האם לספר לבן 5 באופן יזום?

guytlv1

New member
האם לספר לבן 5 באופן יזום?

שלום לכולם,

הבן שלי לא נימול, בן חמש, אח לבן הצעיר, בן שלוש, גם הוא לא נימול. עד היום הנושא לא עלה כלל, לא דיברנו על כך אף פעם איתו, והוא לא העלה את הנושא אף פעם. האם לדעתכם, אנחנו צריכים באופן יזום לספר לו על כך שהוא לא נימול ועל ההבדל בינו לבין הילדים האחרים בהיבט הזה? האם כדאי לנו להקדים אותו בהעלאת העניין זה, או לעזוב את זה , עד שהוא ישאל? כי הרי מתישהו הוא יבחין בכך בנסיבות מסויימות, והשאלה תעלה אצלו. ואם לדעתכם כדאי לנו ליזום שיחה כזאת - כיצד כדאי לעשות זאת? מה לומר?

תודה!
 

She Dolphin

New member
אני בעד
כבר כתבתי על כך כאן הרבה פעמים

אנחנו סיפרנו לבנים השלמים שלנו שהם לא עברו מילה בסביבות גיל 3 או 3 וחצי. לא לקחנו אותם לשיחה ואמרנו "בן, יש לנו משהו חשוב מאוד לספר לך" או משהו בסגנון.

ניצלנו את ההזדמנות כששוחחנו על דתיים-חילוניים, מנהגים שאנחנו מקיימים ולא מקיימים, מה עושים רוב האנשים וכו'.

הצגנו את הדברים בצורה עניינית וקישרנו את אי המילה שלהם לדברים אחרים שלדעתנו הם קשורים - מה זה להיות שונה, או "כמו כולם", מה עושים הורים כשיש להם דעה יוצאת דופן לגבי גידול ילדים, מה אנחנו רוצים לעשות אצלנו במשפחה ומה לא וכו'.

היה מאוד פשוט ולא טעון, וכך ממשיך גם עד היום כשאנחנו מדברים על הנושא.

רצינו שהפעם הראשונה שבה ישמעו שיש דבר כזה, ברית מילה, תהיה מאיתנו, וזה יעבור במסננת שלנו. מה ישמעו אחר כך, כבר הרבה פחות משמעותי.
 

guytlv1

New member
שאלה נוספת באותו העניין -

כשניסינו לתכנן מין שיחה "ספונטנית" שכזו, נתקענו באופן התיאור של האקט של ברית המילה. מה, לספר לילד שההורים של החברים שלו הזמינו מישהו זר שיבוא לחתוך להם את הבולבול...?
 

She Dolphin

New member
בלי להסתבך יותר מדי

הבעיה שלנו, מתנגדי המילה, שכשאנחנו באים לדבר עם הסוגיה הזאת עם ילדינו, אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים להצדיק בפניהם את העובדה שלא מלנו ולכן רוצים מצד אחד לתאר כמה ברית מילה היא דבר נורא (כי היא באמת כזאת) ומצד שני לא רוצים להוציא את החברים והמשפחה שיקרים לנו כאנשים מרושעים וחסרי רגישות (כי למרות הכל, רובם לא כאלה).

אז קודם כל לזכור - אין צורך להצדיק לילדים שלנו שום דבר. ברגע שאנחנו יודעים שבחרנו כך פשוט כי חשבנו שזה יותר טוב עבורם, גם הם יקבלו זאת כך.

כמו כן יש את עניין הגיל הרך של הילדים, שאנחנו תמיד מתאימים את ההסברים שלנו להם בכל נושא גם לפקטור הזה. אם מסבירים לפעוט מה הן סוגיות מורכבות כמו מלחמה, מוות, אלימות, וכו', תמיד בוחרים לתאר זאת בדרך שהוא יצליח להבין ולהתמודד איתה. ככל שהם יגדלו ניתן יהיה להיכנס למורכבויות ולמטענים שיש בדברים אלה. אני רואה את ההבדל בין איך שדיברנו עם הילדים שלנו על מלחמת עזה הראשונה, לפני שנתיים וחצי, ואיך דיברנו איתם על מלחמת עזה האחרונה. אותו דבר על המילה.

אז בגילאים הרכים לא נכנסנו לסוגיות של רופא או מוהל מסורתי, זריקת הרדמה, או גזה ספוגה ביין, בורקס, בית כנסת וכן הלאה. יצאנו מנקודת הנחה שבכל מקרה רוב הבריתות שהם ישמעו עליהן (אם בכלל) יהיו בידי רופא בקליניקה או בבית, אז אמרנו משהו בסגנון של "ההורים רוצים לשמור על המנהג המקובל ולכן מזמינים רופא שנותן לתינוק זריקת הרדמה ועושה לו ניתוח קטן בבולבול".

ואז כמובן מוסיפים "אנחנו החלטנו לא לעשות לכם את הניתוח הזה כי לדעתנו המנהג הזה מכאיב לתינוק, וניתוח עושים רק כשיש מחלה או בעיה בגוף ולא בגלל מנהג. אנחנו עושים מה שנראה לנו נכון, וגם אם רוב האנשים נוהגים אחרת, אצלנו זאת לא סיבה לעשות לילד שלנו ניתוח שלא צריך אותו".

גם הסברנו שמי שעושים את הניתוח לתינוק שלהם עושים זאת בגלל שהם חושבים שזה לטובתו. ובלי להיכנס יותר מדי למורכבות, אנחנו מציינים שאנחנו חושבים ופועלים אחרת. ולרוב הוספנו מיד דוגמאות בתחומי הורות אחרים שבהם אנחנו פועלים אחרת ממה שרוב הסביבה עושה כמו למשל הנקה לטווח ארוך, לינה משותפת עם ההורים וכו'.

הילדים מקבלים את זה בטבעיות. תזכרו שבגילם הרך הם עדיין לא מבינים את הצורך העז של בני אדם להשתייך לקבוצה חברתית גדולה. מבחינתם הקבוצה שאליה הם שייכים היא המשפחה הקרובה שלהם.

וזאת בעיני עוד סיבה לדבר איתם כבר בגיל צעיר על זה, ובכלל, על ערכים ונורמות שחשובים לנו. כדי לאפשר הטמעה של סוגיות אלו בתפיסת עולמם. זה הגיל שבו הסולידריות המשפחתית היא הדבר הכי חשוב לילד, וברור שההורים שלנו הם הכי טובים/חכמים/מושלמים וכל מה שהם אומרים ועושים הוא נהדר
 
אני יזמתי שיחה כזאת

הוא היה בערך בן ארבע אם אני לא טועה. אימצתי משהו ששיתפו כאן (סורי, לא זוכרת על ידי מי אבל תודה!). הסברתי לו שלפין שלו יש כיס מיוחד שמכסה אותו ומגן עליו, כמו כיסוי. ושלהרבה מהחברים שלו הורידו את הכיסוי הזה כשהם נולדו. הוא היה מזועזע ומאוד מאוד הצטער בשביל החברים שלו שעשו להם "את הדבר הנוראי הזה!". למרות שבכוונה בחרתי בתיאור יבשושי ולא גרפי, לא אמרתי ''חתכו'' אלא "הורידו", לא הסברתי איך, לא הזכרתי סכינים - הוא מייד הבין את האמת והתעצב שעשו לחברים שלו דבר כל כך כואב עם סכין ושירד להם דם (במילים האלו פחות או יותר). מעבר לשיחה הזאת הנושא עלה שוב עוד פעם אחת מספר חודשים אחרי זה אבל לא ממש התפתחה שיחה. זה מובן מאליו מבחינתו שלא חתכו לו חלק מהגוף וזה נראה לו הכי טבעי ולא ממש מעניין אותו לדבר על זה.
 

guytlv1

New member
תודה רבה


אינני פוקד את הפורום לעיתים קרובות, אבל תמיד כשאני עושה זאת אני מתרשם שוב ושוב מכמה האנשים כאן חכמים ואינטליגנטים


תודה על העצות החכמות והטובות!
 
למעלה