סקר חדש: 100% מהתינוקות הזכרים תומכים באיסור חוקי על ברית

סקר חדש: 100% מהתינוקות הזכרים תומכים באיסור חוקי על ברית


רשומה באתר 'הכל שקרים' על אי מילה בארץ ובעולם.

http://alllies.org/blog/archives/8075#.Va-pVqRVhHw

לא יודעת ממתי הכתבה. ראיתי רק תגובה מפברואר 2015. מי שיכול להבין איכשהו ממתי הכתבה מוזמן לשתף


אם זה היה תגידו ואני אמחק
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן... מתברר (כמה מפתיע
) שאין צורך בתמיכה להיות כמו כולם

 
אני ממש לא מסכים

הפורום לא הצליח כי הוא לא הצליח. כי אף אחד לא ניסה לקדם אותו, כי הוא לא התקדם בגוגל, וכנראה גם הנהלת תפוז לא התאמצה בשבילו יותר מדי. עשרות תינוקות נחתכים בכל יום, מרביתם עדיין ע"י קצב ולא ע"י רופא. מדובר בניתוח לכל דבר ובטקס שגם במובן ההלכתי כולל כמה וכמה מרכיבים ולא מעט סוגיות הלכתיות שגם אנשים מאמינים לא תמיד יודעים (וקל וחומר אנשים חילוניים שמתעקשים משום מה לחתוך את התינוק "כהלכה", ויש הרבה מאוד כאלה). יש מספיק אנשים שרוצים לקבל תשובות על מספיק שאלות בהקשר הזה.
זה כמו להגיד בשביל מה צריך פורום קולנוע ביתי - מכניסים דיסק ומנגנים, או בשביל מה צריך פורום צרכנות - הולכים לחנות וקונים, או בשביל מה צריך פורום לשון עברית - פשוט מדברים... בקיצור, יש מספיק על מה לדון שם. זה פשוט לא הצליח.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל לכל הסיבות האלה יש סיבת גג כללית: הוא לא היה נחוץ

לא היה לו ביקוש, ועם כל הקידום שבעולם אתה לא יכול לייצר ביקוש מלאכותי. אתה לא יכול להשוות לפורומים ותיקים שצברו גולשים במשך שנים ולנושאים כלליים ומקיפים שתמיד יהיה מי שימצא בהם עניין. למעשה גם פורומים ותיקים נסגרים כשהם מפסיקים להיות רלוונטיים, כשהעניין בנושא דועך והגולשים מתפזרים ואין "דם חדש". אמנם "פורום אודיו וקולנוע ביתי" עדיין קיים, אבל פורום "סרטי DVD ובלו ריי" נסגר בשנה האחרונה אחרי שגסס במשך זמן רב.
 
"אין דם חדש"?

הנושא של הפורום הזה מייצר דם חדש, טרי וניגר מדי יום ביומו!
בכל מקרה, יש הרבה מאוד פורומים נחוצים הרבה פחות בתפוז ששורדים היטב. לא אזכיר ספציפית כי זה לא ראוי, אבל אני בטוח שאת יכולה לחשוב על כמה כאלה (ובפרט, פורומים על סדרות ועל כוכבי טלויזיה מסוימים או בכלל) או פורומים על מצב רפואי ספציפי מאוד. יש עשרות פורומים בתפוז הדנים בנושא רפואי ספציפי (מחלה ספציפית, ניתוח ספציפי וכו'). אני די בטוח שהיקף הפעילות שם דל, אבל הם קיימים. ברית מילה איננה שונה מכל הפורומים האלה, והטענה שזה נושא שמראש אין צורך לדון בו היא די מוזרה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש דם חדש למתלבטים ולנמנעים, לא לאלה שהולכים עם הזרם

הנושא של הפורום הזה רק צובר תאוצה, יותר ויותר הורים נמנעים או לפחות מתלבטים.
אבל אלה שהולכים עם הזרם לא זקוקים לתמיכה... ושאלות למוהל הם יכולים להפנות למוהל שלהם, לא זקוקים למוהל בפורום לשם כך.
&nbsp
לגבי פורומים שציינת, רובם ככולם ממומנים... לכן השוואה לא רלוונטית.
 
מסכימה מאד
רק מסתייגת מהמילה 'קצב'

יש כמה וכמה פורומי ברית מילה בעברית, ככה שבהחלט יש מקום לפורום כזה בתפוז, יש כאן המון גולשים וגולשות בנושאי הריון ולידה. אגב, מאמינה שיש גם בשפות אחרות, ביחוד באנגלית מעניין מה הולך
יהיה מעניין אם גולשים יעשו חיפוש וימצאו פורומים מרחבי העולם בנושאי מילת פעוטות ובגירים.

לדעתי בקטע של חששות, טיפול אחרי, סיבוכים, נתוחי תיקון ועוד ועוד יש שיח די ער. אומנם הקהל ברובו מתחלף, אבל זה לא מה שמכשיל פורום. יתכן שאם תפוז היו מזמינים רופא מוהל או אורולוג ילדים שמתמחה בסבוכים ונתוחי תיקון לנהל את הפורום זה היה מביא יותר קהל. והנה מה שמצאתי בחיפוש זריז מה שכרגע פעיל:

מזהירה: בקישורים הבאים יש שאלות עם סיפורי זוועה וגם תמונות לא קלות
. פתחתי שתי שאלות וזה הספיק לי לשבוע בערך.


ד"ר שינהר באתר דוקטורס:
http://www.doctors.co.il/forum-3788/#message-1781

ד"ר שינהר באתר אינפומד: (היה פעיל עד פברואר האחרון)
http://www.infomed.co.il/forum-260/

ד"ר שקוליניק באתר BeOK
http://www.beok.co.il/Forums-7/Forum-69/פורום+ברית+מילה

דף ברית מילה בפורום הריון לידה, ב"ערוץ 7".

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t456802
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ברור לי איך את מסכימה כשהדוגמאות שלך מחלישות את טענתך...

כן, יש שיח בנושא מילה בפורום היריון, אבל הוא בפורום היריון... אין צורך בפורום ייעודי לשם כך.
המצב בעולם לא דומה לישראל ולכן ההשוואה לא רלוונטית.
&nbsp
השווית לפורומים ממומנים באתרים אחרים שבהם לאף אחד לא אכפת מנפח הפעילות... גם בתפוז יש כאלה, כאמור. אבל אם יש משהו שהדוגמאות שהבאת מלמדות הוא שהצורך קטן ולא גדול.
&nbsp
הפורום באתר דוקטורס רחוק מלהיות פעיל, ההודעה האחרונה בו מפברואר 2015 ולפניה מאוקטובר 2014. הוא מכיל סה"כ שלושה עמודים וההודעות בתחתית העמוד הראשון הן מ-2012... זה נפח פעילות שאולי לא מפריע להם שם, אבל בתפוז הוא לא מקובל.
&nbsp
גם באינפומד אם כוללים לתחתית העמוד מגיעים ל-2013 (וזה לא שיש בו עשרות או מאות תגובות...). היו בו 9 הודעות חדשות מתחילת 2015. זה מצוין שהוא קיים, אבל תסכימי איתי שזה לא נפח פעילות מקובל בתפוז?
&nbsp
באתר BeOK המצב קצת יותר טוב, ועדיין בעמוד הראשון התחתית היא אוקטובר 2014, אין התנפלות המונים...
&nbsp
לסיכום, כל פורומי המילה מדשדשים ומתנהלים בקצב ממוצע של שרשור–שניים–שלושה בחודש, כך שהמצב בתפוז בעצם לא היה שונה. ההבדל הוא שהנהלת תפוז לא ממשיכה להחזיק פורום בנפח פעילות כזה (אני מניחה שזה לא רווחי) אלא אם מישהו מממן אותו, וזה כנראה לא המצב.
 
צודקת, לא היה לי זמן ולא העמקתי


אני עדיין חושבת שצריך לתת הזדמנות אמיתית לפורום כזה בפלטפורמה של תפוז, שיכולה לקדם ע"י הודעות בעמוד הראשי וכדומה.
&nbsp
אם הפורום יקבל חשיפה וקידומים הוא יכול למשוך אליו אנשים מהתחום, מוהלים, רופאים, עו"ד לפיצויים רפואיים ועוד...וככה יהיו אנשים מקצועיים שיהיה להם אינטרס להחיות את הפורום, ליצור מאמרים, מאגרי מידע ועוד...
&nbsp
לדעתי המצב הזה עוד לא עמד עדיין למבחן אמיתי, ואני לא מוציאה מכלל אפשרות שאת צודקת ואני טועה

&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מכיוון שהפורום נוהל ע"י מוהל (כלומר בעד מילה), לא נראה לי

שהוא היה רוצה שיבואו רופאים, עורכי דין או שהנושא של פיצויים היה עולה בכלל... ולמרבה השמחה זה גם לא נושא כ"כ נפוץ כי בסה"כ מילה היא ניתוח שנחשב לפשוט יחסית ואחוזי המצבים שמצריכים פיצויים נמוכים מלכתחילה. רוב ההורים מלים, גומרים וממשיכים הלאה בחייהם. אלה מביניהם שמתלבטים מגיעים לכאן, ואלה שלא, לא זקוקים לפורום...
 
רק שלרוב מטשטשים או מעלימים את הקשר בין המילה לניתוח

יש קשר של שתיקה ובושה סביב ניתוחי התיקון, לכל הצדדים אין אינטרס לקשור בין הניתוחים המאוחרים יותר שבאים לתקן את הנזקים צמילה לבין הניתוח המיותר הראשון שבוצע בתינוק בריא על פי בקשה מפורשת של הוריו. כך שגם כאן ברית מילה היא לא ממש הנושא המרכזי.
 
למעלה