אי נוחות בבולבול

noseword

New member
אי נוחות בבולבול

שלום לכולם,
אני אב לילד שלם בן שנה ועשרה חודשים, וקורא שקט של הפורום כבר מעל לשנתיים.
בשבועות האחרונים מידי פעם הילד מתלונן על אי נוחות בבולבול (הוא אומר "איה, בולבול" אבל לא מפגין סימני כאב ממשיים, והוא מועך ומותח את הבולבול בעת התלונה). מדובר בעיקר כשהבולבול עומד. מלבד זה הכל נראה ומתנהג תקין, מלבד זה שהוא עדיין משתין בתדירות מאוד גבוהה של מספר פעמים בשעה.

האם מישהו מכם נתקל בתופעה כזו? האם זה נורמלי?

שאלנו את רופא הילדים שלו על כך, והוא בדק ואמר שהוא חושד שיש לו פתח צר מידי , שאולי צריך להרחיבו, והפנה אותנו לאורולוג. שווה לציין שרופא הילדים שלו הוא ערבי שפועל רבות בקרב אוכלוסיה ערבית כך שהוא רגיל לטפל בלא נימולים, לפחות בגיל הזה...

האורולוג אבחן פימוזיס והמליץ על ברית.
הרושם שלי מהאורולוג היה לא טוב, והרגשתי שההמלצה על ברית היא יותר אידיאולוגית מרפואית, ולא נעשתה לאחר בחינה רצינית.
אנחנו רוצים לקבל חוות דעת שנייה מאורולוג סובלני לילדים לא נימולים. מישהו יכול להמליץ על כזה? כל מרכז הארץ, כולל גוש דן, ירושלים, השרון והשפלה באים בחשבון.
 

MotheRonit

New member
שלום לך

עוד מעט יגיעו בעלי הניסיון
אבל עד אז ממליצה לך לעבור על השרשור הבא ואולי תמצא בו את מבוקשך לבעל מקצוע אמין
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/...F9%EC%EE%E9%ED_%E5%F2%E5%F8%EC%E5%FA%E9%E4%ED

בהקשר ל"בעיה" שהודיעו לך שבנך סובל ממנה - ממה שקראתי והבנתי (חשוב לציין הדיוטית לחלוטין) זו תופעה נורמלית ומוכרת שחולפת עם השנים במה שנקרא "הפרדות טבעית" (וכל עוד זה לא קרה הילד בעצם "חולה" לכאורה, אבל זו כמובן שטות) שמתרחשת על פי רוב בילדות, ואצל חלק אף בנעורים. במידה ולא קרה מעצמו, טרם התערבות כירורגית (שגם אז לא בהכרח מחייבת "מילה", הסרה מלאה של העורלה, אלא ביצוע ההרחבה הנחוצה תוך פגיעה מינימלית באיבר) נהוג לנסות לפתור באמצעות משחה. חלק מאוד מאוד קטן מהאוכלוסייה פשוט לא יוכל להפשיל את העורלה, ולא בוחר בהסרתה.
 

18 פאולה

New member
פימוזיס

נשמע לי שהרושם שלך מהאורולוג הוא מאד נכון.
להלן קישור לעמוד הסבר על פימוזיס באתר הבריאות הלאומי הבריטי.
ראשית, *עורלה צמודה לפין ושאינה ניתנת להפשלה היא המצב טבעי, נורמאלי ובריא של הפין בגיל הזה*. העורלה מתחילה להפרד מהפין רק בגיל מאוחר יותר, כך שלאבחן פימוזיס בגיל צעיר כל כך זה משהו מאד מאד מאד נדיר אם בכלל אפשרי.
שנית, בקישור המצורף מתוארים התסמינים של פימוזיס (אדמומיות, קושי במתן שתן) והטיפולים המומלצים. בין הטיפולים הממוצלצים לפי ארגון הבריאות הבריטי *מילה מומלצת רק כמוצא אחרון ובמידה ואף טיפול אחר לא הצליח*.
יכול להיות ששווה בינתיים עד שתמצאו אורולוג ידידותי לעורלות, לעשות חיפוש באנגלית באינטרנט - בפורומים של הורים, תמונות וכו׳ כדי לנסות לקבל מושג נוסף למה זה יכול להיות ולהגיע עם יותר ידע לרופא (הייתי שולחת גם מכתב חריף לאותו אורולוג בבוא העת, עם קישורים רלוונטיים כדי שיצא וילמד קצת לפני ששולח הורים לעשות ניתוחים מיותרים בילדים שלהם...).
http://www.nhs.uk/conditions/phimosis/Pages/Introduction.aspx
&nbsp
להלן גם קישור נוסף על אבחון פיקטיבי של פימוזיס:
http://www.cirp.org/library/normal/
&nbsp
מקווה שתמצאו פתרון שפוי במהרה, ושהבן שלכם ירגיש טוב יותר בקרוב!
 

noseword

New member
תודה על המידע וההתייחסות

אכן בדקתי ברשת לגביי פימוזיס, וכמו שנאמר "כאן חשדתי".
ורונית, בדף הזה של באופן טבעי מצאתי את הרופא שנלך אליו. תודה.
השאלה שאשמח אם תוכלו לי לענות עליה זה אם עוד אנשים נפגשו באי נוחות כזו של הבולבול בגיל הזה, והאם זה משהו ששונה בין נימולים ללא נימולים.

שוב תודה
 

noseword

New member
סוף טוב - הכל טוב

למען מחפשי אינפורמציה בנושא בעתיד.
הלכנו לד"ר יעקב בן חיים, שהומלץ בשרשור על רופאים סובלניים לערלה בשרשור של את אתר באופן טבעי. הוא כמובן אמר מייד שבגיל הזה יש פימוזיס פיזיולוגי ושזו אינה בעייה רפואית. לאחר בדיקה הוא אמר, שהכל תקין שם למטה, ושאין צורך בהתערבות - כירוגית או אחרת.
כנראה שמקורה של אי הנוחות בתחושה החדשה והלא מוכרת בעת הזקפה.
מאז בני כבר התרגל לעניין ואין יותר תלונות.
לאחר מחשבות רבות החלטתי גם לציין את שמו של הרופא שניסה לשלוח אותנו לברית מיותרת, למען ידעו הורים אחרים לילדים שלמים להתייחס לפסיקותיו בספקנות לפחות. שמו ד"ר אולג קרליק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה שחזרת לעדכן, שמחתי לקרוא שהכול הסתדר.

 
למעלה