על האבולוציה של התירוצים

על האבולוציה של התירוצים

נדמה היה שלפני כמה שנים, כל מי שהתנגד למילה השתמש בתירוץ "יצחקו עליו בגן". בגן לפעמים הולכים לשירותים ביחד, לא תמיד נשארים לבושים כל הזמן (אם הגננת מסכימה, וגם אם לא), גיל שרצים בו עירומים בים... אין ספק, ברגע שיראו את איבר מינו של הילד השלם, יבחינו שהוא שונה, ויצחקו עליו. בגן. עברו בערך שנתיים מאז שניהלתי את השיחות ההן, ומאז נכנסו ויצאו כבר כמה וכמה ילדים שלמים מהגן. והתירוצים השתנו בהתאם - עכשיו הרבה יותר שכיח לשמוע ש"יצחקו עליו במקלחות בצבא". המקדימים יודעים לספר על אנשים שאיתם בחטיבת הביניים שצחקו עליהם, אבל הרוב משתמש בצבא כנקודת הזמן בה יצחקו על הילד המסכן והרך. (יש אמהות שצריכות להפנים שהילד שלהן כבר גדול, ומסוגל להסתדר בלי שיחזיקו לו את היד) אני מניחה שזה ככה כי באופן יותר או פחות מודע, אנשים ראו שלא קורה לילדים שלמים כלום בגן. לאף אחד לא אכפת. אז מצאו דרך להגיד "נראה לכם שעברתם את החלק הקשה... חכו חכו, אתם עוד תצטערו שלא מלתם אותו" (במילים הרבה יותר עדינות, כמובן). אני תוהה מה יהיה בעוד 10-20 שנה, כשילדים שלמים יתגייסו וישתחררו מהצבא, וגם שם יבינו המבקרים שלא קורה כלום. "חכה חכה, יצחקו עליו בבחינות הלשכה" "הדוקטורנטים האלה רק נראים נחמדים, אבל הם מסוגלים להיות מאוד אכזריים" "מה הוא יגיד לרופא בבדיקות הלב השגרתיות?" "לא יהיה עוד אף אחד כמוהו בבית האבות..." לאן עוד נגיע?
 

arxur

New member
צחוק-צחוק, אבל:

לפני מספר שנים, במסגרת סקירת ספרות על המילה נתקלתי בכתבים סיעודיים לא כ"כ ישנים, בהם הוצדקה מילת תינוקות בכך שקשה יותר לרחוץ ולטפל בתושבים דמנטיים שלמים בבתי אבות
כל עשרות השנים בהן בעל העורלה נהנה ממנה הושלכו לפח בהינף עט, וכל אלה הזוכים למות בעודם צלולים ועצמאיים לא הועלו כלל על המאזניים. ככה ש...
 

HollyGolightly

New member
תודה שהעלית את זה. וברצינות אני תוהה

איזו בגרות נפשית יש למישהו בגיל צבא? איזו בגרות נפשית יש למישהו שיודע לפרק ולהרכיב נשק בעיניים קשורות, שהמדינה מתירה לו לירות, לנהוג בטנק וכו', אבל הוא לא יכול לשאת איבר מין שלם של מישהו אחר במקלחת? האם מזה אנשים מפחדים? שמישהו כזה "יצחק על ילדם במקלחת"? אותי מפחיד שמישהו כזה מורשה לאחוז בנשק.
 
אז זהו. תהיי שקטה.

יש להם בגרות נפשית. עובדה שלא מעניין אותם........ וסיפרו לי בסוד כמוס אגב לשאת איבר מין, שאם מישהו מסתכל על איבר המין של חייל אחר במקלחת ישר חושדים בו שהוא הומו. ואם הוא ידבר על מה שהוא ראה זה כאילו הוא הפליל את עצמו. אני חושבת שיש יותר סיכוי לטיעון של בית האבות.......
 

Helio

New member
בצבא? נו באמת חברי אתם מגזימים.

צבא הנו גוף ממשלתי הליברלי ביותר שקיים בארץ.יש שם יהודים,בדואים,דרוזים,רוסים,אשכנזים,מרוקאים,לבנים,שכומים,נשים וגברים, הומואים וסטרייטים,ועוד הרבה.צבא ליברלי בגלל שזה מדיניות שלו (כולם "אחים", כולם באותה סירה) וגם בגלל כולם שם צעירים- חייל בן 20 חושב אחרת ממבוגר בן 40 ,וגם שונה מאותו מבוגר כאשר הוא היה בן 20. למשל שירתתי עם כמה הומואים (הומוא זה לא מילת גנאי- נכון?) בצבא,חשבתי להם בטח לא קל בחברה גברית כמו צבא.טעיתי בגדול.אנחנו צחקנו פה ושם על הבנים האלו,אבל סתאם בקטנה (ולא בפנים של החבריי האלו). אפשר לעשות חלוקה גם לפי איבר המין אם תרצו- יותר גדולים,פחות גדולים,בצורה כזאת וגם אחרת. לא נראה שמישהו שם לב ובודאות לא מדברים על זה.חבריי - גברים הם מאוד ביישנים כדי להסתכל על איבר המין של בנים אחרים.
 
הרשום שלי הוא הפוך - הצעירים פחות ליברליים

משום מה רוב האנשים הצעירים שיוצא לי לדבר איתם מאוד שמרנים בהשקפת עולמם.
 

Helio

New member
sorry,בהחלט לא מסכים.

יש השפעת של העולם החיצוני- סרטים, טיולים לחו"ל, אינרטנט וכו'.גם באופן כללי החברה היא יותר פתוחה ופחות שמרנית. אולי צעירים הם פחות זהירים בניסוח ודיבור, אבל זה עובר עם הגיל.אני דיברתי על חוויות שלי בצבא ועל בני 18-20.
 

הוליסטי

New member
כשקראתי את נושא ההודעה דמיינתי משהו שונה

האבולוציה של התירוצים: אני: אנחנו לא מלים את הילד מה? באמת? אבל זה בריא - תקרא מאמרים אבל הוא יהודי - חזיר אני אוכל? כן המסורת - חזיר אני אוכל? כן יהיה שונה - ואם יהיה ג'נג'י או גבוה או שמן או נמוך? יצחקו עליו - על מה? משהו שלא רואים? כולם עושים - לא נכון. הנה אנחנו לא. ואם הוא ירצה? - אם הוא מחליט, כשיהיה גדול, זו החלטה שלו. זה בדיוק העניין בטח יש עוד... האבולוציה של התרוצים: אדם שלא מוכן לקבל את אי הברית מילה ומתחיל להפציץ תרוצים מכל הכיוונים.
 
למעלה