האם מותר ע"פ ההלכה לשחזר את העורלה?

עבר זמנו בטל קורבנו

מה שניזרק לפח לא ניתן לשחזר
בתולין שמעתי שניתן
אים הייה אפשר לשחזר הייתי הראשון שהולך להחזיר את העורלה
בגילי 68 אנימרגיש שזה חסר לי התוספת
 
אם אני מבין את הדתיים נכון


אתה יודע, בעתיד יכול להיות שיהיה אפשר לשכתב את הרצף הגנטי כך שיהודים יוולדו ללא עורלה, וגם שזה לא יהיה קיים אצלם בגנים. ועל אותו קו מחשבה אולי גם רחם מלאכותי, ולהוליד בנים בלבד. סוף סוף יגמרו המלחמות
 

MotheRonit

New member
מבחינה הלכתית או טכנית?

כי אפשר כן. בטח גם אפשר לקנות איזו ערכה באיביי ולעשות משלוח לארץ...
 

oleander 86

New member
אפשרי

אני משחזר כבר קרוב לשנתיים. זה תהליך ארוך ואיטי, אבל רואים (ומרגישים תוצאות)
נכון שזה לא כמו הדבר האמיתי, אבל זה עדיף.
 
מעניין אם יש תשובות של פוסקים גדולים

והאם בכלל נדרשו לסוגיה בימים אלה, יהיה נחמד לדעת...וזו בכלל סוגיה עקרונית שיכולה להעלות את המודעות לנזקים הריגשיים והפיזיים שנשארים איתם גברים לאחר מילת פעוטות. (בעיני זה טרויאלי שאסור, מצד שני מה אני מבינה בהלכה?
)

חיפשתי את הציטוט שאני מכירה מזמן מיבמות "משך לו ערלה או שנמשכה מאליה" (הכרתי את זה במסגרת ההוכחות שהמילה השתנתה מאד כי פעם עורלה יכולה היתה להמשך מאליה, כלומר היה נשאר הרבה עודף שהיה נראה ממש כעורלה בהמשך החיים, אפילו ללא מאמץ ומשיכות..).

אם אגלה מה הטקסט המקורי של הציטוט, נראה מה ההקשר ומה אומרים על איש כזה. לצערי איני מוצאת אותו. כתוב שהוא מיבמות ח א, ולא מוצאת ברשת את הטקסט הזה.

מצאתי את יבמות ח', ואין שם ערלות בכלל. יש המון על מילה ואי מילה...מי יכול לעזור?


http://www.mechon-mamre.org/b/l/l3108.htm
 
תודה, עכשו נשא לבקש שמישהו יסביר מה כתוב שם?

" משך לו אחר ערלה או שנמשכה מאיליה. אין תימר קנס אין כאן קנס. אין תימר גזירה גזרו אפילו כן גזירה גזרו (בראשית יז) המול ימול גזירה לשתי מילות אחד למילה ואחד לפריעה. אחת למילה ואחת למיצין. עד כדון כר' עקיבה. דו אמר לשונות ריבוין הן. כרבי ישמעאל דו אמר לשונות".
 

An0nym0us

New member
הרמב"ם מתייחס לנושא:

במשנה תורה, ספר אהבה, הלכות מילה, פרק שלישי, סעיף ח:

"(ח) מאוסה היא הערלה שנתגנו בה הרשעים, שנאמר: "כי כל הגוים ערלים" (ירמיהו ט כה). וגדולה היא המילה, שלא נקרא אברהם אבינו "שלם" עד שמל, שנאמר: "התהלך לפני והיה תמים. ואתנה בריתי ביני ובינך" (בראשית יז א-ב). וכל המפר בריתו של אברהם אבינו, והניח ערלתו או משכה, אף על פי שיש בו תורה ומעשים טובים הרבה – אין לו חלק לעולם הבא."

לינק לטקסט המקורי:
http://he.wikisource.org/wiki/רמב"ם_הלכות_מילה_ג
 
למעלה