לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
93799,379 עוקבים אודות עסקים

פורום כותבי תזה ודוקטורט

פורום כותבי תזה ודוקטורט (או דיסרטציות) הו אפורום שנועד למתן תמיכה ומידע לאנשים העומדים בפני כתיבת עבודות מחקר לתארים מתקדמים. מהרגע שבו מתקבלת ההחלטה להתחיל את המסלול ועד לרגע הסיום שלו קורים דברים רבים - לעתים אנו מגלים לפתע מציאות אחרת ממה שציפינו לה, נחשפים לעובדות אקדמיות ואחרות שלא היינו ערים להן, לעתים - אנחנו מגלים את המציאות שציפינו לה, אבל מגלים שהכלים שחשבנו שיש לנו אינם מתאימים או אינם מספיקים כדי להתמודד איתה.והכי חשוב - המצב האישי המשפחתי והאקדמי שלנו משתנה כל העת. איך מתאימים את עצמנו לשינויים אלה? איך מתמודדים עם קשיים נקודתיים?ואיך מתגברים על משברים בדרך אל התואר הנכסף? וגם - איך מתמודדים עם סוגיות טכנולוגיות, עם מנחים כאלה ואחרים ועוד ועוד שאלות רלוונטיות, ככל העולה על הדעת.הפורום הזה יאגד בתוכו את ההתלבטויות, את התהיות, מידע טכנולוגי, אקדמי ומנהלי, וכמובן- הרבה תמיכה ושותפות של אנשים שעוברים דברים דומים.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום כותבי תזה ודוקטורט

פורום כותבי תזה ודוקטורט (או דיסרטציות) הו אפורום שנועד למתן תמיכה ומידע לאנשים העומדים בפני כתיבת עבודות מחקר לתארים מתקדמים. מהרגע שבו מתקבלת ההחלטה להתחיל את המסלול ועד לרגע הסיום שלו קורים דברים רבים - לעתים אנו מגלים לפתע מציאות אחרת ממה שציפינו לה, נחשפים לעובדות אקדמיות ואחרות שלא היינו ערים להן, לעתים - אנחנו מגלים את המציאות שציפינו לה, אבל מגלים שהכלים שחשבנו שיש לנו אינם מתאימים או אינם מספיקים כדי להתמודד איתה.והכי חשוב - המצב האישי המשפחתי והאקדמי שלנו משתנה כל העת. איך מתאימים את עצמנו לשינויים אלה? איך מתמודדים עם קשיים נקודתיים?ואיך מתגברים על משברים בדרך אל התואר הנכסף? וגם - איך מתמודדים עם סוגיות טכנולוגיות, עם מנחים כאלה ואחרים ועוד ועוד שאלות רלוונטיות, ככל העולה על הדעת.הפורום הזה יאגד בתוכו את ההתלבטויות, את התהיות, מידע טכנולוגי, אקדמי ומנהלי, וכמובן- הרבה תמיכה ושותפות של אנשים שעוברים דברים דומים.
x
הודעה מהנהלת הפורום
אנא קראו את תקנון הפורום לפני שאתם מגיבים כאן לראשונה
לא יתאפשר פרסום מכל סוג שהוא בפורום זה, להוציא אם תואם עם הנהלת הפורום או הנהלת תפוז
 
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'קורונה וחופש אקדמי'
קורונה וחופש אקדמי
<< ההודעה הנוכחית
19/06/2020 | 00:45
16
86
עכשיו עולה אצלנו נושא מעניין: זכותו של המרצה ללמד לפי ראות עיניו - חופש אקדמי - בזמן מגבלות הקורונה: כלומר, זכותו למשל לבחור ללמד רק אונליין. יש פה חיכוך מעניין בין חופש אקדמי לצורך של המוסד ללמד פנים אל פנים כדי לגבות שכר לימוד בהתאם. מה אם אני קובע שהוראה כיתתית עם מסכה פוגעת ברמת הלימוד ולכן אני מעדיף אונליין? קיבלנו שאלון כדי לומר למוסד אם אני מתכוונים ללמד אונליין אבל דברים בהחלט יכולים להשתנות אחרי שבוע של ניסיון.

אני כבר אמרתי: עם מסכה אני לא מלמד. לא מעניין אותי. מצב שני עוד לא אמרו לנו חד וחלק אם זה נדרש או לא.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'גם אצלנו הנושא עלה'
גם אצלנו הנושא עלה
19/06/2020 | 16:17
3
52
קיבלתי בעניין אמירה מאד ברורה מדיקן ביה"ס ללימודים מתקדמים (אצלנו יש רק תארים מתקדמים): אם מרצה מעוניין להמשיך ללמד אונליין גם כשתתאפשר פתיחה של האוניברסיטה, אנחנו נאפשר זאת.
 
חשוב לזכור גם שזה הרבה מעבר לחופש אקדמי. יש כאן גם עניין של בריאות. חלק מהמרצים הם אנשים מבוגרים, או עם בעיות בריאות כאלו ואחרות שמציבות אותם בקבוצת סיכון. או שיש להם בני משפחה קרובים שנמצאים בקבוצת סיכון. חלק חייבים להשתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לאוניברסיטה (אמנם בטורונטו מתחילים לחייב מסכות בתחב"צ, אבל זה רק מקטין את הסיכון). אם מרצה אומר שהוא לא מוכן לסכן את עצמו או את קרובי משפחתו זה משהו שיהיה קשה מאד לאוניברסיטה לחייב.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'אמת ויציב, ובכל זאת,'
אמת ויציב, ובכל זאת,
19/06/2020 | 17:57
2
40
הוראה אונליין מחייבת שכר לימוד נמוך יותר, אפילו משמעותית, מה שלא רק מכניס את המוסד להפסדים אלא אפילו מסכן את קיומו העתידי מבחינה כלכלית. זה בטח אומר קיצוץ במשכורות של הסגל האקדמי. כלומר, משום שפלוני חרד ובצדק לגורלו וגורל משפחתו בריאותית, אלמוני ירוויח פחות ולכן לא יוכל כספית לטפל בריאותית ומבחינות אחרות במשפחתו היום ובעתיד. קורונה זו לא הצרה היחידה לצערנו. ואני כבר לא מדבר על מצב פשוט הרבה יותר: אין תלמידים בכיתות, לא צריך מנקים לכיתות, הם מפוטרים, והוא הדין לכל הצוות שמתחזק שם, ממוזג המרק בקפיטריה ועד מפנה השלג. כלומר, משום שמרצה יכול לבחור ללמד אונליין, המנקה שבקושי גומרת את החודש ומממנת את שני נכדיה הגרים עימה כי אבא שלהם בכלא, תאבד את מטה לחמה. וזה בזמן שהמרצה דווקא היה יכול לצאת לחופשה ללא תשלום, גם זה אומר למכור את אחת המכוניות שלו. גם כך אם הוא לא עובד אין לו לאן לנסוע.
 
 
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'הנושא של שכר לימוד נמוך יותר לא עלה אצלנו בכלל'
הנושא של שכר לימוד נמוך יותר לא עלה אצלנו בכלל
19/06/2020 | 19:44
1
31
אולי זה כי הדיונים בעניין מתנהלים מעבר לרמה שלי, ואולי זה ההבדל בין אוניברסיטה פרטית לאוניברסיטה ציבורית?
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'אני מניח שזה ההבדל בין פרטי לציבורי.'
אני מניח שזה ההבדל בין פרטי לציבורי.
19/06/2020 | 19:53
31
חלקו איתנו מספרים ממש: באיזה גירעון נמצא את עצמנו עם עשרה אחוזים מן התלמידים לא יחזרו, עשרים אחוז ושלושים אחוז. אבל לא פירטו גירעון במקרה של מעבר להוראה אונליין. אבל כן אמרו שיהיו חייבים לגבות פחות כי הרי מספקים פחות. וזה בלי לדבר בכלל על ההפסדים כתוצאה מזה שלא מספקים מעונות. שם הרווח הגדול.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'יש נהלים וגמישות אבל זה לא מוחלט'
יש נהלים וגמישות אבל זה לא מוחלט
19/06/2020 | 19:22
11
34
באופן כללי מעודדים אנשים להשאר בבית כמה שאפשר. יש מגבלות אובייקטיביות לפי הנחיות בריאות כלליות שלא יאפשרו ללמד קורסים עם מספר גדול של סטודנטים בקמפוס. גם לא יצופה ממרצים מעל גיל 60, כאלו עם בעיות בריאות או אנשים בעלי סיכון אצלם בבית ללמד בקמפוס.
 
מצד שני, כמו שכתבת למטה, אם הכל יתנהל אונליין אז זה לא אותו הדבר. יצופה מאנשים בריאים בלי סיכונים מיוחדים כן לבוא ללמד. בסופו של דבר, האוניברסיטה אחראית גם לחוויה משמעותית לסטודנטים, ואם מביאים אותם לקמפוס אז אין הגיון שישבו במעונות שלהם כל היום. רוצים שלפחות בצורה חלקית יהיו הרצאות פרונטליות. אם מישהו יתעקש בלי סיבה לא ללמד, נראה לי פשוט יעבירו אותו מהקורס והוא יצטרך לעשות דברים אחרים כמו לבדוק מבחנים או מטלות אדמניסטרטיביות כך שלא בטוח שזה ישתלם להם.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'"בלי סיבה" זו הבעיה.'
"בלי סיבה" זו הבעיה.
19/06/2020 | 19:57
10
28
לך תוכיח שיש לך הורה קשיש שאתה צריך לטפל בו ולא יכול לסכן הדבקה שלו. לך תוכיח שיש לך מערכת חיסונית רגישה. לא לכל דבר אפשר להביא פתק מרופא. תחשוב על מצב שבו, נניח, רעייתך מבקרת את אביה הקשיש בבית אבות. הרי אפילו מצב כזה הוא מסוכן אם אתה חשוף לתלמידים. הרי אין סוף לשרשרת ההדבקה.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'כאמור, אין בעייה'
כאמור, אין בעייה
19/06/2020 | 20:30
9
31
מי שלא רוצה ללמד בקמפוס יבדוק את העבודות והמבחנים של אלו שכן או יעשה דברים אחרים. לא חייבים פתק מהרופא ואפשר לסמוך על דיווחים של מרצים. לא נראה לי שיכריחו באמת מישהו ללמד שהוא לא רוצה, אבל מצד שני אפשר לנהוג גם בצורה סבירה בהתאם להתפשטות הנגיף בזמן נתון, כמות בדיקות וכו'. אצלנו דווקא ינסו לשכור יותר מרצים ועוזרי הוראה בצורה זמנית כדי לעזור לאלו שלא יכולים ללמד. גם מדברים על אפשרות של הארכת שעות הלימוד ולימוד בסופשבוע כדי לאפשר קמפוס בטוח בלי יותר מדי אנשים בזמן נתון.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'אני לא רואה איך זה מסתדר'
אני לא רואה איך זה מסתדר
20/06/2020 | 04:42
8
22
פרופסור בעל וותק של שלושים שנה יבדוק עבודות של מישהו אחר? איך בכלל זה אפשרי? ברבים מן התחומים זה בלתי אפשרי. חוץ מזה? עכשיו בשיא הקריסה הכלכלית יקבלו לעבודה מרצים חדשים? אצלנו הקפיאו לגמרי את כל המשרות החדשות. אני דווקא מציע שיוציאו אנשים לשבתון מוקדם, אם הם יסכימו.
 
הייתה הצעה אגבית של מישהו  ש"ישאירו את זה למחלקה." תן לראש המחלקה לארגן את העבודה ברמת השטח. למשל מרצה אחד ילמד יותר קורסים מהרגיל ומרצה אחר לא ילמד בכלל באותו סימסטר אבל ילמד כפול בסימסטר הבא. אבל לא נראה לי שזה יסתדר.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'אני לא יודע איך זה יעבוד ברמה הפרקטית בכל מקום'
אני לא יודע איך זה יעבוד ברמה הפרקטית בכל מקום
20/06/2020 | 11:18
7
21
בבריטניה, בניגוד לארה"ב, יש תחושה קולקטיבית יותר חזקה וקורסים מלומדים הרבה פעמים ביחד, וחולקים בדיקת מבחנים ומטלות. אני מניח שזה קיים בצורה מסוימת באוניברסיטאות לימוד בארה"ב ופחות באוניברסיטאות מחקר שם יותר כל איש לנפשו ואף אחד לא מתערב בקורס שאתה מלמד. את קורסי המבוא רוב המרצים אמורים לדעת ללמד כך שלא רואה סיבה למה אי אפשר לעזור בבדיקת עבודות ומבחנים.
 
אני מניח שאם מישהו ירצה להתנהג בצורה אנוכית אז הוא יוכל לעשות את זה אבל בוא לא נייפה את זה כאילו הוא נעלה מוסרית. הוא יראה בעיקר חוסר התחשבות וזלזול בחברים שלו. דווקא בעת צרה כמו זו חשוב להרתם ביחד. לכולם יש אי נוחות מהמצב אבל בוא לא נהפוך את זה כאילו מפציצים את האוניברסיטה כל יום. זו תקופה לא נוחה של סמסטר או שניים אבל לא משהו שאי אפשר להתמודד איתו עם קצת גמישות.
 
לגבי כוח אדם נוסף, שוב, זו תקופה זמנית של מקסימום שנה שבו אפשר לשכור סטודנטים מתקדמים או עוזרי הוראה בשכר לא גבוה שיעזרו. האוניברסיטה גם חוסכת כסף במצב הנוכחי, פחות שירותי ניקיון, פחות נסיעות ויש גם תמיכות ממשלתיות. אז לא הכל שחור וגם אם ישתמשו ברזרבות הכספים שלהם אז זה מצדיק את זה.
 
יש גם הצעה אצלנו שמרצים שיש להם מענקי מחקר שהם חייבים או כאלו שיכולים לעשות מחקר עכשיו יעשו את זה, בעוד אחרים יקחו הפסקה ויעשו דברים אחרים. אז כן, ברמת המחלקה אפשר לפתור את זה.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'זה לא רק עניין של שיתוף פעולה'
זה לא רק עניין של שיתוף פעולה
20/06/2020 | 15:18
6
22
כאשר סטודנט כותב תשובה הוא משלב בתוכה דברים שנאמרו בכיתה. מי שבודק מבחוץ, יכול שלא לקבל את זה או לשפוט את זה אחרת. הסטודנטים הם אלה שאחר כך יכולים להתלונן. אגב, אצלנו אין עוזרי הוראה או מרצים מן החוץ. זה מוסד לתואר ראשון, ואיש לא משלם 70 אלף דולר בשנה כדי שילמד אותו דוקטורנט (לא שהמרצה בהכרח יותר טוב, אגב). פעם היכרתי דוקטורנטית למוזיקולוגיה שלימדה את הקורס בכינור באיזו מכללה יקרה וההורים התלוננו אז החליפו אותה במרצה הראשי.
 
לגבי העובדה שמדובר רק בתקופה קצרה - זה בהחלט נכון וזו הסיבה שאני בכלל לא מבזבז את זמני בהכנות קדחתניות להוראה בעידן החדש. קצת נתכנן קצת נאלתר והנה זה נגמר. מקסימום ההוראה שלי לא תהיה אופטימלית. אז מה? שיתלוננו במשובי קורס.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'תמיד אפשר להגיע לאי הבנות'
תמיד אפשר להגיע לאי הבנות
20/06/2020 | 20:46
5
30
אצלנו מקליטים את כל ההרצאות וגם קובעים קרירטיונים ברורים לשיפוט עבודות ומבחנים. אני מניח שזה יותר מורכב וסובייקטיבי במדעי הרוח אבל אפשר ליצור מבחנים ועבודות עם קריטריונים ברורים.
 
ואכן, למעט יחידי סגולה שבאמת אוהבים ללמד, עדיף ללמוד ממרצה צעיר ולא אחד שכבר לימד את אותו הקורס 30 פעמים.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'אני לא חושב שזה עניין של גיל או כמה פעמים לימדת את הקורס'
אני לא חושב שזה עניין של גיל או כמה פעמים לימדת את הקורס
21/06/2020 | 20:37
4
23
זו שאלה של כמה הקורס מתעדכן ומתחדש, גם בתכנים וגם בדרכי ההוראה
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'זה נכון שזה קשור גם לאישיות ולגישה של המרצה'
זה נכון שזה קשור גם לאישיות ולגישה של המרצה
21/06/2020 | 21:50
3
19
אבל לפחות באוניברסיטאות מחקר שזה לא העיקר, אני נתקלתי במרצים מבוגרים שעושים את העבודה רק כי הם חייבים ולא מתעדכנים משנה לשנה. אני חושב שהקביעות תורמת לזה שכבר לא משנה מה תעשה אף אחד לא יגע בך. גם העובדה שהרבה מרצים עם קביעות לא חוקרים בצורה רצינית הופך את הקורסים לפחות עדכניים. אצל דוקטורנטים או מרצים צעירים שעדיין נשפטים על פי מה שהם מלמדים (במיוחד בחוזים זמניים) והחומר טרי בראש שלהם זה יותר טוב.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'ובכל זאת, כדאי להעריך, גם את ההפך,'
ובכל זאת, כדאי להעריך, גם את ההפך,
21/06/2020 | 23:08
2
27
לפחות בחלק מן התחומים, כמו למשל היכולת ללמד את המחקרים הקאנוניים, מתוך הבנה שהכשרה אקדמית אמורה לתפוס לעשורים קדימה. מרדף זול אחר העכשווי עומד בעוכריו של התלמיד. קיים גם האתגר איך ללמד היטב. לפעמים נדרשות שנים רבות של ניסיון עד שמרצה מגיע לרמת מיומנות גבוהה בהוראת נושא מסוים, חומר מסוים, או בתפירת הקורס כולו. זה מזכיר לי את הימים שהגעתי ללמוד בארה"ב כשבאמתחתי ידע מיושן למדי הן ביצירות והן בתורת הספרות ולו משום שדבקתי באותם מרצים וקורסים שסירבו להתעדכן. מסתבר שדווקא ידיעות אלה זכו להערכה בקרב מוריי שפתאום ראו בי עמית ולא תלמיד ולו משום שאני עוסק במה שהם עסקו בו בנעוריהם. ישנן ידיעות יסוד שלא מתיישנות.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'אני מאוד מעריך מרצים וותיקים שמשקיעים ויש להם הרבה ניסיון'
אני מאוד מעריך מרצים וותיקים שמשקיעים ויש להם הרבה ניסיון
22/06/2020 | 01:19
1
31
הבעייה שלא כולם כאלו. ואני מסכים לגמרי שללמד זה משהו שצריך ללמוד. היום יש יותר מודעות לכך מאשר בעבר.
 
אני חושב שבתחום שלך הידע מתחדש יותר באיטיות ויש גם קריאה מחודשת של יצירות מהעבר. בתחומים מדעיים, ידע יכול להתיישן מהר מאוד ומרצים (וגם ספרי לימוד) לפעמים לא עומדים בקצב ואפילו לא מנסים.
כותבי תזה ודוקטורט >>
לצפיה ב-'זה נכון.'
זה נכון.
22/06/2020 | 04:17
10

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ