אתר קה"ל לא ממריא, יש במקרה מקדם אתרים בקהל או בקה"ל?

אתר קה"ל לא ממריא, יש במקרה מקדם אתרים בקהל או בקה"ל?

היי לכם!
כידוע לכם, כתבתי אתר חדש לקה"ל שעלה לאוויר במאי (לפני יותר מחצי שנה). בניגוד לתחזיות שלי, האתר עדיין לא ממריא בגוגל בהתאם לציפיות למרות שהוא עומד יפה ברוב הקריטריונים (ובמיוחד בהשוואה למתחרים שרובם מנומנמים). בקיצור, אם מישהו מכיר מקדם אתרים שמוכן להיכנס לפרויקט הזה (ייתכן שכמה טיפים יעזרו וייתכן שיהיה צורך בעבודה מקיפה יותר), אני ממש אשמח אם ידאג לקשר בינינו. אין כסף בעניין, מדובר בעבודה בהתנדבות.
זה צריך להיות מישהו עם ילד שלם או מישהו שמחובר לאידיאולוגיה הזו. כלומר, ממש אין לי בעיה שזה לא יהיה מישהו כזה, אבל אני לא ממש רואה למה שמישהו כזה ירצה לעבוד בחינם לטובת המטרה.

ומה אתם באופן אישי יכולים לעשות? בדיונים רלוונטיים (פה בפורום, בפייסבוק, בטוקבקים ואפילו מחוץ לאינטרנט) השתדלו לקשר לדפים ספציפיים באתר קה"ל (לא באופן חפירתי כמובן, רק כשזה רלוונטי באמת), ומי שיכול ומתאים לו - שיעשה לייק לדף של קה"ל בפייסבוק. זה עוזר.

תודה!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
באופן אישי לא נכנסתי לקרוא בו כי בכנות, לא נעים לי בעין

כל הפסטלים הילדותיים האלה צבעוניים ובהירים לי מדי (עדיין). קשה לי להתרכז כך בטקסט. כשאני קוראת אני צריכה עיצוב נקי וענייני; לא מסוגלת לקרוא טקסט לבן על רקע פסטלי או טקסט בורדו, ירוק, תכלת... זה יפה, אבל לא פרקטי. אני צריכה ניגודיות חזקה יותר ופחות צבעוניות, יותר ענייניות (שחור או צבע כהה על רקע בהיר עדין).
&nbsp
וכל עוד אני לא יכולה לקרוא, אני גם לא אקשר למשהו שלא קראתי...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שמע, זה שאני לא אוהבת את העיצוב זה עניין של טעם

זה שקשה לי (פיזית!) לקרוא בתנאים האלה (יותר ממשפט / כותרת) זו כבר בעיה של תאימות ולהערכתי גם של נגישות. אני צריכה ממש לאמץ את העיניים, להכריח את עצמי לקרוא בכוח טקסט שלא נעים לי לעין ולא נוח לי לקרוא. אז למה לטרוח? אני ממש מרחמת על בעלי לקויות ראייה או סובלים מבעיות קשב וריכוז, שעיצוב כזה פשוט מוותר עליהם מראש (וגם עליי, כאמור).
 
הראיה שלי עדיין תקינה וגם לא זה לא היה קל.

לא שאני מנסה להשוויץ אבל הראיה שלי היא 6/6 ומעולם לא נכשלתי במבחן ראית צבעים.
הקונטרסט פשוט נמוך מדי בעיצוב הזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם שלי תקינה (אמנם קצרת רואי, אבל משקפיים מסדרים את זה)

וגם לי אין בעיה בראיית צבעים ויכולת הבחנה דקים בין גוונים קרובים. כל זה פשוט לא אומר שאני נהנית לקרוא טקסטים צבעוניים...
אני מאבדת את הסבלנות מהר מאוד כי זה פשוט מייגע את העין. זה גם לא קשור רק לניגודיות; גם אדום כהה על לבן לא נעים לקרוא בטקסט רציף. יש סיבה שרוב הטקסטים מודפסים בשחור (או כחול / אפור כהה) על לבן (או בז' / אפור בהיר). אלה צבעים ניטרליים, קל לקרוא כך, קל להתרכז בתוכן ואין הסחות דעת. יש אנשים שצובעים את המשפטים כאילו הטקסט שלהם הוא דיסקוטק, והניגודיות סבבה אבל העיניים שלי סובלות, ואני לא רואה טעם להעניש את עצמי...
 
צבעים באתר קה"ל

הבהרתי עוד קצת את רקע הטקסטים כדי להעלות קצת את הניגודיות. למי שעדיין מתקשה הוספתי כפתור ניגודיות גבוהה, הוא נמצא בצד שמאל למעלה מעל החסידה. מדובר בשינויים בגיליון העיצוב של האתר ולכן מי שביקר באתר בשבוע האחרון עשוי להזדקק לריענון מלא כדי לראות את השינויים (Ctrl+F5).
הניגודיות של הצבעים באתר בהחלט מספיקה ולא חורגת מהמקובל באתרים דומים. בכל זאת, הוספתי כפתור כאמור.
לגבי הקו העיצובי הכללי - היה לי דיון עם לא מעט אנשים האם אתר קה"ל צריך להיות אתר טכני, קר, משעמם ו"מדעי" או אתר רך, עדין ו"ילדותי" כהגדרתך. דעתך - כבודה במקומה מונח, אך זו לא ההחלטה שהתקבלה בסופו של דבר ע"י מי שהיה צריך לקבל אותה. הרבה אנשים כן מאוד אהבו את העיצוב הזה והתחברו אליו. אם אתה רוצה לדעת מה היה השיקול המרכזי, הוא היה לייצר אווירה הורית חמה, מלטפת ומגוננת סביב הנושא ולחדד את היותו של התינוק קטן, רך, עדין וזקוק להגנה ויחס מגונן. אתה רשאי לא להסכים עם כך, אך לא כל אחד יאהב כל עיצוב, אין מה לעשות...
לגבי המשפט "זה אתר שמיועד להורים, לא לתינוקות", הוא משפט משעשע ממש. בוא נדון בו... האם אנחנו מסכימים שיש אתרים שיש להם עיצוב "תינוקי"? האם אנחנו מסכימים שלאתרים האלה (ולא רק אתרים - גם פרוספקטים, שלטי חוצות, מודעות בעיתון ועוד ועוד) יש זכות קיום והם מעבירים מסר מסוים? האם אנחנו מסכימים שלעולם תינוקות אינם גולשים באינטרנט או קוראים פרוספקטים ומי שצורך את התוכן הזה הוא בעיקר ההורים שלהם?

בכל מקרה, אני מציע בכל זאת שתתעמקו בתוכן ולא בקופסה. קצת קשה להתייחס ברצינות לכך שמי שהנושא באמת בוער בעצמותיו לא טרח לעיין באתר כי הטקסט לא נוח לו לקריאה. אני משוכנע שאם קריאת הטקסט הייתה המטרה - הוא כבר מזמן היה מוצא את הדרך לעשות זאת... סתם לידע כללי, כשאני נתקל באתר שקשה לי לקרוא בגלל ניגודיות צבעים והתוכן באמת מעניין אותי אני לוחץ על Ctrl+A לסימון כל התוכן ומקבל ניגודיות צבעים מצוינת.
 
יש נקודה בדבריך; אני מבין את השיקול הזה בבחירת העיצוב.

יש לציין שדוקא קראתי חלק ניכר מהתוכן. אבל מכיון שקה"ל פונה לציבור ההורים המתלבטים ולא לאלו שעניינם קידום נושא הילדים השלמים, אני חושב שהדרישה מהגולש לסמן את כל הטקסט כדי שיהיה לו נוח לקרוא היא קצת מוגזמת.
לדעתי, אתה צריך לחשוב על האתר הזה כעל אתר מכירות לכל דבר. נכון, אתה לא מוכר מוצרים ובטח לא בכסף, אבל אתה מנסה למכור רעיון. ככל שהנגישות תהיה גבוהה יותר, כך הסיכוי שלך לשכנע את המתלבט יהיה גבוה יותר.
אם כבר נגענו בנושא הנגישות, האתר נראה זוועה על המכשיר הסלולרי שלי (Galaxy 2 כן, אני מיושן, אני יודע) והיום הרבה מנפח הגלישה הוא סלולרי. כדאי, אם זה אפשרי בלי יותר מדי מאמץ, לנסות לסדר גם את זה.
&nbsp
עם כל האמור לעיל, אינני מקדם אתרים ואני לא יודע איך העצות שלי יעזרו, אם בכלל לקידום האתר.
&nbsp
עצה אחת שאני יכול לתת לך הוא להוסיף את הכתובת של האתר לחתימה שלך בתפוז, ולבקש גם מהגולשים הפעילים כאן בפורום לעשות את זה.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל אין כרגע חתימות בתפוז...

וגם אם יחזרו, כנראה לא תהיה בהן אפשרות להוסיף קישורים (אולי רק קישורים פנימיים בתוך תפוז).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבעיה היא לא רק הרקע אלא צבע הטקסט עצמו

למה שאדם יקרא טקסטים ארוכים בתכלת, בבורדו או בירוק? זה ממש לא מקובל.
זו לא הזמנה לחתונה...
&nbsp
וגם טקסט ורוד בהיר על ורוד כהה, גם אם זה רק כפתורים, זה פשוט יותר מדי. העיצוב הצבעוני יכול להיות מסביב, הוא לא צריך להיות חלק מהטקסטים עצמם.
&nbsp
הכפתור שהכנסת עוזר מאוד (שחור! הידד!) אבל הוא קטנטן ובפינה, אין שום סיכוי שהייתי מוצאת אותו (או יודעת לחפש אותו) אלמלא כתבת זאת במפורש. לו הייתי כרגע מתלבטת שעומדת בפני קריאת טקסטים (והאתר מכיל הרבה מהם) הייתי בורחת ממנו מהר (וכאמור, אני לא סובלת מבעיות בראיית צבעים, מלקויות ראייה מיוחדות או מהפרעת קשב וריכוז; חשוב על כך שיש לא מעט אנשים שכן).
 

kagome10

New member
אני מסכימה עם טריליאן - העיצוב נוגד-קריאה

העיצוב יפה, וחמוד נורא. נהנתי להסתכל על האתר. אבל נהנתי *להסתכל* - לא לקרוא...
&nbsp
העיצוב כולו יפה וחמוד, אבל לא נוח ומתאים לקריאה. מעבר למצב קריאה בפיירפוקס הראה מייד את ההבדל - שורות קצרות ונוחות לקריאה, כוב שחור על גבי לבן, ובכתב בגודל גדול יותר.
&nbsp
התחושה שלי היא שהעיצוב של האתר הוא בשביל היופי, ולא כדי שיהיה לאנשים נוח לקרוא. אלו שני דברים שונים...
&nbsp
כפתור הניגודיות מבורך, ומבטל את רוב הצבעוניות העודפת (למשל, ממש לא ברור לי למה יש טקסט בכחול די בהיר למעלה. זה שמתחיל ב"מתעניינים יקרים!". למה לא שחור?).
המשכתי לגלוש עם הניגודיות דולקת וזה היה נורמלי, וכשנזכרתי ובקיומו וביטלתי אותו האתר הפך שוב ללא קריא. לכתוב טקסט אותיות בצבע בהיר, על גבי רקע שכולל את הצבע הזה! איזה רעיון עיוועים! נתקלתי בו בפעם האחרונה במצגת של "אל תעשה" במצגות, שם היה "אל תעשה" של רקע שלא מאפשר לקרוא את הטקסט...
&nbsp
לדעתי האתר כמו שהוא אחרי לחיצה על כפתור הניגודיות מעביר את האווירה התינוקית והחמודה מספיק, בלי לפגוע בקריאוּת.
&nbsp
ותודה לך טריליאן! רק עכשיו הבנתי למה מעולם לא קראתי את תוכן האתר, למרות הנטייה שלי לקרוא כל דבר, כולל פרסומות וספרי טלפונים.
כשאני מבטיה באתר הקושי בקריאה מרתיע אותי וגורם לי לרצות לסגור את האתר (שזה מה שעשיתי כל פעם קישרו אליו). כשהניגודיות דולקת, אני פשוט מתחילה לקרוא. אוטומטית, וללא מאמץ.
&nbsp
(אני בעד גרסאת האתר עם ניגודיות)
 

MotheRonit

New member
אני רק לציין שאם יש משהו כל כך מהותי שאני מתעניינת בו

ואני רוצה ללמוד את הנושא אני פשוט קוראת. אם זה באתר הזה או באחרים. העיצוב לא הפריע לי אף לא לרגע אחד. לא יחסתי לו חשיבות.
 

kagome10

New member
או באחרים...

כשאני מתעניינת במשהו אני קוראת. אבל זה לא יהיה באתר לא קריא. אם זה ממש ממש חשוב לי ואין מקורות אחרים אז אני אעתיק את התוכן לקובץ וורד או משהו.
במקרה הזה, אני מעדיפה לקרוא בפורום.
&nbsp
וזה די נוגד את הכל הרעיון של האתר, לא? שאנשים שיבואו אליו כדי לקרוא, ולא לאחד מהמקורות האחרים שיש ברשת?
או שיתקלו בו במקרה, וישנו את דעתם, כמו ששיניתי אני.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לשם כך זה צריך להיות מהותי עבורך מראש

והבעיה היא שאני לא "פשוט קוראת" כי זה לא פשוט לי, זה קשה ולא נעים. העיצוב מפריע לי לקרוא. הוא לא מסביב, הוא גם בטקסטים עצמם. ובמקרה כזה אם קשה לי לקרוא אחפש מידע במקום אחר שבו יהיה לי קל לקרוא או לחלופין אעתיק את הטקסט (רק אם הוא באמת עד כדי כך חשוב לי). עכשיו השאלה אם האתר פונה רק למי שזה כבר חשוב ומהותי לו עד כדי כך, ומוותר על קוראים פחות סבלנים (או נטולי בעיות ראייה וכו') או שמטרתו לפנות לקהל רחב ככל הניתן ולהיות נגיש ומזמין לכולם?
 
למעלה