במקום ברית מילה - תצוגת אופנה

במקום ברית מילה - תצוגת אופנה

ראיתם את תצוגת האופנה שעשו בבית הכנסת ?

סוף סוף שימוש ראוי למקום ציבורי שאינו כולל חיתוך ודם
ואירוע שמתאים לשבטי באפריקה

נתנו לי השראה, לזה שבברית מילה אצלינו לא יהיה דם,
ולא יהיה בשר - אוכל צמחוני וחגיגה - למשל לתת לכל נשות
המשפחה והחברות לרקוד ולשיר

יש עוד זמן אבל חייבים להמציא טקס ישראלי חלופי לברית
 
רעיון נהדר ואני בעד אבל מי ישלם?

זה נהדר שאני מקבל פה הזדמנויות לחפור ולטרחן. בנוגע לטקסים חלופיים, נדמה לי שיש ושכתבו על זה פה, לא העמקתי בזה.

לא העמקתי כי אני גבר שדעתו כבדה ונסחבת, וכשאני רוקד זה משתקף בבלבול, איטיות וחוסר השראה. ולא רק אני כזה, גברים רבים הם כאלה. בעייה שלנו? כן, אבל רק בחברה ללא רכוש. בחברה עם רכוש הגברים נחוצים כולם לפרנסה. והחברה על טקסיה, מנהגיה והיחס לנשים בה מושפעת מכך במלוא הכובד.

גברים אוהבים נשים. אבל זה לא פשוט בכלל, וגם זה לא משתלם להתייחס לנשים בנדיבות ובאופן שנשים רוצות וראויות לו. המבנה החברתי כולו קיים כדי להקל על גברים להשיג ולהחזיק באשה בטוחה שלא צריך להשקיע בה, כי בסוף מה שחשוב זה הכסף שהגבר מביא הביתה.

ומה שמסתפח לצרכים הכלכליים זה הירידה במעמדה של האשה. אם בחברה ללא רכוש נוח יותר להעריך נשים, להתחשב בהן ללמוד ולצמוח מהיחסים השיויוניים איתן, אז בחברה עם רכוש ובלי ערך לנשים גם אין ערך ללמידה מהן או מהערכה אליהן.

ובית כנסת זה מקום שגברים באים אליו כדי לאשר את מעמד היתר שיש להם על חשבון הנשים.מעמד עודף עד כדי כך שגברים חושבים שנשים הן ללא בינה ועוסקות בגינדורים וקישוטים כל היום, ודבר כזה הוא משפיל עבור מקום בו מעמד נחגג בין גברים.

רעיון כמו ויתור על המילה נחווה על ידי גברים קודם כל כעירעור על מעמדם, עוד הצקה קנטרנית שאין צורך להתייחס ברצינות אליה, הרי הבריחה מהמציאות היטיבה כל כך איתנו, מה צריך עכשיו לשבור מסורת עתיקה.

לכן הדרך לשינוי היא ארוכה וקשה, ולדעתי מה שנתפס כפרובוקציה כמו דוגמניות בבית הכנסת זה רק מזיק.
 
אם את דוגמנית -

אז את לא חרדית.
אם את חרדית - אז את לא דוגמנית. (אולי כן רק באיך שאת נראית ולא במקצוע)
ולדעתי את לא אף אחד מהם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראיתי ולא הבנתי... מה הקטע ובשביל מה זה טוב

 
ככה נראה לי

ובכן טריליאן היקרה, יש פה בירור עמדות של גבר שהוא כנראה חרדי ובא מעולם ערכים סגור ומהודק שבו התייחסות לדבר כמו ויתור על מילה הוא כל כך קיצוני וחסר סיכוי עד שזה מצחיק.

הבחור הזה בעצם אמיץ ומעוניין באמת לדעת דברים וזאת דרכו לומר לנו שבחברה שלו שהיא תוססת, מלוכדת ותומכת מספיק להזכיר את נושא השירה והריקוד של נשים כדי להגחיך ולפסול כל דיון בנושא חדש.

המקסימום שהוא מרשה לעצמו בתור אחד שיש לו ניצני כפירה תת הכרתיים הוא לבוא ולהציק ולשעשע כפי שמקובל אצלו. האמת שיש לו וגם למי שכנראה חוזר בתשובה וקרא לעצמו בעד הערכה אליכן מפעילות הפורום ושניהם מבינים שעמדת הויתור על המילה היא אמיצה ופורצת דרך, ולכן משתוקקים להכרה מכן שאומרת שגם הם אמיצים וצודקים.
 
למעלה