לוחות זמנים להגשת דוקטורט

אלוני53

New member
לוחות זמנים להגשת דוקטורט עשיתי תואר שני בחול והיה ברור שמסגרת הזמן להגשת התזה היא המסגרת שיש לעמוד בה. הארכה לא הייתה על הפרק ואף הגשנו לפני הזמן.
בארץ אני מרגישה שאין אינטרס למנחה להגיש ולסיים. כאילו מצד המנחה הוא יכול למרוח אותך לנצח, לקחת את הזמן. ברור שהוא עסוק אבל עדיין מרגיש לי שאין לאן למהר.
האם אין למנחים אינטרסים להגיש? האם האינטרס הפוך והם מתוגמלים כלכלית על כל שנה של הנחייה? גם מעבר לארבע שנים? האם יתנו להגיש לפני הזמן? יש להם דד ליין או שזה רק לסטודנטים?
 

אור302

New member
מבחינת תקנות ואינטרסים יעידו הלומדים/מלמדים בארץ,
אבל אני יכול להעיד מבחינת המנטליות של המנחים - כמי שלמד הן בארץ והן בחו"ל - שהיא שונה לגמרי. פשוט בחו"ל (אני למדתי בארה"ב) יש להם יותר כבוד לתקנות ולצרכים של המונחים. הגשתי עבודה בארץ באוקטובר 2003 - עד היום אני מחכה לציון. בארה"ב אין דבר כזה. ציונים תמיד ניתנו בזמן. כך גם לגבי היעדרויות של מרצה. בארה"ב לא קרה לי פעם אחת שמרצה הבריז ואפילו היעדרות עם אזהרה מראש הייתה נדירה. בארץ אני לא אשכח אותו סימסטר שכל יום ראשון הגעתי במיוחד כדי לגלות בשלט האלקטרוני בבניין גילמן בתל אביב, שאותו קורס התבטל שוב ושוב. אי אפשר להתקשר או להודיע לתלמידים? לא, אי אפשר. מה אכפת למוסד? תבוא סתם.
 

FPNH

New member
יש כל מיני אינטרסים
המנחה לא מתוגמל על כל שנה של הנחייה. במדעי הטבע יכול להיות שיש לו אינטרס למשוך את התואר כדי ״להוציא״ יותר עבודה/תוצאות מסטודנט שכבר עבר הכשרה (אבל הוא גם בדר״כ משלם מילגה על הזמן הזה). לפעמים זה גם האינטרס של הסטודנט (למשל, כדי להוציא מאמר יותר טוב).
האינטרס של האוניברסיטה זה שהסטודנט יסיים בזמן, כדי לקבל את המימון מות״ת.
 
מסכימה, אנחנו כמעט ולא מתוגמלים על הנחית סטודנטים בכלל
ובדרך כלל בית הספר למוסמכים לא יאשר הארכות ללא הסברים ספציפיים בשביל מה נדרש.
&nbsp
כמו שאמרו לך, סיבות למריחת זמן הן: מנחה עסוק. גישה להנחיה שאומרת שזו בעיה שלך ושאת צריכה לדחוף, אם את רוצה. מחשבה שהעבודה שלך לא מספיק טובה כדי שהקולגות שלהם יקראו אותה. מנחה שלא מעוניין בהנחיה (נאלץ לעשות אותה מכל מיני סיבות). נושא שפחות מעניין את המנחה.
&nbsp
בגדול, למנחים יש את האינטרס שהסטודנטים שלהם יהיו כל כך טובים, שהעבודה של המנחה תהיה מינימלית ותתרכז במאקרו ולא במיקרו. אף אחד לא יאריך סתם עבודה כדי להתעסק איתה עוד קצת.
 

tristis

New member
ועדה מלווה
אם יש לך ועדה מלווה לדוקטוראט אז אחד מהתפקידים החשובים שלה הוא לוודא שהעבודה תסתיים ללא מריחת זמן, לא של הסטודנט ולא של המנחה.
 
למעלה