אבא תחת מתקפה

אז עכשיו גם אישה עקרה היא לא אישה, מקסים

למסור בשמך לאחותה של הנפטרת, שכן עברה כריתה מניעתית של שני השדיים, שצריך להיות חסיד אומות עולם בשביל למשש אותה מתחת לחולצה? כן, ואני הטרול, ודאי. חשבת מה אולי עושות המילים שלך לאישה בת 30 שאולי קוראת פה פאסיבית, ונושאת את הגן? אני חשבתי, ובשבילה, אם היא באמת כאן, אאזן את דברי השטנה שלך. אישה בוגרת, או נערה, ללא שדיים, אינה נכה. נכון, היא לא תניק, וגם לא תחוש גירוי מיני בשדיים ("די חשובה במין"? נו טוב, כל יום לומדים משהו חדש), אבל היא תחווה חיים מלאים, מאושרים ובריאים. היא תחווה אהבה, הנאה מינית, וגם אמהות אם תרצה. בניגוד למרבית אנשים שרק מחפשות פגמים בגוף שלהן, היא גם תדע להעריך את היופי שלה, ואת החלק הבריא שבה.
 
כולי תקווה

שמליוני נושאות הגן שקוראות פה פסיבית, הצליחו לשים לב להבדל שציינתי במפורש בין אישה בוגרת שבחרה לכרות שדיים ולהוציא את הרחם ובין נערה שלעולם לא תחוה את הגוף שלה בצורה נורמלית.
אולי הן גם יכלו להקיש כשכתבתי "נער" ולא גבר בוגר, התכוונתי לגיל התהוות המיניות ולא למין בוגר בין אנשים בוגרים שכבר ראו דבר או שניים בחיים.
דברי שטנה? את כנראה מעורבבת חזק עם המקרה הפרטי שלך, אם את מפרשת את מה שכתבתי כשטנה. למרות שמצד שני, לאור נכונותך לכרות לתינוקת שלך את השדיים העתידיים שלה, זה כבר ברור למדי.

למה להגיד על כרותת שדיים שהיא נכה זו העלבה? זו פשוט האמת. מי שכרותים בגופו איברים, הוא נכה. מה לא בסדר באמירה הזו?
מי שקטוע יד, רגל או שד, הוא נכה. זו עובדה פשוטה. גם אם לא מתחשק לך להודות שבזה שאם תכרתי לביתך את השדיים, תהפכי אותה לנכה, זה לא משנה את העובדה שזה בדיוק מה שתעשי.
לאיברים האלו יש תפקיד, מיני, פונקציונלי, אסתטי ואני משוכנעת שחסרונם מורגש היטב.

למנוע מביתך את האיברים האלו, ובכן, כתבתי בהרחבה את דעתי בנושא.

אם את חושבת שעיוות גוף קיצוני בגיל ההתבגרות, כשלכולן צומחים שדיים ורק לך לא, לא איכשהו מעמיד בספק את האפשרות לחוות חיים מלאים, מאושרים ובריאים בגיל הזה, ובכן כנראה שהתבגרת על כוכב אחר ממני.
בנוסף, למיטב זכרוני, התעלמת ממה שכתבתי על כך שכריתת השדיים היא רק חלק מהענין, מוציאים גם את הרחם והשחלות למי שמגלים את הגן הזה. אז איך בדיוק היא תחווה אימהות? או שגם החלטת בשבילה מראש שהיא לא תזכה להיות אימא באופן טבעי?

והפנטזיות שלך על איך זה דווקא יעצים אותה להיות כרותת שדיים, באמת, לא ברור לי באיזה כוכב את חיה.

כל הדברים האלו רלוונטיים כתגובה לאימא שהחליטה לכרות את ניצני השד של ביתה, כדי שחלילה הבת לא תקבל החלטה עצמאית בנושא, כשיגיע הרגע. נשים בוגרות שזכו להתבגר באופן נורמלי, עם גוף נורמלי ומקבלות את ההחלטה הזו, נמצאות במציאות אחרת לגמרי. ליוויתי מקרוב חברה שבחרה את הבחירה הזו וזה מצב שונה לחלוטין.

בנוגע למחשבה שלי שאת טרול - ובכן,
מעולם לא כתבת כאן קודם, סגנון הכתיבה שלך קיצוני ואגרסיבי, את מבטאת דעה שהשורה התחתונה שלה אומרת שלגיטימי בעינייך להיטיל מום בביתך בלי נחיצות רפואית מיידית שזה אפעס מקומם ובחמש דקות שאת כותבת פה, כבר הספקת לריב וירטואלית עם עוד שלושה אנשים חוץ ממני, אז באמת למה חשבתי שאת טרול, לא ברור.
אם את לא טרול, אולי תרצי למתן את סגנון הכתיבה שלך, אבל זו כמובן הבחירה שלך.
 
נו טוב

נראה שמה שאומרים על הפורום הזה באמת נכון. אם הטרול הוא זה שמעלה על דעתו לבצע ניתוח מניעתי בצאצא שלו בשביל שלא יחלה במחלה קשה שסיכויו לחלות בה הם 86%, או זה שנגעל מאמירות כמו "אישה בלי שדיים היא נכה קשה" או "אישה עקרה היא לא אישה", כנראה שהפורום הזה באמת לא בשבילי, אבל אולי אתן לו עוד קצת צ'אנס בשביל להחליט, ואתעלם מאנשים שכותבים בו ומעוררים בי בחילה.

ולא, לא מוציאים את הרחם והשחלות למי שמגלים אצלה את הגן הזה. ודאי שלא באותה דחיפות כמו את השדיים. יש אמנם סיכון מוגבר לסרטן השחלה, אבל בניגוד לסרטן השד - עדיין רוב הסיכויים הם שהיא לא תחלה. גם אם כן מוציאים את השחלות, אפשר להקפיא ביציות, כך שזה ודאי לא סותם את הגולל על אמהות. את יודעת, גם בלי הגן הזה, יש לא מעט נשים שממילא רק ככה הצליחו להרות.

איפה התבגרתי? במקום בו אלה שחפצו ביקרי לא עשו זאת בזכות החזה שלי. כן, גם בגיל 16. כי, מה לעשות, לאורך גיל ההתבגרות הייתי שטוחה לחלוטין. אז הם כנראה לא חסידי אומות עולם כי לא הייתה לי צלקת, אבל בטח בכל זאת מגיע להם איזהשהו פרס על זה. רגע, אולי בעצם אני חסידת אומות עולם בגלל ההוא עם הפצעונים בגוף, או לכל הפחות בזכות ההוא עם הצלקות מהפיגוע? איפה אוספים את הכסף?
 

אלב85

New member
לדברייך בשירשור

אין תשובה נכונה לשאלה הזו, ושאף אחת לא תאלץ לענות עליה
.

לא מתחברת למגיבות שמציגות את תשובתן המשוערת כתשובה הנכונה היחידה.
 


לאור הדיון פה שאלתי את בן זוגי על הנושא (שלמזל שנינו הוא היפתוטי לגמרי), והוא אמר אוטומטית שהוא היה נותן לה לבחור. אילו באמת נדרשנו לסוגיה, מן הסתם היינו דנים בה יותר לעומק ולאורך זמן וחושבים על כל האופציות. מה במצב זה בשורה התחתונה היינו עושים - למזלי אף פעם לא אדע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה זה "התשובה המשוערת"?


מבחינתי התשובה הנכונה היחידה היא כל תשובה שאדם יחליט לגבי עצמו. זה מה שהופך אותה לנכונה. חלק מהתפיסה שלי של "כבוד האדם וחירותו" הוא שלאדם בוגר מגיעה זכות בחירה על גופו ועל חייו וכל עוד הוא כשיר, אין לאיש זכות לשלול אותה ממנו, גם לא להוריו. העובדה שהם יכולים (אולי) טכנית לעשות זאת בשלב שבו הוא נטול יכולת להתנגד לא מקנה להם זכות מוסרית לעשות זאת. זה עיקרון בסיסי בעיניי ואני לא חושבת שבעיה רפואית מצדיקה חריגה ממנו.

כשהורה אומר שהוא יודע יותר טוב מצאצאיו הבוגרים ולכן הוא מנצל את כוחו כדי למנוע מהם החלטה עתידית זו כפייה אלימה ומכוערת שמזעזעת אותי בכל נימי נפשי. זו לא תשובה "משוערת", זה ערך בסיסי לחיים שאני לא מוכנה לוותר עליו, צר לי.
 
עד שהערך הזה יתקל במציאות.

ואז, אולי את עדיין תדבקי בו, אבל את תראי שזה כבר פחות טריביאלי ממה ששיערת בנפשך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הערכים שלי נתקלים במציאות כל הזמן

ובעיניי זה אכן טריוויאלי, כי יש דברים שלא עושים, חציית קו אדום מהבהב. מבחינתי ההצעה שלך היא מסוג הדברים שלא עולים בכלל על השולחן לדיון, זה רעיון כמעט בלתי נתפס שרק המחשבה עליו מזעזעת אותי ואני לא מסוגלת לחיות איתו בשלום.
 

אלב85

New member
זו דעתך בקשר לילדייך

בהקשר של המחלה הו, וזו לא הדעה הנכונה היחידה.
את יכולה להזדעזע בכל נימי נפשך, זה לא הופך את זה ליותר טוב או נכון, והדרך להציג את זה כך בשירשור הזה היא לא גם שיקרית וגם לא נעימה בעיניי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, זו דעתי לגבי זכויות בני אדם באופן כללי

כאמור, אני חושבת שהזכות של אדם בוגר על גופו היא חלק מכבוד האדם וחירותו (לא רק החוק, המושג ומהותו) וזכויות הורה לא גוברות על זכות זו. אין כאן "נכון" או "לא נכון" כי זו לא עובדה אלא שאלה מוסרית עקרונית, בלי קשר למחלה כזאת או אחרת.
 

אלב85

New member
שלה מוסרית עקרונית

ע כמה תשובות נכונות ולא נכונות בו זמנית.
מה לעשות, לא הכל חד וברור כמו ברית מילה, יש מקרים מסובכים יותר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רק שהיא לא מוסרית וגם לא עומדת במבחן המשפטי

היא פוגעת בכבוד האדם וחירותו, מדובר בכפייה גופנית שמנסה לשלול בחירה חופשית לגיטימית מאדם בוגר וכשיר (היא הודתה בכך מפורשות כבר בהודעתה הראשונה). "אני לא רוצה שהבת שלי תבחר לא נכון" זו לא הצדקה משפטית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אישה עקרה היא אישה ואדם נכה הוא לא פחות אדם

הירושלמית התייחסה לתהליך ההתבגרות, למעבר מילדה לנערה לאישה, שזה משהו שניתוחים כאלה יגזלו ממנה, כן. זה לא אומר שהיא לא תהיה אישה.

אבל בעיניי הגוף הוא רק סימפטום של הבעיה המהותית בעצם הדיון. אישה שבחרה לכרות את שדיה היא לא פחות אישה בעיניי. אבל אדם בוגר ששוללים את זכותו הטבעית על גופו הוא כן פחות אדם בעיניי. לא באשמתו, אלא באשמת מי שגזל ממנו את זכויותיו הטבעיות, שהתייחס אליו כמו ילד שאינו כשיר לקבל החלטות לגבי עצמו גם כשהוא אדם בוגר.
 
לא אמרתי שאין שיקולי נגד

והאמת, אין לי מושג מה עדיף, שתדעי מאז ומתמיד שאין לך שדיים ולא תכירי מציאות אחרת, או שיהיו לך שדיים ואת תיאלצי להכריח את עצמך להיפרד מהם ומהחלק שלהם בתפיסת המראה החיצוני שלך. וגם הצלקות יהיו משמעותיות יותר. מבחינתי אין תשובה נכונה אחת לשאלה האיומה הזאת. פשוט דיבורי ה"נערה בלי שדיים היא נכה קשה"/"לא תהפוך לאישה"/"איזה חסיד אומות עולם יסכים ללטף אותה מתחת לחולצה" מבחילים, אבל יותר מזה כנראה שמצערים, כי הם כנראה משקפים את מה שאותה ירושלמית חושבת על עצמה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא תכירי מציאות אחרת? גם תעוורי אותה?

אני חושבת שאת מוציאה את דבריה של ירושלמית מהקשרם ופשוט לא מפרשת אותם באור הנכון. ובניגוד אלייך, שרק עכשיו הגעת לפורום, את ירושלמית אני מכירה כבר זמן רב (לא אישית, מכתיבתה כאן בפורום ובפורומים אחרים) והיא כותבת שאני מעריכה מאוד. אני מוצאת את דעותיה מכבדות, הגיוניות, שקולות ולרוב מסכימה איתה. ברור לי שהמשפטים שהיא כתבה לא נכתבו מתוך זלזול באף אחד אלא להפך, כבוד לגוף האדם, לזכות של אדם להתפתח, להתבגר, לגדול, לחוות את גופו ועוד, זכויות שנשללות ממנו בגישה שלך.
 
אז אחרי שקבענו שאת לא טרול (באמת)

ואני עוכרת נשים שלא רואה שום ערך באישה אם היא חסרת שדיים או רחם (קצת פחות באמת) אני אנסה שוב להסביר למה התכוונתי.
לפני זה, אגיד שוב שליוויתי חברה בתהליך הניתוחי שמדובר בו. אותה חברה בחרה לעבור את התהליך ויש לה שתי בנות. היא לא העבירה אותן את בדיקת הגן הזו, מפני שהיא אמרה שאין שום טעם שהן יגדלו בחרדה, לפני שהסיכון מתחיל להיות משמעותי ושהיא בכוונה לא נבדקה עד גיל 40, כדי לא לחיות בפחד ושהיא מקווה שבזה שהיא עברה את הניתוח, הבת שלה תראה שאפשר לחיות חיים טובים גם כך.
היא לא דיברה מידע תאורטי והיא לא פחות אוהבת את הבת שלך ממה שאת, למיטב ידיעתי. מה שהיא כן אחרת בו, זה שהיא לא מוכנה לתת לפחד לנהל אותה עד כדי כך שתגזול את מהבת שלה ילדות והתבגרות נורמלית במידת האפשר.
ותראי מה זה, כבודה הנשי נשאר בעיני על כנו, למרות שהיא בחרה לכרות את סימני המין הנשיים שלה. עד כדי כך הצלחתי להרחיב את אופקי הצרים.

המשך - כתבתי בכנות, על איך אני רואה התבגרות של נערה שהגוף שלה שונה באופן קיצוני מגוף נורמלי של נערות בגילה. לא: נמצא במסגרת הנורמה, עם קימור כזה או פחות, אלא אשכרה חריג ברמות אחרות.
אני לא מפחדת מחריגות - לא מלתי את הבנים האמיתיים שלי, לא התאורטיים ואני מגדלת ילד אוטיסט באמונה שיהיה טוב. אני אפילו מאמינה שחוץ משדי הנפלאים, יש עוד סיבות שבזכותן עניינתי גבר או שניים. אבל לך בבירור אין ידע מה המשמעות של נכות קוסמטית משמעותית, בשלב שבו כה קריטי להשתייך ולי יש.
זה לא משהו שבוחרים בו בקלות ראש ונניח לזה בזאת.

הפואנטה הכי חשובה - אין לך זכות מוסרית לעוות את הגוף של ביתך בגלל שאת פוחדת מה יהיה. כמו שאין זכות מוסרית לכרות חלק מאיבר מין של תינוק, בגלל הפחד שיצחקו עליו במקלחת.

ועוד אלמנט לדיון שלא לקחת בחשבון - את מתייחסת לרפואה ולמספר 86% כדברי אלוהים חיים. את שוכחת שרפואה היא תחום סופר מוטה ג'נדריאלית ומשום מה בעיות רפואיות רבות של נשים, נפתרות בה באמצעות סכין מנתחים. כולל המחלה הקשה הידועה בשם "לידה".
כל קבוצות המחקר והביקורת, לדוגמה, הן של גברים. הידעת? לכן המון מינונים של תרופות לא מתאימים לנשים, כי הם לוקחים בחשבון רק משקל וגובה ולא את השוני המובנה בגופה של אישה.
או תחום ההפריה - גם אם הבעיה אצל הגבר כמו שקורה בחצי מהמקרים, אין כמעט *שום* טיפולי הפריה לגברים. הפיתרון היחיד הוא הפגזת האישה בהורמונים. למה, תתהי? למה לסכן את הבריאות של אישה יותר הגיוני?
כי החוקרים הם גברים, זה למה.

ולכן, ההתייחסות למשמעות העמוקה של כריתת שדיים ורחם, למשמעות העמוקה של לידה בניתוח (ולא מטעמי הצלת חיים מיידית), היא מבטלת כמעט, כי "העיקר הבריאות" ומה נשים עושות ענין מהניתוחים הקיסריים שלהם ורוצות ללדת איך שבא להן ורוצות לשמור על הגוף שלהן כמו שהוא.

אני מבטיחה לך כאן ועכשיו, שלו הגן היה מבטיח אותו סוג של מחלה לגברים, *לא* היית מוצאת המוני גברים כרותי פין ואשכים. מה שכן היית מוצאת מהר מאוד זה מחקר פורץ דרך שגילה דרך פשוטה ומהירה לאתר את הגן או טיפול מונע אפקטיבי. לכן, אני תוהה אם באמת כדאי להקריב את שלמות הגוף של אותה בת תאורטית על מזבח ההטיה המגדרית נגד נשים שהרפואה לוקה בה ואם לא עדיף לחכות שהתודעה של העוסקים ברפואה, תתקדם עד לרמה שבה יובן שנשים זה לא אותו דבר כמו גברים ושבריאותה ושלמות גופה של אישה יש להם אותו ערך כמו של גברים.
זה ייקח זמן, אבל מי יודע, אולי זה יקרה.
 
יפה לך על תיאוריית הקונספירציה


אז מה תגידי על זה שמילת נשים מגונה בכל פה ואילו מילת גברים, גם היכן שאינה נהוגה, מתקבלת בסלחנות, למרות שבמקרה הנפוץ של מילת נשים - ההליך הוא ממש אותו הליך? נקודה למחשבה. עוד נקודה למחשבה - החוקרים הם לא גברים. לא במדעי הרפואה. לא ברובם. למעשה, באקדמיה הישראלית יש כמעט שוויון בין החוקרים והחוקרות שנקלטו לאקדמיה (בכלל, לכל התחומים) בשנים האחרונות, רק בגלל שבמדעי החיים ובמדעי הרפואה יש פשוט הרבה יותר נשים. אמרת שאת אמא לאוטיסט? לפי התיאוריה שלך, האוטיזם זו בעיה שמזמן הייתה אמורה לעבור מהעולם, שהרי סובלים ממנה הרבה יותר גברים מנשים.

זה יפה שאת לא חושבת שמותר לך לחתוך לבן שלך את איבר המין בשביל שיצחקו עליו במקלחת. אני אישית לא בטוחה שהייתי משרבבת לכאן את המילה "מותר", אלא זה פשוט לא תפקידי. מעבר לכך שאני לא מאמינה שיצחקו עליו על זה בשום מקלחת (בתור התחלה ה"צוחקים" הפוטנציאליים היו צריכים לדעת איך בכלל נראה איבר שלם בוגר), גם אם זה כן יקרה, הוא לא ימות מזה. אבל את חושבת שאסור לאמא להסיר לתינוקת שלה את ניצני השד למרות שהיא כן עלולה למות מזה, בגלל ש...יצחקו עליה במקלחת? בגלל שזה לא ימצא חן בעיני הבנות... הממ סליחה, הבנים?

אני שמחה בשביל החברה שלך שזכתה להגיע לגיל 40 ולעבור את הכריתה המניעתית כפי שתכננה. האמא עליה דיברתי, כבר לא תזכה לחוות את משבר גיל ה40. היא כבר לא תלמד את הילדה הקטנה שלה שהחיים יכולים להמשיך גם בלי שדיים, את זה הילדה תלמד מהדודה שעברה את זה ונשארה בחיים לא חלתה ומתה כמו אמא. אני לא מתייחסת לרפואה כאל אלוהים חיים, אבל כשמשפחה אחת כל הנשים פרט לאחת חולות במחלה, וככה בעוד משפחה, ובעוד משפחה, ומתברר שכולן נשאו את המוטציה, אני לא באה ואומרת שזו המצאה של איזה גבר שובניסט.
 

kagome10

New member
לשנייה חשבתי שהתבלבלתי ואני בפורום אוטיזם

ואז גיליתי שאני פה.

אז לתשומת ליבך:

1. יש לא מעט אנשים בעולם שחושבים שאוטיזם זו לא בעיה כמו שהומוסקסואליות זו לא בעיה.
2. כלל לא בטוח שיש יותר אוטיסטים מאוטיסטיות. פשוט הקרטריונים לאיבחון הם גבריים במובהק.
 
למעלה