אבא תחת מתקפה

נערה הייתי, גם זקנתי

ולמדתי שאנשים שרואים הכל בשחור ולבן, מאוד מהר רואים הכל בשחור ושחור.
 
זה לא נכון. הנקה לא מזרזת את התפתחות המחלה

במקרה קראתי לפני כמה ימים מחקר שמראה שהנקה דווקא מורידה מאד את הסיכון למחלה. הבעיה בהנקה היא שבארץ לא מוכנים לעשות MRI לאבחון בזמן הנקה, ולכן לא מאבחנים בזמן.

אני, אגב, לא הייתי עושה כריתה מניעתית מכמה סיבות, שהמרכזית שבהן היא שאין לי דרך לדעת אם בעוד 30 שנה לא ימצאו תרופה למחלת הסרטן, ואז כרתתי לבת שלי את השדיים סתם
 
תבחיני בין נושאות הגן לא נושאות הגן

ולכאלה שהמלה כבר התחילה אצלן ומניקות במצב הזה לכאלה שלא.

בכל מקרה, אין תשובה לא נכונה לדעתי בסוגיה הזו. למזלי, אני לא נדרשת לה.
 
אצל נשאות הגן, הנקה של שנה ומעלה מורידה

את הסיכון בלמעלה מ30%, וככל שמניקים יותר זמן הסיכון יורד יותר. אחרי שהתפתחה המחלה זה כבר סיפור אחר. (רק אצל BRCA1, לא אצל BRCA2)
בהחלט נושא מורכב. שלא נדע...
 
הבעיה היא שאצל נשאות הגן

המחלה יכולה להתפתח ממש כל רגע בתקופות שבאופן טבעי מגיעים הילדים לעולם. ממה שהבנתי במקרה ההוא, ההתפתחות הייתה מהירה ואי אפשר היה כבר לעשות כלום בשבילה, בגלל שההנקה זירזה את זה. אבל אני בעיקר ניזונה ממה שאמרו בני המשפה בשבעה.
 
יש בכלל ניתוח כזה לילדות? אני מקווה שלא

לא שמעתי על כך שלהורים יש אופציה לכרות לבנותיהם את השדיים או ניצני השדיים ואני מקווה שלעולם לא תתאפשר פגיעה כזו בזכות של ילדה על גופה. מדובר בהחלטה שכל אישה צריכה לקבל לגבי עצמה באופן אוטונומי ובשום אופן לא ההורים שלה. כאמא אני לגמרי מבינה למה את תרצי שלא יהיו לבת שלך שדיים במקרה כזה אבל זה בטל בשישים בעיני לעומת הזכות שלה על גופה. אולי היא תרגיש אחרת ממך ותעדיף את שלמות גופה על פני כריתה מניעתית? העובדה היא שאפילו נשים שיודעות שהן נשאיות לא בהכרח בוחרות בכריתה. כריתה היא בלתי הפיכה ותינוקת היא לא שלוחה של אמא ואבא , היא אדם נפרד שתגדל להיות אישה בפני עצמה והחיים שלה הם משמעותיים וחשובים בלי שום קשר לצער שיגרם להוריה אם חלילה תמות.

לדעתי יש איזשהי אי הבנה בעניין הנקה והסיכון לסרטן השד. הנקה מורידה סטטיסטית את הסיכון לסרטן השד ובכל ביקור שגרה אצל כירורג השד הוא מדגיש זאת בפניי ומאוד מרוצה מההנקות הממושכות. מה שכן נכון זה שלא כל רופא יודע לאבחן ולבדוק שד של אישה מיניקה וגם הפענוח של הבדיקות מורכב יותר.
 
הנקה באופן כללי מפחיתה את הסיכון לסרטן השד

במקרה ההוא, ההנקה זירזה את המחלה שהחלה להתפתח קודם.
 
למה שלא יהיה?

כירורגים מבצעים מילה, אז את זה לא?

אני לא יודעת האם ועד כמה זה נעשה בקרב נשאיות הגן. לדעתי, האופציה הזו חייבת להיות זמינה להורים.
 
כי לא כל דבר מותר להורים לעשות

לדעתי האופציה הזו חייבת להיות זמינה לנשים לא להורים של תינוקות וילדות. כירורגים שמלים תינוקות זו בעיה בפני עצמה של אתיקה רפואית שבוודאי לא מכשירה ניתוחים נוספים.
 
אני לא נכנסת לשאלה אם זו בעיה אתית או לא

אם מבחינה חוקית ניתן לבצע מילה, אז למה שזה לא יהיה אפשרי? (טכנית, במצב החקיקתי היום, לא מבחינת מה לדעתך צריך להיות)
 
כי בישראל כיום מילה לא נחשבת הליך רפואי

וכך נוצר מצב חקיקתי שכל אחד יכול למול תינוק, גם בעלך או אחיך. הוא לא חייב אפילו לעבור את הקורסון של משרד הדתות. המצב הזה קיים מסיבות פוליטיות ומבטיח המשך פרנסה נאה למוהלים שאינם רופאים.
 
טוב, בכל מקרה,

לא בדקתי אם ההליך טכנית אפשרית בישראל או במקום אחר או לא, אבל כמ שניתוחים קוסמטיים לגמרי חסרי כל תועלת בריאותית או תפקודית אפשריים, קשה לי להאמין שזה לא יהיה אפשרי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כל ניתוח פלסטי באשר הוא?

אני לא מדברת על משהו זניח כמו הסרת תג...
או תיקון פגם מהותי.

שלא לדבר על כך שהסרת ניצני שדיים אינה ניתוח פלסטי אלא כריתת איבר לכל דבר.
 
מאמר טרי-טרי בנושא הגן המדובר

המאמר, שפורסם ממש לפני כמה ימים, מדווח שלפי מחקרים הגן אומנם מגביר את הסיכויים לחלות - אבל לא משפיע על הסיכויים להחלמה. גם אם הילדה תחלה בבגרותה, יש לה סיכוי של 81% (דומה ל82% אצל נשים שאינן נושאות את הגן) לחיות עוד עשור אחרי אבחון הסרטן.
מה כן משפיע? זמן הגילוי.
כמו עם "מילה מפחיתה סיכויים לאיידס" (אז תחנכו את הבן שלכם ליחסים מוגנים), גם כאן עדיף להשקיע בחינוך, וללמד אותה, כשהיא נערה בוגרת עם שדיים, לבדוק את עצמה באופן קבוע.
 
למעלה