתערבב" כסלנג של קיום יחסי מין ורבייה. הייתי נוקטת לשון תקינה יותר ולא סלנג. למשל "בני אדם ודולפינים לא יכולים להעמיד צאצאים".

4. מקורות:להביא סימוכין ומקורות לכל דבר ע"י קישור (נעשה יפה בחלק מהמיקרים, ובחלק אחר לא).

לדוגמא: לא כל אחד יודע מה זה שו"ת אמרי יושר, מי כתב,היכן ומתי. כדאי לדעתי לציין מקור והסבר קצר, לפחות בקישור או כוכבית בסוף הדף או בדף מקורות יעודי.

בהצלחה
 
תודה על הערות

1- אני אנסח בצורה שונה, אבל חשוב לציין שהדבר הבסיסי ביותר בברית מילה, הוא הפסד הנאה.
יש עוד 22,000 קצוות עצבים בערלה, וזה כמעט פי 4 ממה שיש בעטרה.
גם הרב זרקי (מוהל), כתב בפירוש בתגובה הזו, שברית מילה מפחיתה את ההנאה ממין.
2- יש קישור לאי מיניות במאמר, (אולי בגלל שהטקסט מודגש, זה לא בולט).
בכול אופן אי מיניות זה חוסר חשק מיני, לא משנה אם זה עם אחרים או לא.
ועדיין הגיוני יותר לחכות לגיל ההתבגרות, או לא ליצור תקלות.
3- קשה למצוא מקור באינטרנט לכל הספרים היהודיים, לא כולם נמצאים ברשת.
 
ההערות הללו הן רק דוגמאות,

אני חושבת שיש בעיות נוספות בטקסט ששיפורן עשוי להעלות אותו מדרגה.

בנוגע לא-מיניים, קישור מצויין! לא שמתי לב שיש קישור, כשיש קישור חשוב מאד לדעתי להדגיש זאת חזותית. בנוגע ליצר מין-אתה טועה, המקור שהבאת מראה זאת (מה גם שממילא לא מובן לי איך זה קשור למילה/אי מילה, בשום מקום לא כתוב שאם נבין סיבות למצווה, בטלות הסיבות אז בטלה גם המצווה, להפך, יש ערך עצום לעשות מצווה גם ללא שום סיבה, ובכל מקרה הסיבה היא השערה של הרמב"ם ולא אמת מוחלטת או "תורה מסיני", תרתי משמע).

עבורך ועבור הרמב"ם ההפסד בהנאה זו סיבה למילה ואי מילה. עבור אנשים אחרים יש סיבות אחרות לגמרי שיותר חשובות להן, למשל סיכון רפואי או יתרונות רפואיים, למשל זכויות אדם, למשל דימיון לאבא (כן-כן) וסיבות אסטטיות.

בנוגע למקורות-ברור לי שלא הכל יש מקורות מלאים ברשת, לכן כתבתי לציין מקור, ולא לקשר מקור. (למשל שם מלא של הספר, שם מלא של הכתוב, איפה ומתי הוא חי, מתי ראה הספר אור, על מי מקובל מה שנכתב בספר כיום ובעבר). אפשר לעשות זאת בקישור יעודי או בסוף הדף עם כוכבית.

אם אתה לא מסכים איתי-זה בסדר גמור, אני רק מביאה את הצד שלי בתור קוראת באתר שלך
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מסכימה עם הנאמר, ההערות ענייניות ונכונות

לא קראתי את המקור כי הוא נראה יותר פרופגנדה ממקור רציני ואני בורחת מטקסטים כאלה.
 
למעלה