מישהו שמע את התוכנית "רופא תורן" היום בבוקר ברדיו?

gilgulit10

New member
מישהו שמע את התוכנית "רופא תורן" היום בבוקר ברדיו?

היי,
אני כותבת פה לראשונה. אנחנו הורים טריים לבן לא נימול.
חמותי התקשרה היום בבוקר לספר לי על תוכנית ששמעה ברדיו:
מצ"ב קישור: http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=1784213
החלק הרלוונטי הוא מדקה 17. הרופאה מדברת שם על ברית המילה ומצדיקה אותה בטיעונים רפואיים.
אנחנו לא מלנו את בנינו כי לא מצאנו סיבה לעשות לו ניתוח ללא הצדקה רפואית, ופוטנציאלית לפגום לו בהנאה המינית בעתיד... וזה אחרי הרבה מחקרים עצמיים שעשינו באינטרנט וממש לא מתחרטים על ההחלטה.
מעניין אותי בכל זאת לשמוע דעות נוספות על מה שהיא אומרת.
 
מה שהיא אמרה לא רלבנטי לתינוק בן שבוע

קודם כל, משעשע אותי שהיא מדברת על "ברית מילה" כשמדובר בלא יהודים. הקשבתי לחמש דקות עד שאיבדתי את הסבלנות, אז יכול להיות שפספסתי חלק.

הטענה שלה כביכול יש הצדקה רפואית לכריתת עורלה כמניעה היא מגוחכת בעיני ולא מקובלת בעולם הרפואה ככלל, רק לגבי העורלה ההגיון עף מהחלון. כריתת איבר תמיד תהיה המוצא האחרון לטיפול בבעיה רפואית ואין שום איבר אחר שכורתים אותו מראש "למניעה" סתם ככה בלי שום אינדיקציה. אנחנו לא כורתים את השדיים כדבר שבשגרה למרות שסרטן השד פוגע באחת מתשע נשים. אנחנו לא עוקרים את השיניים מראש אלא מצחצחים ומטפלים נקודתית בעששת. העורלה לא שונה, ההצדקות הכאילו רפואיות הגיעו כדי להצדיק מנהג שהשתרש בתרבויות מסוימות.

מעבר לכך - ה"יתרונות" הבריאותיים שהיא מדברת עליהם לא רלבנטיים בכלל כשמדובר בניתוח אלקטיבי בתינוק שרק נולד. את רוב (אם לא כל) היתרונות שהיא מונה ניתן להציג באמצעים פשוטים ולא פולשניים כגון קונדום, סבון, אנטיביוטיקה, חינוך להתנהגות מינית זהירה וכיו"ב. אין שום צורך רפואי לנתח בדחיפות תינוק בן שבוע, להכאיב לו ולסכן אותו ולמעשה לא מנתחים תינוקות כל כך רכים אלא אם כן מדובר במצב מסכן חיים. אם יש יתרונות לכריתת העורלה, אפשר לחכות בנחת הרבה מאוד שנים, התינוק יגדל לגבר ואז הוא יחליט בעצמו אם היתרונות האלה מצדיקים כריתת איבר מגופו ואם כן, יבצע את הניתוח מבחירה, בצורה בטוחה יותר .

לגבי הנאה מינית, זה אחד הנושאים שפחות התעמקתי בהם למרות שהוא כביכול מאוד מרכזי. העניין הוא שגם אם היה מובטח לי מעבר לכל ספק שאין שום פגיעה בהנאה המינית, זה לא היה משכנע אותי. הסיבה העיקרית שלא מלתי היא מתוך תפיסה שהגוף של בני הוא ברשותו ואין לאף אדם זכות לחתוך חלקים ממנו ללא הסכמתו אם אין צורך רפואי ברור וחד משמעי. בוודאי שהוא לא אמור לשמש כחפץ לקיום פולחן דתי של הוריו. אז זה לא כל כך מעניין אותי אם זה יותר יפה או פחות יפה, יותר כיף או פחות כיף - זה שלו ורק הוא יחליט.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 
תודה על הקישור


מצרפת כאן חומר שהצטבר אצלנו בנושא המלצות אירוגני בריאות.
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums2008/terms/default.aspx?forumid=202&d=196&t=18251
&nbsp
זה תחום דינאמי, אבל בכל השנים שאני עוקבת אחריו רק אירגון אחד המליץ בחום (האמריקאי) והסיר המלצה זו. כעת הוא מציג תמונה שקולה שאומרת שההחלטה בידי ההורים.
&nbsp
חוץ מהאמרקאי אין אף אירגון ארופאי/אחר שהמליץ אי פעם על מילת פעוטות זכרים (כולל הישראלי, כן, משרד הבריאות נמנע מלהתייחס לסוגיה, תיזמונה, ביצועה וכו').
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי יכולת להאזין כרגע, אשמח אם תתמצתי בקצרה מה אמרה

כלומר מה היו הטיעונים הרפואיים בעד מילה (סביר להניח שאלה דברים ששמענו, את יכולה לכתוב ממש רק את הנקודות העיקריות, אין צורך לפרט).
 

HouseAtreides

New member
בקצרה: היא "גילתה את אמריקה"

על פי המקורות האמריקאיים שהיא בדקה:
1. למעלה מ- 80% מהגברים האמריקאים הם נימולים, וזאת "מטעמי בריאות בלבד - אין להם שיקולים דתיים, חברתיים, משפחתיים.." (המנחה מקשה: "מה, אין להם?", והיא עומדת על זה: "לא! אין להם! רק שיקולים בריאותיים-כלכליים").
2. אחד מכל מאה גברים שעברו ברית מילה יפסיד מזה משהו בחייו. יתר ה- 99 - רק ירויחו מזה.
3. חמישים אחוז מבין אלו שלא יעברו ברית מילה, יצטרכו לפחות פעם אחת בחיים לטפל רפואית בעורלה.
4. מדגם אמריקאי ענק של למעלה מ- 17,000 גברים שעברו ברית מילה ועוד עשרות אלפי גברים שלא עברו ברית מילה, מצא שאין שום הבדלים מבחינת זקפה, רגישות, שפיכה, משך המשגל, וכל נתון אחר שאפשר להעלות על הדעת. "גודל המדגם שכנע אותי" - והמנחה מאשר בסיפוק: "אז למרות האגדות האורבניות שמסתובבות בשנים האחרונות, אין באמת הבדלים".
&nbsp
 

true to you

New member
מעניין איך הצליחו למדוד הנאה ולהשוות

וכמה זה אמין.
מה לגבי יתרונות בריאותיים של עורלה השומרת על האיבר מסוכך ומונעת התקרנות ויובש?
50 אחוז מבעלי העורלה יצטרכו לטפל בבעיה בה? נשמע לי מוגזם שכך בכל אירופה. איפה זעקת הרופאים שם אם אכן כך הדבר?
לגבי 80 אחוז נימולים בארה״ב - ככל שקראתי זה קרוב יותר ל- 50-60 ובניו יורק וקליפורניה אף מתחת לזה. הנה למשל: http://www.cdc.gov/nchs/data/hestat/circumcision_2013/circumcision_2013.htm
לא בטוח שצריך לקחת דוגמא מהאמריקאים במרכז ובדרום אשר לא מבינים כי השמנה מוגזמת מסוכנת לבריאות.
 

gilgulit10

New member
מסכימה עם כל מה שנאמר

ולא מתחרטת לרגע שלא פגעתי בשלמות בני.
פשוט עניין אותי על מה היא הסתמכה... בכל זאת נשמעת רופאה בכירה בסך הכל, עצבן אותי שהייתה כזאת חד משמעית.
 
גם רופאים שבויים באותם מיתוסים שכולנו

ואחת הסיבות שנגמרה לי הסבלנות לפני שנגמרה השיחה היה הטון המעצבן והזחוח של הדוברת כאילו מדובר בבחירת צבע השטיח לחדר של התינוק ולא ניתוח בילוד, על כל המשתמע מכך.
 

HouseAtreides

New member
כל הנחרצות שלה מתבססת על ההנחה השגויה

כאילו רק ליהודים יש מורשת וציווי דתי של מילות, ואילו במקומות בהם התחילו את המנהג בתקופה המודרנית, כמו ארה"ב, זה קרה אך ורק מתוך שיקולים בריאותיים טהורים ונמשך אך ורק בגלל שילוב של יתרונות כלכליים ובריאותיים.
 
בואו נציין כאן את שמה המלא

1. בשביל מנוע החיפוש
2. בשביל לדעת - למי שאין סבלנות לשמוע ולהתעצבן
 
ד"ר ליאורה אברמוב

גיניקולוגית, סקסולוגית ומנהלת המרפאה לטיפול מיני באיכילוב (למרבה המזל שמה נאמר כבר בהתחלת התוכנית כך שלא הייתי צריכה להתעצבן שוב
)
 
זה בלתי אפשרי עבור אחת במעמדה להודות באיוולת המילה

היא מסתכנת בהפסד של שנים של לימודים, הכשרה ומאמצים רבים שהיא השקיעה כדי להגיע למקום הזה. אז לזרוק הכל בשביל כמה תמהונים מהשוליים?

תגידו באמת, האם היא יכולה להגיד למטופליה שבעייתם או מקצתה נובעת מהרגל המילה? גם ככה מתייחסים אל רופאים באלימות, אין מגדלי שן במרפאות או במדינה הזאת בכלל ואין סובלנות וקבלה של דעות ומעשים שמציגים את הרוב הכללי של האנשים כטועים, בורים ומטומטמים.
 
אין לי כל כך כלים לשפוט אותה בתחום הטיפול המיני

אני התייחסתי רק לדבריה כפי ששודרו בתוכנית.
 
למעלה