קישורים והודעות

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבה יפה וחשובה. אני רק לא יודעת מה עמדתי לגבי החוק

מצד אחד לא הייתי רוצה שהנושא יוסדר, זה רק עלול "לקבע" עניינים...
מצד שני, חבל על כל התינוקות חסרי הישע שסובלים (יותר).

&nbsp
תחושה של lose-lose איך שלא מסתכלים על זה (לפחות התגוביות לכתבה מעודדות).
 

18 פאולה

New member
עניין ההסדרה הרפואית של הנושא משך את תשומת לבי:

יש שם שני ציטוטים שמשכו את תשומת הלב שלי:
״הקבוצה הראשונה - המוהלים שהם רופאים - כפופים לדיני הרפואה, המסדירים את פעולתם ומפקחים עליהם.״
והשני -
״בתי המשפט קבעו, כי ברית מילה אינה בבחינת טיפול רפואי, ולא ניתן להחיל עליה את פקודת הרופאים ומכוחה לבסס נגד המוהל עילה של רשלנות רפואית. יחד עם זאת, קבעו בתי המשפט, כי ברית מילה נופלת לגדר המונח "טיפול כירורגי". לכן, מי שיבצע ברית מילה בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה – עלול לעמוד לדין פלילי בעבירה שעונשה 3 שנות מאסר״
&nbsp
האמנם הפעילות של מוהלים-רופאים מוסדרת באופן רשמי? האם למשל להר״י יש מדיניות רשמית בעניין? ואז אם כן, איך זה מתיישב עם הציטוט השני שלפיו בתי המשפט קבעו שהמילה איננה ״טיפול רפואי״?
אני תוהה אם יש מקום להפעיל לחץ על הר״י או ארגון אורולוגים ישראלי או משהו כזה, להוציא מדיניות רשמית בתקווה שאולי משם תבוא הישועה (בהנחה שמדיניות כזו תקבע רק לאחר מחקר מעמיק ובחינה של מה שקורה במקומות אחרים בעולם).
 
כתבה מ"גלובס" על העלמת מיסים של מוהלים ורבנים

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087117#fromelement=hp_folders_829

וכמובן שיש לי סלידה עמוקה כלפי ספקי שירותי הדת, אין מקום להשוואה עם מורים פרטיים, שרברבים וכדומה. הדת היא מתחת לחוק. אני מקווה שעוד יבוא היום שיקבלו את השחתת איברי התינוקות כפעולה פושעת ויוציאו אותה מהתרבות, פעולה טבעית למראה כמו פשיטה על מוהלים שמעלימים מיסים היא מעודדת.
 
למעלה