אוף אוף אוף

אוף אוף אוף

אז בבן הראשון שלנו לא היה לנו בכלל ספק, לא ידענו שאפשר אחרת.
כמובן שלקחנו כירורג, הרדמות וכו', אבל השוק היה גדול. היה איום ונורא!

ואז נכנסתי להריון שני. התפללתי שבועות שזו תהיה בת. ו....בן. כל ההריון עבר עם גוש בלב.
הפעם זה כבר לא היה מובן מאליו. ובכל זאת - עשינו. שוב - כירורג, הרדמות וכו'. גם הפעם - היה איום ונורא. לא שקרה משהו חריג. הכל נגמר בשלום. התינוק יחסית לא סבל (= כמעט ולא בכה). ועדיין - קיננה בי התחושה שזה כל כך מיותר. אני פצעתי במו ידיי את בני הרך. מחשבה נוראית.

ועכשיו אני בהריון מספר 3. לא רק שהתפילות לא עזרו (אולי כי אני לא מאמינה בכוחות על טבעיים), הפעם הסטטיסטיקה ממש צוחקת לי בפנים. תאומים בנים.
הפעם אני לא עושה! הפעם אני לא עושה! פשוט לא! נכון?
אני חייבת לדבר/להתכתב עם חייל/סטודנט לא נימול. כי האחוז היחיד שמפריע לי זה נושא בנות זוג וכל עניין המקלחות המשותפות בצבא.
אני יודעת שזה נשמע דבילי, אבל אני חייבת לדעת שלא יבואו אליי בטענות בגיל 20.
כותבת ביחיד, כי בן זוגי זורם איתי לחלוטין ("אני איתך במה שתחליטי"). אבא שלי יעשה לי את המוות, זה בטוח - הוא מסורתי.
 

She Dolphin

New member
שלום לך, אמא להמון בנים


תחושותיך כל כך קשות ובהחלט ניתן להבין.

לא מעט הורים מכים על חטא בגלל החלטות שעשו עם ילדיהם הראשונים על רקע של חוסר בידע ובמידע, במיוחד בתקופה הנוכחית כשכל יום אנחנו נחשפים לדברים ורעיונות חדשים והעולם משתנה במהירות מסחררת...

אבל היתרון הגדול בתקופה זאת שהשינויים המהירים גם מאפשרים לנו לתקן דברים בין הילד הראשון לאחרון.

אמנם לא כתבת שהעובדה ששני הגדולים כבר נימולים משנה משהו בהחלטה, אבל בתגובתי אלייך אני אכתוב בכל זאת משהו בנושא, ברשותך, כי יש הורים רבים שדווקא הנקודה הזאת מאוד מקשה עליהם:

חשוב להגיד כאןשיש לא מעט משפחות, ביניהן מראשוני המשפחות שלא מלו את בניהם בארץ שבהן ילד או שניים ראשונים נימולו והבאים אחריהם כבר לא. זאת לא גזירת גורל שכל הילדים יעברו את מה שעברו הראשונים "רק כדי שיהיו כמו כולם". אני לא מקבלת את האמירה "אחד (או שניים) כבר נימול, אז עם השני לא בא בחשבון לעשות אחרת" זו לחלוטין לא אקסיומה ויש הרבה דוגמאות בשטח למשפחות שמאושרות מאוד מההחלטה לפעול אחרת עם כל ילד שנולד.

ועכשיו לשאלתך - אם תיצרי קשר עם קה"ל אני בטוחה שהם יכולים לקשר אותך עם נערים וגברים שדגלו בארץ עם העורלות שלהם והם שמחים. אני קצת עסוקה כרגע, אבל בטח יהיו כאן גולשים שיקשרו לך הודעות של גולשים כאלה שכתבו כאן ולעוד חומרים רלוונטים שקיימים בכלי הפורום.

מעבר לכך, רובינו כאן בהתלבטויותינו בסוגיית (אי) מילת בנינו עסקנו בדיוק בשאלות שאת מעלה, המקלחות המשותפות בצבא, בנות זוג וכו' ויש לנו הרבה מה להגיד בנושא אם רק תרצי לשמוע
אני גם ממליצה לך ולבעלך להגיע למפגש קה"ל שעומד להתקיים בקרוב (פרטים בשרשור לוח מודעות) ושם תלוכלו לפגוש את הפנים שמאחורי ההורים של בעלי העורלות
שעליהן מדובר כאן כל כך הרבה.

בכל מקרה,
מאחלת לך הריון תקין ושלם עד סופו הטוב
 
את מקסימה


דווקא השיקול של הילדים שכבר מלנו לא עלה אצלי אפילו פעם אחת (אם עשיתי טעות, אני צריכה לחזור עליה?)
אנחנו בהחלט נעשה מאמץ להגיע למפגש הקרוב. אני חושבת שזה יעזור לי לחזק את ההחלטה.
תודה על הברכות והחיזוקים!
 

She Dolphin

New member
כמה מרענן לשמוע שכך את מרגישה


אני חייבת לציין שזה די יוצא דופן.

שמעתי עשרות פעמים את הנימוק הזה לגבי ילד שני ושלישי, ברמה שזה כבר נכנס לרשימת "דברים שנאמרים כדי להצדיק מילת תינוקות, גם כשכבר יודעים ובטוחים מאוד שלא רוצים לעשות את זה". לפעמים זה הנימוק האחרון והיחיד למה כן למול אותו וזה בדיוק מה שקורה.

מודה שעם כל ההבנה למה ההתלבטות קיימת במקרה זה, אין לי את היכולת הרציונלית להבין את ההצדקה של הנימוק הזה ואת ההחלטה שכמעט תמיד באה בעקבותיו בסופו של דבר (שהיא ברוב המקרים - למול).

תישארי איתנו
 
אני הכי מתעצבנת מ"שיהיה לו בולבול כמו של אבא"

שזה דומה ל"שלא יהיה שונה מאחיו הגדול". אז אם לאבא יש בולבול עקום, או קטן, תחתכו כדי שיהיה דומה???
 

lionet

New member
אני תמיד מקווה במקרים כאלו

ששאר האיברים של האב במקומם (עיניים, ידיים, רגליים)
אחרת זה עלול להיות מאוד בעייתי.
 

She Dolphin

New member
לא יכולתי להתאפק וחיפשתי מהתק' האחרונה

(זה יותר כיף מללמוד למבחן
)

גולש שכתב לא מזמן בפורום, בשם מגה בול-בול (שמי לב לניק המדליק
) שמספר כאן מעט על חוויותיו כחייל שלם - קליק

תקציר: הוא ממליץ בחום


כומו כן, קישור נוסף לדברים שהוא מספר על עצמו - קלאק. הדיון שם אמנם עובר לעסוק בנושאים אחרים כמו גמילה מחיתולים, אבל תדוגי מתוכו את מה שרלוונטי לכם.

אגב, רק לציין שהכותב הוא עולה מבריה"מ לשעבר, שזו אוכלוסייה שנוטה להתמודד עם קשיים רבים וסוגיות שונות שקשורות לזהות ושייכות, הרבה יותר מאשר ילדים ילידי הארץ. ועם כל זאת, הוא, כמו לא מעט עולים חדשים לשעבר, ובניגוד למה שמפורסם ברבים (מילה גורפת של כל מי שמתגייס לצבא וכו'), החליט לא למול את עצמו לקראת הצבא, בין היתר תודות גם לאמו מן הסתם, והוא מאוד מרוצה מהחלטתו.
 
אני די בטוחה שיבואו אליי בטענות בגיל 20

כאמא מנוסה, את בוודאי גם מודעת שלא משנה מה תעשי, יהיה משהו שבגיל 20 יגידו לך שהיית לא בסדר ולמה לא עשית אחרת (20 זה טוב. אני כבר הספקתי לשמוע מהבת המתבגרת התרסות מהסוג הזה). אני מניחה שיהיו דברים שאני לא חשבתי עליהם כמשהו קריטי ולכן לא תהיה לי תשובה מוכנה וטובה ואפילו אולי דברים שאני ארגיש צורך להתנצל. אבל דווקא בסוגית הברית ,החלטה שהתקבלה בלב שלם, לאחר שנים של חקר וקריאה, אני לא מפחדת להסתכל לו בעיניים ולהסביר את הבחירה שלי. מה שאני לא יכולה לדמיין זה את עצמי משיבה שחתכתי לו חלק מהגוף כי פחדתי שהוא יכעס עליי יום אחד או כי לא רציתי שיצחקו עליו או כי סבתא אמרה לי לעשות את זה. זה פשוט נשמע לי הזוי אפילו כסצנריו דמיוני. אם הוא יכעס, אני אסביר שהעדפתי להשאיר את הבחירה בידיו ושהאמנתי שזו טובתו. המזל שעד אז יש לנו די הרבה זמן לצייד אותם ביכולת לקחת אחריות על חייהם בעצמם.

אני כמובן לא יכולה לתת לך עדות ממקור ראשון על חוויות של גברים לא נימולים אבל היו פה כמה לא נימולים ששיתפו שלא נתקלו בבעיה מיוחדת. זכור לי שלפני כמה שנים השתתף כאן גבר בתחילת שנות ה- 20 שבחר למול את עצמו בגיל 16 בהחלטה שהוא תיאר כאימפולסיבית ומאוד מאוד הצטער על כך לאחר מכן. ואפילו הוא אמר שלא היו שום בעיות עם בנות זוג לפני שמל את עצמו.

למה בעצם זו בעיה שימולו את עצמם בהגיעם לגיל 20 אם זה רצונם? מילת בגירים נחשבת להרבה יותר פשוטה ופחות מועדת לסיבוכים מאשר מילת ילודים. אישית אני נגד ניתוחים קוסמטיים שאין להם התוויה רפואית אבל אם אדם בוגר ואוטונומי בוחר לבצע שינויים בגופו זו זכותו. זה נראה לי מאוד לא סביר שגבר יבחר לנתח לעצמו את איבר המין כדי לרצות בנות זוג פוטנציאליות ואני מאוד אצטער אם הבן שלי יבחר לכרות לעצמו את העורלה או לנתח את האף או את האוזניים אבל לא יותר מאשר אם הבנות שלי תבחרנה להשתיל שדיים מלאכותיות כי גברים אוהבים שדיים גדולים.
 
טענות תמיד יהיו ובזה את צודקת

אני בכל זאת מרגישה שאני צריכה לסגור איזו פינה כדי להיות מסוגלת לקבל החלטה "בלב שלם".
יש לי עוד 4 חודשים ללמוד, לקרוא ולפגוש כדי להגיע לרגע השלם הזה בדיוק בזמן.
 

א ש ו

New member
דווקא את הפינה הזו?

1. היום אני מניח שתמצאי שיש בנות שירתעו מהריחוק מהמסורת. האם יש דרך טובה יותר לסנן את כלותייך לעתיד שלא יהי דתיות צרות אופקים ?


2. זה דווקא הכיוון הקל - זו פעולה הפיכה בכל גיח, וכמו שאמרו לך עם הרבה פחות סיכון

3. העולם מתקדם . לפני 15 שנה בישראל זה היה מעשה חלוצי. לפני 10 שנים התחיל גל מתחת לפני השטח, אבל הנושא זכה להתייחסות שלילית בעיתונות. לפני 5 שנים זה היה נושא שכולם מודעים אליו והיום זו נחשבת בחירה לגיטימית. מה את מודאגת איך זה יתפס בעוד 20 שנה
 
אני עשיתי משהו אחר - שאלתי את כל הגברים

בסביבתי כמה פעמים הם הסתכלו על איבר המין של החברים שלהם בצבא. כולם בלי יוצא מן הכלל העידו שהם התקלחו ויצאו מהמקלחת כמה שיותר מהר, כדי לא חו"ח להציץ למישהו בטעות

ובכלל, הכל תלוי בגישה של הילד/נער. אם הוא יתבייש בכך שהוא לא נימול ומישהו יגלה את זה בטעות במקלחות, אולי יצחקו עליו (ואולי לא), ומכאן נולד המיתוס בעיני (למשל אצל עולים מבריה"מ). אם הוא נער שבטוח בעצמו, שסביבתו יודעת שהוריו לא מלו אותו מתוך החלטה מודעת ומתוך חוזק ולא חולשה, אין סיבה שזה יהפוך למושא ללעג.
 
אני יכולה לקשר אותך לשני סטודנטים שמלו אותם

והם היו מאוד רוצים שהמצב יהיה אחרת.
 

kestrel

New member
וואו! מזל טוב!

את כבר אמא מנוסה ויודעת שאין מה לדאוג עכשיו למה שיהיה בעוד x שנים.
אני יודעת שאם בני יבוא בטענות בגיל 20 , אני אוכל לומר לו בדיוק למה לא כרתנו לו את עורלתו, אבל אני לא הייתי יכולה להסביר למה כן...

בגיל 20, מי שמפריע לו, יכול לעבור כריתת עורלה. את ההפך אי אפשר לעשות, ושחזור לוקח שנים ארוכות (וגם זה חלקי ביותר. אפשר לפעמים לגדל את העור שיכסה את העטרה , אבל לא ניתן לשחזר עצבים ואת רקמות העורלה המקוריות)
נקודה חשובה על מילה בגיל מבוגר- חלק עיקרי במיסקונספציה הציבורית היא הטענה ש"בגיל מבוגר זה קשה יותר כי צריך הרדמה ותפרים" כשההפך הוא הנכון. הרדמה ותפרים הם יתרון ולא חיסרון.
גם הטענה שההחלמה קלה יותר יש בה עוול. תינוק רך לא יכול לדווח אם הוא עדיין סובל כאבים, כך שכל אמדני זמן ההחלמה הם סובייקטיבים לקבוצת הגיל הרלוונטית , ולא רלוונטיים לתינוקות שרק נולדו.


שיהיה הריון ארוך ומשעמם!
 

Helio

New member
יש גבול לכל בקשה...אם את לא סגורה על משהו

עדיף שלא תעשי - בכלל, אני מדבר לא רק על המקרה הזה.
 

She Dolphin

New member
מה זה, למה ככה? לא יפה


הפורום כאן בשביל לחזק ולעודד את המתלבטים ולא בשביל לעשות נאחס ע"י כך שמורידים להם פטיש על הראש.

הבקשה היא לגיטימית כאן. מי שיכול ורוצה לעזור, יעשה את זה ומי שלא, לא חייב לכתוב כלום, כאן לא מכריחים אף אחד.

ואת השורה השנייה שלך בכלל לא הבנתי.
 
למעלה