הבט הלכתי נגד קיום המילה
יש ציוויים במקרא שמצוה לסרבם. דוגמא בולטת - קידוש הבן והקרבתו, "קדש לי כל בכור". אברהם לא הקריב בנו ובדיעבד קיבל הצדקה מלמעלה על סירובו. ובזה נבדל אברהם מהגויים הסובבים עובדי אלילים. זהו, כמובן, פירוש שלי עצמי - אבל פירוש ברוח מסורתי למדי.
כך גם ציווי המילה, מצוה לסרבו. ורק המסרב יזכה בברכה מלמעלה.
יש ציוויים במקרא שמצוה לסרבם. דוגמא בולטת - קידוש הבן והקרבתו, "קדש לי כל בכור". אברהם לא הקריב בנו ובדיעבד קיבל הצדקה מלמעלה על סירובו. ובזה נבדל אברהם מהגויים הסובבים עובדי אלילים. זהו, כמובן, פירוש שלי עצמי - אבל פירוש ברוח מסורתי למדי.
כך גם ציווי המילה, מצוה לסרבו. ורק המסרב יזכה בברכה מלמעלה.