הורים לילדים לא נימולים בישובים קטנים \קהילות

ag123451

New member
הורים לילדים לא נימולים בישובים קטנים \קהילות

שלום

בשעה טובה אנחנו מצפים לבן , ומסכימים בלב שלם שלא נעשה ברית מילה לילד.
עכשיו לעניין ההתמודדות מול הסביבה, האם יש פה כאלה שגרים בישובים קטנים, עם קהילה מעורבת, כולל מסורתית, כזו שאין בה כמעט או בכלל בנים לא נימולים?

אשמח לשמוע מנסיונכם, איזה שאלות\ בעיות עלו? מה עשיתם?
בן זוגי טוען, שילדים כמעט ולא נמצאים בסיטואציות בהן הם עירומים ולמה שיעלו בעיות יותר מכל סיטואציה אחרת שכן נראית לעין, והוא צודק חלקית (הרי יש חדרי שירותים, משתנות, בריכה וכו') , יחד עם זאת, לגדל ילד במקום שככל הנראה יהיה היחיד או אחד מהבודדים שלא עבר ברית מילה, גורמת לחששות.
אני מכירה את כל הטיעונים מסוג ה"יכולים לצחוק עליו גם בגלל משקפיים". ועדיין, אשמח לשמוע עצות וחוויות רלוונטיות :)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הנושא עלה כאן לא מעט בעבר, ממליצה להיעזר בחיפוש

מדיווחים רבים שנכתבו כאן, זה לא באמת משנה. ילדים כיום בד"כ לא מתרוצצים ערומים בפני זרים (ואם כן, זו בחירה של הוריהם) ורוב האנשים לא יודעים איך נראה איבר המין (וטוב שכך). אם במקרה שואלים, פשוט עונים... הרי אין במה להתבייש. אם יש מטפלת / גננת בגילים הרלוונטיים מעדכנים כדי להסביר, לפי מה שכותבים כאן לא עושים מזה עניין וגם סביר להניח שזה לא יהיה הפין השלם הראשון שהן יפגשו.
&nbsp
ילדים שלמים לא שונים מילדים רגילים, ילדים לא מתחברים זה עם זה ע"ס דמיון בין איברי גוף אלא ע"ס אופי – התאמה רגשית ותחומי עניין משותפים. יש כאן לא מעט סיפורים על ילדים שלמים שלומדים במסגרות עם ילדים שלמים אחרים וזה לא מזיז להם, זה לא מה שהופך אותם לחברים כפי שזה גם לא מה שדוחה אותם זה מזה (בדיוק כמו כל איבר גוף אחר). בקיצור, בשורה התחתונה, זה לא משנה.
 

dafmic

New member
הייתי שמחה לשתף מניסיוני הקצר...

רק שאין לי המון מה לכתוב בנושא.
אנחנו גרים במושב בשפלה (שוכרים, לא בני מושב, אם זה משנה).
בן שנתיים ומשהו, שנה שניה בגן.
לפני הלידה לא הכרנו אף אחד בסביבתנו הקרובה שלא מל, אחרי שנולד וסיפרנו לחלק מהאנשים, פתאום הסתבר שהבת דודה של ההוא והשכן של ההיא ועוד כהנה וכהנה גם כן לא מלו. ביניהם לפחות משפחה אחת מהמושב, שעליה שמעתי במקרה, ולא מהם. יכול להיות שיש עוד משפחות, אבל זה בדיוק העניין, אחרי שעוברים השבועות הראשונים אחרי הלידה (וגם קודם) זה לא כל כך משהו לדבר עליו. non-issue בעברית צחה

כאמור, הוא כבר שנה שניה בגן של המושב. דיווחתי לגננת בקצרה בשיחת הפתיחה לפני תחילת שנת הלימודים הקודמת, שאלתי אם היא מכירה ויודעת לטפל - היא ענתה שלא אז הסברתי בקצרה (בעיקר אילו דברים מיוחדים לא צריך לעשות...). ובזה נגמר העניין.
רוב הגננות והמטפלות לא מהמושב, חלקן מסורתיות (מבחינה דתית). מאף אחת מהן לא שמעתי שום דבר ביקורת בנושא. הגננת המחליפה בקיץ שאלה בהתעניינות למה, וכשהסברתי בקצרה אמרה לי כל הכבוד, שאצלם זה לא עלה על הפרק וחבל, או משהו כזה. כולן אוהבות אותו עד מאוד (ובצדק! באובייקטיביות כמובן
).
בשנה שעברה היה עדיין עם חיתולים, השנה יש הרבה עיסוק בצרכים בגלל הפרידה מהם. כאמור, בשום שלב לא עלה מולנו המראה של איבר המין שלו. אם ומה הן מדברות ביניהן - אני לא יודעת, אבל אם יש להן משהו נגדנו, ההורים, בגלל אי-המילה (או בכלל) - זה ממש לא מורגש.
בגיל הזה גם מקובל שילדים באים ומסתכלים אחד/ת על השני/ה כשהם בשירותים (אין דלת) וגם מתחילים לגלות את הבדלי האנטומיה בין המינים. בינתיים לא שמענו שום דבר על השוני בינו לבין הבנים האחרים - לא ממנו (למרות שמדובר בילד ששם לב לפרטים, ומסוגל להתחיל סיפור על דברים שקרו בגן ב"נויה לבשה חולצה סגולה עם כוכבים צהובים ושחר לבשה חולצה ורודה"
), לא מילדים אחרים, ולא מהורים אחרים. גם לא מאלו שבוודאות ראו אותו עירום בגלל רחצה משותפת בבריכה או באמבטיה, בגלל החלפת חיתול במקום ציבורי, או בגלל שעכשו הוא בלי חיתול ולכן לפעמים עושה פיפי "על עץ" בגן שעשועים וכאלה.
כשהלכנו לים בשנה שעברה, באיזשהו מקום לא כל כך רציתי לחשוף אותו, חששתי ממבטים ותגובות, למרות שכולם של זרים (וגם שיכנס חול פנימה... לא יודעת מאיפה בא לי פחד הזה...). לעומת זאת, בקיץ האחרון כשהלכנו לים נתנו לו להתערטל בכיף לפי רצונו; אם חשבתי על אנשים אחרים בכלל, אז אולי קצת רציתי שידעו שהוא לא נימול, כי אני די גאה במה ש(לא) עשינו

מסתבר שאני יכולה לכתוב הרבה גם כשאין כל כך על מה ולא נתקלים בבעיות מיוחדות...
אם יש עוד שאלות את מוזמנת לשאול
 

dafmic

New member
ושכחתי חלק חשוב -

מזל טוב! שיהיה היריון משעמם ולידה קלה ובריאה
 

chomed

New member
יישוב קטן

שלום
אנחנו מתגוררים ביישוב קטן באיזור ירושלים
יש לנו שני בנים, בני 8 ו- 5, שניהם שלמים ושוהים במסגרות חינוכיות שונות מגיל מספר חודשים.
עד מה שידוע לנו אנחנו היחידים ביישובנו וביישובים הקרובים עם בנים שלמים, והקהילה כוללת אוכלוסיה דתית, אם כי מעט.
הבנים שלנו הסתובבו בגיל הרלוונטי ערומים בבריכה ובים, ומעולם לא נתקלנו בבעיה אמיתית. לא הסתרנו מעולם את העובדה שהבנים לא נימולים. שמענו פעם אחת על כך שהסתובבה רכילות במושב והשכנה שלי נשאלה אם זה נכון שלא מלנו... ביקשתי מהשכנה שאת הבא שיפנה אליה תפנה אלי, שאשמח לענות. לצערי איש לא פנה.
התושבים בסביבה עסוקים הרבה יותר בנושאים אחרים הקשורים לאורח חיינו כמו טבעונות, שימוש בחיתולים רב פעמיים וריבוי כלבים...
אם יש לך שאלות ספציפיות אשמח לענות
 
וכאשר הם הילדים יגיעו לגילי 68

יודו להורים . שלא הורידו את החלק שהיום חסר לי להנות.
חבל שבגולה הורידו לי את זה .
כול הכבוד . שתהנו לגדל את הילדים
חג אורים שמח
 
למעלה