אוף אוף אוף



 

דקסו

New member
לגזור ולשמור!!

צריך לעשות COPY ובכל פעם שמישהו מעלה את העניין החברתי ועניין המקלחות בצבא לעשות PASTE!!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בנזוגי מציץ ומאשר "בטירונות רוצים רק לישון"

הוא אמר שאף אחד לא מסתכל ולאף אחד לא אכפת, ולא צוחקים על אף אחד במקלחת... באמת לא ברור מאיפה הגיע המיתוס ההזוי הזה.
 

דקסו

New member
מאיפה המיתוס?

כמו שאר המיתוסים בנוגע לברית המילה, נראה כי הורים מציגים אותם על מנת להקטין את ייסורי המצפון שלהם בעשיית העוול הזה (שברור לרובם שלא מוצדק) בעיקר היום, כשיש כבר יותר מודעות לעניין הזה ויותר ויותר הורים בוחרים לא למול.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
השאלה אם הוא מגיע מההורים או מהוריהם...

כי שמעתי אותו בעיקר כנימוק להפעלת לחץ על הורים למה הם חייבים למול.
 

דקסו

New member
אני דווקא שמעתי את זה

מפי חברים שלי - ההורים של התינוק ולא מהסבים....
 

אמלי12

New member
אולי מסרטי הבורקס של פעם?

בכל-אופן גם אם המיתוס הזה נכון- לא ברור לי למה דווקא בגלל זה צריך למול.
אני לא עשיתי השוואות במלתחות- אבל זה רק בגלל שאני צריכה משקפיים.
 
המיתוס של בוריס

מהסידרה "טירונות" חוזר בגירסאות שונות מאז שהסידרה שודרה בפעם הראשונה. אני לא יודעת אם הסידרה יצרה את המיתוס או רק העצימה אותו. לצערי לא מצאתי את הפרק הרלונטי ברשת אבל בויקיפדיה אומרים שאפשר לצפות בסידרה ב VOD.
 

She Dolphin

New member
לדעתי המיתוס קדם לבוריס


ליתר דיוק, היוצרים של בוריס ינקו מהמיתוס


אני חושבת שמדובר במימ, שקיים בארץ מראשית הציונות יחד עם עוד הרבה אחרים שקשורים בקטע של:

קולקטיביות ישראלית.

גבריות-צברית.

יחס מגעיל ומקטין לעולים חדשים, מי שנראה אחרת, דיבר אחרת, התלבש אחרת, היה שחור מדי או לבן מדי, בקיצור - כל מי ששונה מהזרם התרבותי המרכזי ששלט כאן בערך עד שנות ה 90

מה קרה בשנות ה 90? גלובליזציה בכל העולם שהגיעה סוף סוף לארץ, הגירה אדירה מבריה"מ לשעבר וכו' והעולם והמדינה פשוט משתנים מאוד מהר.

רואים שלמדתי קורס של מגמות בחברה הישראלית
 

lionet

New member
אני לא בטוחה שהוא לגמרי מדומיין

ז"א - ברור שסיטואציה כזו שמישהו נכנס למקלחת וכולם בוהים לו באיבר המין ופורצים בצחוק גדול לא קיימת
אבל כאשר למישהו לא נוח עם הגוף שלו - מכל סיבה שהיא - ואז הוא צריך להכנס למקלחת עם עוד אנשים - זה יכול להיות מאוד לא נעים ואפילו טראומטי - גם אם הכל בראש שלו.
כמובן, אין שום סיבה שלילד שלם בגופו ובנפשו יהיה לא נוח עם הגוף שלו - אבל אני מניחה שמפה מגיע המיתוס.
כי כן יש חיילים שדואגים להתקלח 'אחרי כולם' - מכל מיני סיבות, שמן הסתם לא בהכרח קשורות במראה איבר המין שלהם - ועדיין, טירונות זה משהו מאוד אינטנסיבי ופולשני, שמלחיץ הרבה אנשים ומעלה תחושה של אבדן פרטיות מוחלט.
אני מדברת מנסיון מאחר ואת כל השירות הצבאי שלי העברתי בבסיסי טירונות (משני צידי ה'הקשב'..).

כמובן, אני לא חושבת שצריך לנתח איבר מין של ילד בן שבוע כדי שיתאים ל'סט' של מקלחת עתידית כלשהי בעוד 18 שנה. אני גם לא חושבת שניתוח יעזור למישהו שמרגיש לא בנוח עם הגוף שלו.
ואני בהחלט נגד (בלי שום קשר לניתוחים באברי מין) לכוונן את כל חיי ילדינו לאותו רגע שיא מופלא בו הם יורשו לעטות חאקי. יש דברים יותר חשובים בחיים. אבל בואו לא נבטל לגמרי בעיה אמיתית שכן שמורה כזכרון מטריד אצל לא מעט בוגרי בסיסי טירונות - אפשר להסתפק בלציין שאין שום קשר לקיומה או לא של ערלה.
 

iki1221

New member
גם לדעתי הוא לא מדומיין

אני לא בטוח איך זה בטירונות הקצרה, אבל אחוות לוחמים היא מאוד הומו אירוטית. ויש הרבה מאוד ישיבה משותפת בעירום (בעיקר בשבתות קיציים שבהם ישיבה במקלחת היא דרך להתקרר), מבטים, הערות, בדיחות משותפות, וגם נגיעות מתוזמנות.

אני לא בטוח שבגיל 18 יכולנו להבדיל בין איבר נימול ואחד שלם ויתכן שבגלל זה לא היה איזכור או בדיחות על חברי צוות שלמים (או שפשוט כולם היו נימולים) , אבל אם היינו מבחינים בזה בהחלט זה היה הופך נושא לשיחה והתבדחות. לא בהכרח כמשהו שלילי אלא כסממן של הפרדה והיכרות אינטימית, באותו אופן שאיבר ענק הופך לנושא שיחה והתבדחות.

אבל ההבחנה וההתייחסות הם לא סממנים שליליים בהכרח, הדרך שבה האדם חווה אותם ומגיב להם היא מה שהופך את המצב להתבדחות חביבה המביעה קירבה או השפלה. ברמה העקרונית חברת לוחמים מאוד פתוחה לשוני, מכיוון שהקירבה נוצרת מדיכוי וקושי משותף, ואלא אם מישהו יוציא עצמו ממנו בכוח היא תקבל בהבנה כמעט כל אי קונבנציה.
 
ארבע שנים בקרבי,

לא חוויתי שום דבר שקרוב למה שאתה מתאר. מבטים? הערות? בדיחות? צקלחות קרות בעירום? נאדא.
אולי פשוט לא היו מזמינים אותי. מה יש, יא סנובים? לא הייתי חתיך מספיק? כל היחידה הזאת מניאקים....
 

iki1221

New member
אצלנו זה בהחלט היה קיים

בנוסף לאיזכורים בספרות, סיפורים של חברים והפילוסופיה הצבאית על שימוש בהומו הארוטיות של אחוות לוחמים גרמו לי להאמין שזה לא מקרה יחידני ויוצא דופן.

אני נגד ברית מילה. אני לא חושב שיהיה קשה יותר לאדם שלא נימול בצבא. אבל ההנחה שיש אי נוחות גדולה מעירום בצבא, שישנה הימנעות ממפגשי מבטים, והתעלמות כוללת מהאיזור התחתון היא כל כך רחוקה מהחוויה שלי.

בהחלט יתכן שנוצרו דינמיקות קבוצתיות, כמו אצלך, שבהן זה לא היה מקובל, אבל אני חושב שההתייחסות הנינוחה והאגבית לעירום (שזה, כמו כמעט כל חברה כל גברית, מלווה בבדיחות הערות ירידות קטנות....) היא לא מאוד נדירה.
 
לא שללתי את קיומה של הדינמיקה הזו,

רק נעלבתי שלי זה לא היה.
אני נאלצתי לעבור שנים ארוכות ללא בדיחות, נגיעות, הערות ועירום, וכשכבר יצא לי לחוות קצת עירום ואירוטיקה ביחידה שלי, זה היה עם אישה בכלל ולא עם לוחמים מסוקסים*. בקיצור, אני מרגיש שפיספסתי חלק מהותי בחוויה הצבאית.







*היא לא היתה מסוקסת אפילו קצת. היא היתה קטנה וצנומה, הייתי אפילו אומר "שברירית" אילולא ראיתי אותה אחר כך עושה דברים כמו לטפס על הר בניו-זילנד עם תיק טיולים או ללדת שני ילדים בלי אפידורל.
 
למעלה