איגוד רופאי הילדים הקנדי חוזר על המלצתו נגד מילה שגרתית

איגוד רופאי הילדים הקנדי חוזר על המלצתו נגד מילה שגרתית

http://www.ctvnews.ca/mobile/health...sition-against-routine-circumcision-1.2552519

למרות לחץ של קוקואים משחיתי אברי תינוקות מארה"ב הרופאים הקנדים עמדו בפרץ ופסלו את המילה בנימוק שסיכוני המילה גוברים על יתרונותיה. נראה לי שזה רק עניין של זמן עד שגם רופאי הילדים האמריקנים יתעשתו או יוחלפו או ירגעו, מה שיבוא קודם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מצרפת קישור מסך מלא למי שגולש מהמחשב (צירפת לסלולרי)

http://www.ctvnews.ca/health/canadi...sition-against-routine-circumcision-1.2552519
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תרגמתי לעברית את הכתבה במלואה:

אגודת רופאי הילדים הקנדית פרסמה הצהרה עדכנית המחזקת את עמדתה נגד מילה שגרתית של יילודים זכרים.

האגודה מסרה כי עדויות על יתרונות בריאותיים אפשריים לגבי מילה הביאו אותה לבחון מחדש את המחקר הרפואי העדכני. ההצהרה הקודמת שלה בנושא פורסמה ב-1996.

אמנם הספרות הרפואית מצביעה על יתרונות בריאותיים אפשריים למילה, בכללם מניעת דלקות בדרכי השתן וכמה מחלות המועברות במגע מיני, אך בכלליות היתרונות אינם מצדיקים את הסיכונים.

"אף שייתכנו יתרונות למספר ילדים באוכלוסיות בסיכון גבוה, וההליך יכול להיחשב לטיפול מונע, במרבית המקרים יתרונות המילים לא גוברים על הסיכונים", אמר ד"ר Thierry Lacaze, יו"ר הוועדה לעוברים וליילודים באגודת רופאי הילדים הקנדית, בהצהרה נפרדת שפורסמה ביום שלישי.

ההצהרה העדכנית כללה גם את ההמלצות להלן:
  • הורים ליילודים זכרים חייבים לקבל את המידע הרפואי העדכני ביותר, הבלתי מוטה והמותאם אישית לגבי מילה, כדי שיוכלו לשקול את הסיכונים והיתרונות בהקשר לאמונותיהם המשפחתיות, הדתיות והתרבותיות.
  • הורים הבוחרים במילה יש להפנות למומחה מיומן ומעודכן בהליך.
  • יילודים נימולים יהיו במעקב בתקופה שלאחר המילה.
  • בעת השחרור מבית החולים על ההורים להבין כיצד לטפל נכונה בפין של בנם ולהיות מודעים לסיבוכים אפשריים.

מילה הפכה לנושא שנוי במחלוקת בקנדה, כיוון שהיא מעלה סוגיות אתיות ומשפטיות, וחלקית "מכיוון שיש לה השלכות לכל החיים והיא מבוצעת בילד שאינו יכול לתת את הסכמתו", נכתב בהצהרה.

עם זאת, המתנה לגיל שבו יוכל הילד לתת את הסכמתו עלולה להגדיל את הסיכונים, ולפיכך המליצו הרופאים שהניתוח יבוצע בשבוע הראשון לחיים.

בעבר רווחה המילה בקנדה החל משנות החמישים של המאה העשרים, אך שיעוריה ירדו בעשורים האחרונים לממוצע הנוכחי של 32%, מסרה אגודת רופאי הילדים הקנדית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ושלוש הערות שלי:

  1. אין לי מושג איך הוגים את שם הרופא, אז ויתרתי על הניסיון לתעתק אותו.
  2. ההערה לפני הסיום אכזבה אותי. הסיכונים עולים כבר אחרי השבוע הראשון? נשמע לי קצת תמוה. גם אם נניח שמילת ילדים או מבוגרים מסוכנת יותר (לא ברור איך, כמה ולמה, אבל נגיד), החיפזון לשבוע נשמע לי מופרך; מה ההבדל בין שבוע לחודש או חודשיים?
  3. מעודד ומשמח לקרוא את ההצהרה ולשמוע שהקנדים מקדימים את האמריקנים והאופנה שככה.
 

tomer benner

New member
קישור לנייר עמדה החדש והסברים

הנה נייר העמדה:
http://www.cps.ca/en/documents/position/circumcision

למרות לחץ אדיר מצד תומכי המילה, הם הצליחו לעמוד בלחץ ועדיין מתנגדים למילה שגרתית של ילדים:
"the Canadian Paediatric Society does not recommend the routine circumcision of every newborn male"

בנוסף הם מציינים נפילה חדה באחוז הנימולים בקנדה. ככל הנראה ישנה נפילה חדה דומה גם בארה"ב, אבל הרשויות שם עושות הכל להסתיר זאת על ידי המנעות מפרסום מידע סטטיסטי בנושא (בדומה למצב בישראל).

בכל זאת נייר העמדה הוא בזיון ומכיל שגיאות מחשבתיות ומתודולוגיות רבות מאד (פחות או יותר כל הנייר הוא כל כולו אוסף של שגיאות). אציין כאן רק את ה- 4 שגיאות הבולטות ביותר:
1) הנחה בסיסית של סימטריה בין "ניתוח" ל- "אי ניתוח". זאת אומרת שלפי ההנחה השגויה שלהם נבצע ניתוח גם אם היתרונות שלו קלים ביותר כל עוד אין לו חיסרונות. הנחה שגויה ביותר.
2) שימוש רב מבחקרים ישנים ממדינות עולם שלישי באפריקה שאין להם כל קשר לילדים בקנדה. (למשל מחקרים מ- 2008 באוגנדה "שמראים" שמילה לא פוגעת בהנאה ממין)
3) התעלמות מוחלטת מחקרים רבים שמראים שמילה כן פוגעת בהנאה ממין.
4) ההנחה השגויה שאם המחקרים לא "הוכיחו מעל כל ספק" שמילה פוגעת בהנאה ממין, אז נכון להניח שהיא לא פוגעת. זה בדיוק מקביל לרופאים ששנים רבות כתבו שמאחר ומחקרים לא "הוכיחו מעל כל ספק" שעישון פוגע בבריאות, אז ניתן להניח שהוא לא פוגע.
5) אחד המחקרים שהם מציגים שמראה שמילה לא פוגעת בהנאה ממין דווקא מראה ההיפך:
"There was a decrease in masturbatory pleasure and sexual enjoyment after circumcision, indicating that adult circumcision adversely affects sexual function in many men, possibly because of complications of the surgery and a loss of nerve endings."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17155977

הם כאילו שמו אותו שם מתוך הנחה שלא נטרח לבדוק ונאמין להם שהמחקר תומך בטענה שלהם. והנה כן בדקתי והוא דווקא אומר ההיפך. ממש מביך עבורם.

אפילו הניסוח שלהם בעניין ההנאה ממין מראה שהם מבינים שהם מקשקשים:
The foreskin serves to cover the glans penis and has an abundance of sensory nerves,[5] but medical studies do not support circumcision as having a negative impact on sexual function or satisfaction in males or their partners.[43]-[45]
כאילו הם כותבים - גם אנחנו מתפלאים שמילה לא פוגעת בהנאה ממין בהתחשב בכך שכורתים עצבים רבים - זה באמת לא נשמע הגיוני.
ואז המחקרים התומכים שהם מסמכים עלינם הם מחקרים ישנים ושגויים ממדינות עולם שלישי ועוד מחקר נוסף שסותר את מה שהם טענו ואין אזכור למחקרים הרבים הנוספים שמראים שמילה כן פוגעת בהנאה ממין.

יש עוד טעויות רבות, אבל למרות כל אלו הם עדיין לא הצליחו להביא את עצמם להמליץ על מילה וההמלצה נשארה שלילית.

בכבוד רב,
תומר בנר
 
למעלה