זקוקה דחוף ליעוץ בנושא הפשלה

קטקטיט

New member
זקוקה דחוף ליעוץ בנושא הפשלה

אמש גיליתי להפתעתי כי איבר מינו של בני בן השנה ושלושה חודשים מופשל לחלוטין (כמו איבר מין בוגר). המון מחשבות רצות בראש. מתי זה קרה? איך לא ראיתי קודם? למה שמישהו יעשה דבר כזה בכלל? פניתי למיון ילדים לבדיקת תקינות ובריאות וכמובן לברר איך יכל לקרות הדבר. הרופאה במיון אמרה כי אין זיהום וכי ככה האיבר אמור להיראות ובכלל שתינוקות לא נימולים המגיעים אליה היא עושה להם קבוע הפשלה לצורך טיפול. הופניתי לאורולוג באות בית החולים שהסכים כי איבר המין נראה לא דלקתי ולשאלתי איך הדבר יכול לקרות ענה כי תהליך ההפשלה קורה לבד מתישהו במהלך חייב של מי שלא נימול אך לא הסכים, בתוקף, לציין האם השלב הזה יכול לקרות בגיל שנה וכמה חודשים. חשוב לציין כי זהו בני השני וכי מנסיוני עם הבכור (בן 5) איבר מינו מכוסה לחלוטין. בשום ספרות , בבלוג הזה וגם מנסיונו של בעלי לא מצאנו מידע על הפשלה שהתחילה והסתיימה לא בגילאי 3-13. אנא עיזרו לי במידע בנושא, האם יש הפשלה מוקדמת? מרופאים אני מתחילה להתייאש והמחשבות מטרידות מנשוא.
 
הפשלה

לא כל כך הבנתי מהודעתך אם יש לך חשש שמישהו הפשיל את העורלה בכוח (רופא או אחות?), בכל אופן זה לא הליך נעים ואם זה נעשה בכוח התינוק היה מגיב בבכי או מסמן שכואב לו, בוודאי היית שמה לב אם זה היה קורה בנוכחותך.

לדעתי אם התינוק הפשיל לעצמו את העורלה סימן שהיא היתה מופרדת כבר.

העובדה שאין נתונים על הגילאים שבהם מתרחשת ההפרדות של העורלה לא צריכה להטריד אותך. זה תהליך טבעי שקורה מתי שהוא צריך לקרות; לא עשו מחקר מדוייק שבודק באיזה גיל ממוצע מתרחשת הפרדות והאמת - מה זה משנה? אם הילד בסדר ולא מראה סימנים של אי נוחות, אדמומיות, נפיחות או כאב - לא הייתי דואגת.
 

קטקטיט

New member
השאלה האם זה יכל לקרות לבד בגיל הזה

לילד אין איך לעשות את זה לבד כי הוא עם חיתול תמיד. מולי זה לא קרה כי כפי שאת אומרת הוא היה צריך לבכות. האם הדבר יכל להיות לא בנוכחותי ובאותו יום הסימן היחיד לכך היה אדמומיות בקצה?
 
כן, לדעתי זה יכול לקרות לבד בגיל הזה.

האמת היא שאני לא יודעת כמה זמן ההפרדות לוקחת. לדעתי זה לוקח יותר מיום אחד.

שאלה: כתבת ש"לילד אין איך לעשות את זה לבד כי הוא עם חיתול תמיד" - את לא משאירה אותו מדי פעם ערום לגמרי? כשהוא באמבטיה הוא לא ערום? אם תהליך ההפרדות קורה בצורה הדרגתית יכול להיות שלא הרגשת כזה התחיל לקרות ואז פתאום שמת לב כשהתהליך הושלם.

מה בדיוק מדאיג אותך בכל הענין הזה? כמו שכתבתי קודם הגיל שבו קורית ההפרדות לא חשוב כל כך, כל עוד זה לא נעשה תוך הפעלת כוח שגורם לאי נוחות אצל התינוק, אין מה לדאוג.
 

She Dolphin

New member
שמעתי על מקרה דומה שקרה בגיל כמה חודשים

התינוק כפי הנראה נולד עם העורלה כבר חצי מופשלת ובאחת הפעמים העורלה פשוט הופשלה מעצמה, בלי שאף אחד עשה משהו.

אני ממליצה לא להתרגש. אם אין עדות לכך שמישהו עשה לו את זה, אין סימנים לרגישות או כאב במקום והוא נראה נינוח, הניחו לו ולעורלתו להתקדם בקצב שלהם
 
למעלה