מרחבי הרשת

הצרות פתח השופכה בויקיפידה

בויקיפידה יש ערך באנגלית להצרות פתח השופכה, וכמובן שמוזכר כגורם סיכון היות הגבר נימול.
&nbsp
https://en.wikipedia.org/wiki/Meatal_stenosis
&nbsp
בעברית אין כלום. מי יכול לתרגם כאן או ישר שם, לחבור לכוחות נוספים להנגשת המידע לדוברי העברית מוזמן לשנס מותניים, אנחנו נעזור ונתמוך! (חבל גם שאין בערבית...מי מכיר רופא דובר ערבית שיכול להרתם למשימה?).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא חייבים לתרגם, אפשר לכתוב ע"ס מקורות עבריים, למשל:

http://www.clalit.co.il/he/your_health/family/urology/Pages/narrow_urethra.aspx
&nbsp
http://www.szmc.org.il/מחלקות/ילדים...חבתפייתשופכהמאטוטומיה/tabid/2143/Default.aspx
&nbsp
http://www.beok.co.il/Forums-15/Forum-180/Discussion-552817
&nbsp
http://www.tasmc.org.il/Operations/Pages/Meatotomy.aspx
&nbsp
כפי שכתוב בכל המקורות, זה כמעט תמיד נגרם ממילה, ואם לא אז מטראומה אחרת לפין – חבלה, מחלה, ניתוח וכו' (זה אפילו נכתב במסמך הקודם בנושא שהיה באתר שירותי בריאות כללית, אבל הם הסירו אותו מהמרשתת
).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כל הקישורים הם למקורות מדעיים, לאתרים של שירותי בריאות

זה אמין ומקובל בצורה מספקת. אני לא יודעת אם יש מחקרים בנושא (לא מכירה) אבל יש די ידע כדי לומר באופן חד משמעי שזה נובע ממילה (או מטראומה אחרת). כלומר רואים בצורה סטטיסטית ברורה שנדיר מאוד שפין שלא "התעסקו איתו" יסבול מהיצרות פי השפכה, אבל זה לא נדיר בקרב פין שכן עבר עליו משהו, למשל ניתוח, למשל מילה.
&nbsp
בכל מקרה לי אין כוונה לכתוב ערך בוויקיפדיה, אני משתדלת להדיר את ידיי מכתיבה/עריכה באתר לאחר שנכוויתי קשות בעבר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא נעים אבל עלול לקרות לכולם, בלי שום קשר למילה

 

MotheRonit

New member
באופן כללי שתינוקות נופלים זה נכון

באופן ספציפי תינוק כזה קטן מכרית כזו - פחות עד בכלל לא מחוץ להקשר של ברית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה נכון, אבל שוב, למה זה משנה? אז זו תהיה סיטואציה אחרת

בכל מקרה זה לא קרה בכוונה ועצם ההפלה לא קשורה ישירות לעצם הברית. אני באמת לא מבינה למה זה קשור לפורום הזה למעט העובדה שזה קרה דווקא בברית.
 

MotheRonit

New member
אבל לא תהיה סיטואציה אחרת.

כמה אנשים את מכירה שיושבים בצורה כזו, שמים כרית על רגליהם ועליה מניחים תינוק? אני אפס. תינוקות בני 8 ימים לא מונחים על כריות (בכלל) ואם כן לא בצורה כזו (לא יציבה) שהם עלולים ליפול ממנה.
זה קצת מפתיע שזה בא ממך.
זה מזכיר לי ויכוח שהיה לי באחד הדיונים על מקרי מוות שנובעים מהמילה - וברובם דימום. אז מישהו שם הסביר לי על נסיבתיות/סיבה ותוצאה > שהמוות נגרם כתוצאה מדימום. לא כתוצאה מהמילה (...) אבל לא היה דימום אם לא היה את הניתוח הזה. זה לא שתינוקות סתם כך מתחילים לדמם. וגם כאן בדיוק אותו דבר - בוודאי שההפלה קשורה ישירות לעצם הברית. תינוקות לא מוחזקים בצורה כזאת אלא לצורך קיום ברית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה לא? תינוקות נופלים אך ורק בבריתות?

אני מכירה אנשים שיושבים ושמים על הירכיים מצע כלשהו (חיתול בד או משהו עבה יותר, גם כרית אפשרית) ואז תינוק. אני מכירה מצבים שבהם תינוקות נפלו לא בכוונה מהידיים של מישהו. זה גם לא ממש משנה אם בגיל 8 ימים או חודש. הרי מלכתחילה אף אחד לא התכוון שהתינוק ייפול וזה גם לא קורה כ"כ הרבה כי נזהרים מאוד. אבל טעויות קורות. ההבדל הוא שבד"כ (בניגוד לברית) הן לא מצולמות, ולכן אין תיעוד.
&nbsp
ההשוואה לדימום לא רלוונטית, מאחר שדימום הוא תוצאה ישירה (ודי אוטומטית) של ניתוח מכוון, כלומר זה לא שמישהו התקרב לתינוק עם סכין בטעות ואופס, הוא נחתך. במקרה של הנפילה מדובר בטעות, חד וחלק. תינוקות נחתכים בברית מילה (תמיד
) אבל למרבה השמחה בד"כ לא נופלים בחגיגות ברית מילה, כך שלא מדובר גם באיזושהי סכנה יוצאת דופן, והיא כמובן לא הסיבה שאני מתנגדת למילה. אני לא מתנגדת לטקסים ולא לחגיגות הולדת צאצאים, שגם בהם יכולות לקרות תקלות כאלה, ובכלל, גם בנסיבות אחרות.
&nbsp
לכן זו נראית לי בעיקר אנקדוטה שמסיטה את הדיון מהעיקר לטפל ויש בה גם משהו קטנוני, כאילו קופצים מיד על כל דבר רע שעלול לקרות במילה ב"תראו תראו!". לא אוהבת את זה. בואי נאמר שאם כל הסכנה בברית מילה הייתה שהתינוק ייפול, מצבנו היה טוב בהרבה ולא היה צורך בפורום הזה.
 

MotheRonit

New member
בצורה כזו תינוקות נופלים רק בבריתות כן.

וזה שגם זה עלול לקרות (מסתבר) לא גורע מכך שמדברים על הדברים הנפוצים יותר שקורים. עובדה. להפך. זה לא מסיט אף אחד משום דבר. יש הרבה דברים "קטנים" שעלולים לקרות (או אפילו ממש קורים) ואנשים "בעד" מנסים לבטל אותם כאילו הם זניחים או קטנוניים. אז חבל. מכירה את "ברוב המקרים זה עובר חלק והכל בסדר"? אבל למרבה השמחה בד"כ לא בוכים (סתם דוגמא שבטח לא זרה לך) בחגיגות ברית מילה, כך שלא מדובר גם באיזושהי סכנה יוצאת דופן...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הצורה לא משנה. תינוקות עלולים ליפול בצורה שונה במצבים שונים

והמשותף לכולם הוא שזה תמיד בטעות ולא במכוון. זה לא אומר אם המצב רע או טוב, זה אומר שמישהו פישל. הוא יכול לפשל באופן דומה בנסיבות אחרות, וכל הדיון הזה עדיין לא יהיה קשור לסיבה שאנחנו מתנגדים למילה. לי זו נראית עדיין לא יותר מהיטפלות לטפל ואני חושבת שזה גם נראה רע מבחוץ כשקופצים על כל סיבה זניחה ולא רלוונטית. נישאר באי הסכמה.
 

MotheRonit

New member
הצורה כן משנה. תינוקות גם עלולים לקבל מכה ולדמם

בצורה שונה במצבים שונים - אז זה הופך את הדימום של הברית לבסדר?
מה זה רלוונטי בכלל אם זה קשור או לא לסיבה שאת אני או אנחנו מתנגדים למילה? מי אמר שכל דבר צריך להיות קשור לזה? ושוב. אני לא חושבת שזו סיבה זניחה ולא רלוונטית. כל ה"תפאורה" הזו שאפשרה הזאת לקרות אומרת בדיוק את הכל. כן, גם על כך שאני מתנגדת לכך שזה נעשה בצורה כזו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, כי הבעיה במילה אינה הדימום אלא עצם ביצוע המילה

הכותרת שלך בעצם אומרת בדיוק את מה שאני מנסה לומר: יש כאן טעות לא מכוונת (מכה, נפילה) לעומת ניתוח אלקטיבי שנעשה במכוון (ומכיוון שחותכים בבשר החי, הוא מדמם. ככה זה).
 

MotheRonit

New member
בדיוק הפואנטה שלי. הדימום או הנפילה לא עומדים בפני

עצמם. הם תוצאה ישירה של משהו. לכן לא משנה שהיו יכולים להיגרם גם בצורה אחרת. במקרה הזה הם לא היו קורים לולא הברית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, לא. הנפילה היא תוצאה ישירה של טעות, לא של מעשה מכוון.

 
למעלה