אבא תחת מתקפה

"עוד עשור"?

נושאות הגן חולות בממוצע בגיל משמעותית צעיר יותר מאלה שחולות במחלה ואינן נושאות את הגן.

אם קיום עורלה היה מביא ל86% סיכוי לחלות באיידס (או במחלה סופנית אחרת) בגיל צעיר, בהחלט סביר מאוד שהייתי בעד מילה. בפועל, לא נמצא כי במדינות מערביות בהן מלים רק את מי שהתעורר אצלו צורך בריאותי בכך (כלומר, ממש ממש מעט אנשים) יש יותר איידס מבישראל או במדינות בהן יש אחוז מילה משמעותי כמו ארה"ב, ולמיטב ידיעתי, אין בכלל מחלה אחרת שאינה מחלה של העורלה עצמה (נניח, הידבקות העורלה...) שבה כן נמצא הבדל מובהק שכזה. ככה שדי מצחיק להשוות את זה ל"מילה מפתחיתה סיכויים לאיידס".
 
אני נגד מילה

אם לא שמת לב, כתבתי שהטיעון "מילה מפחיתה סיכוי לחלות לאיידס" לא תקף. (למדו את ילדכם על מין מוגן).
אני רק אומרת, שגם חינוך לבדוק את עצמך ולהיות ערנית הוא מאוד משמעותי (שום דבר לא משפיע על סיכויי ההישרדות כמו זמן האבחון יחסית להתקדמות המחלה), ולדעתי בהחלט עדיף על כריתת שדיים בגיל צעיר.
 
אני מבינה שעצוב ומצער לכם

ובכל זאת מה שכתבת מעביר בי צמרמורת קשה.

לדעתי אין לך שום זכות מוסרית לקבל את ההחלטה הזו עבור ביתך שאולי לא תרצה ילדים, אולי יגלו תרופה עד אז, אולי יפתחו מעקב מאוד פשוט ואולי לא סתם תרצה להיות כרותת שני השדיים בגיל שש עשרה.
הבעיות שתצרי עבורה במקרה הזה, הן עצומות (ונתחיל מכמה דייטים לדעתך בחורה כזו משיגה למשל ועם מי) ואת פשוט תהפכי אותה לנכה קשה ולו מבחינה אסתטית ואולי תשמרי על החיים שלה, אבל תפגעי באיכות החיים שלה בצורה איומה.
 


 
גם אותי זה מזעזע. ממילא המחלה הזו מגיעה בדרך

כלל בשנות השלושים ומעלה, אז "לא השאיר לה שיקול דעת" ולהטיל בה אוטומטית מום זה .... הרבה יותר גרוע מסרטן בעיני.
תיאור הילדים הקוראים אמא וכו' גם אם הוא קורע לב הוא אינו קשור לעניין ולדיון ואינו מהוה הסבר הגיוני או הצדקה
 
מה אני אגיד לך

שזה ימשיך להיות הרבה יותר גרוע מסרטן בעיניך. שלא תדעי מצרות אמיתיות של אנשים.

אני לא נושאת את הגן, אני לא צריכה להתעסק בזה. אבל לו נשאתי את הגן, המחשבה על הבת שלי מחליטה שהיא לא רוצה בכלל כריתה מניעתית ומסכנת את עצמה על זבח השדיים או דוחה את הכריתה ומסכנת את עצמה על זבח ההנקה זו מחשבה בלתי נסבלת בעיני. אנג'לינה ג'ולי שיחקה ברולטה רוסית על החיים שלה ומזלה התמזל. זה יכול היה, בקלות, להיגמר גם אחרת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם זו מחשבה בלתי נסבלת בעינייך, אל תעשי ילדים

כי במהלך חייהם הם עלולים לקבל הרבה החלטות שלא תאהבי, כולל סיכונים כאלה ואחרים באשר לגופם ולבריאותם. ולא, ברגע שהם אנשים בגירים (ומעשית אפילו לפני כן) הם לא צריכים שום אישור ממך. זו בדיוק המשמעות של קבלת הצאצא כאדם עצמאי בפני עצמו שאינו בובה שלך לעצב ולעשות בה כרצונך, גם אם בעתיד הוא עלול להסב לך כאב לב רב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איזה מזל שלילדות שלך אין גנים בעייתיים

 

Thidney

New member
לא חייבים גנים בעייתיים בשביל לחלות בסרטן

אצלנו במשפחה המורחבת אין את הגן ובכל זאת שלוש נשים חלו בסרטן השד, שלושתן בגיל צעיר יחסית, אחת מהן נפטרה מהמחלה.
אז אולי כריתה מניעתית בתינוקות זה דבר שכדאי לחשוב עליו גם אם התינוקת לא נושאת את הגן, גם אם הסיכון הוא רק 15% ולא 85% זה עדיין די משמעותי.
דרך אגב אם תינוק זכר נושא את הגן בכלל עדיף להוריד לו את רקמת השד, הסיכוי לסרטן השד הוא אמנם רק 1-2% במקרה כזה אבל גברים במילא לא משתמשים בשדיים שלהם לשום דבר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נכון, אבל זו הסיבה שהיא נתנה כמוצדקת

אני לא חושבת שהיא מוצדקת ולכן לא משנים לי האחוזים.
 
זה אולי כדאי לארגוני הרופאים למיניהם לשקול

להמליץ עליו, זה יחסוך למערכת הבריאות הרבה יותר כסף ממילה...
הסטטיסטיקה מדברת על אחת מ9, רובן אינן נושאות את הגן. זה אמנם משמעותי, אבל עדיין, עבור אישה אקראית, הסיכוי לחלות בסרטן השד הוא נמוך. עבור אישה שנושאת את הגן, הסיכוי שלא לחלות הוא 14%. אישה בוגרת שנושאת את הגן ולא עוברת כריתה מניעתית - משחקת רולטה רוסית בחיים שלה.
 
עכשיו תורי להזדעזע

אישה בלי שדיים=נכה קשה? מקסים פשוט. רוצה לקוות שכלפי אישה שבאמת נושאת את הגן, וחווה דילמה אמיתית, היית נשמרת בלשונך קצת יותר.
 
טוב, מזל שאת נשמרת בלשונך כל כך

שאת מצהירה על כוונתך (התאורטית, הבנתי) לעוות באופן קיצוני את גופה של ביתך התינוקת כדי חלילה לא להשאיר לה את החופש להנות או להחליט על הגוף שלה, כי אולי היא תקבל לא את ההחלטה שתרצי בה.

את לא היחידה שמכירה נשים נושאות הגן הזה ובעוד שלא הייתי חולמת לקרוא כך ל*אישה* שקיבלה את ההחלטה הזו מרצונה החופשי, למרות שאכן כן, מדובר בנכות.
אבל נערה שכרתו לה מניעתית את שני השדיים? היא הפכה לנכה ועוד איך.

אני מזמינה אותך שוב, להתעלות לרגע מעל המקרה העצוב והמצער שאני מבינה שמעורב בהמון כעס משפחתי על חוסר האחריות לכאורה שנקטה אותה קרובת משפחה, ולנסות להיזכר איך זה להיות נערה שגופה מתחיל להתפתח, אבל שניה, בעצם הוא לא מתחיל להתפתח. כי מה שקורה באופן טבעי לכל נערה, לא קורה לה.
אגב, ברוב המקרים כורתים גם את הרחם והשחלות, כי הסרטן שמתפתח שם הוא הרבה יותר מסוכן ומהיר - אז אני מבינה שגם תדוני אותה לעקרות? כלומר שהיא בכלל לא תזכה להפוך לאישה עד כמה שזה תלוי בך?

ונחזור לנושא השדיים, איך תראה המיניות המניצה של אותה נערה, ללא שדיים? עם איזה נער היא תהיה מוכנה להתפשט ושיראה איזו החלטה נהדרת האימא שלה קיבלה בשבילה? איך תראה החוויה המינית הראשונה שלה עם שתי צלקות ענקיות במרכז הגוף? או שתעשי לה שחזור שד בתור מתנה לבת מצווה? ומי חסיד אומות העולם שיחליק את ידיו מתחת לחזיה וייתקל בצלקת במקום בשד וזה יעשה לו את זה? ואיפה השמחה בגוף המושלם וביופיו שמגיעה לכל נערה ואישה?
ואגב, אני שמעתי כשמועה מבוססת, שהתחושה בשדיים היא די חשובה במין, גם בשביל הכיף, לא רק בשביל להניק. אבל את מוכנה לגזול ממנה גם את זה, העיקר שלא תהיה סכנה שהיא תפעיל שיקול דעת שעלול לגרום לך לעצב בהמשך הדרך.

אולי את כותבת את זה בתור פרובוקציה וסוג של טרולינג,
אולי את לא יודעת את נפשך מרוב סערת רגשות ופחד,
אני לא מנסה לשכנע אותך ולא רוצה להמשיך את הויכוח הזה.
אני אומרת לך דבר כזה - הדעה שלך מבטאת אמונה שמותר לך כאימא לעשות מה שתרצי בגופם של ילדייך כדי למתן את החרדות שלך.
זה לא הלך רוח בריא. זה לא הלך רוח נורמלי וההתנהגות שאת מוכנה אליה באופן תאורטי, בעקבות החרדות האלו היא לא מוסרית ומנסה לשלוט בצורה קיצונית ואלימה עליהם ועל גופם.
קחי את זה לתשומת ליבך ותעשי מה שאת רוצה.
 
למעלה