עצות בנוגע להצעת תקציב מחקר וכתיבת בקשה למענק

עצות בנוגע להצעת תקציב מחקר וכתיבת בקשה למענק

אני שוקלת להגיש בקשה למענק מחקר בשביל חלק ממחקר הדוקטורט שטרם השלמתי.
מכיוון שמעולם לא עשיתי את זה, קשה לי להעריך אילו הוצאות צפויות לי בתהליך (למשל, המחקר כולל דיון קבוצתי של אנשים מרחבי הארץ [לא ישראל ומרחקים גדולים], אז נראה לי שיהיה צורך בהחזרי הוצאות נסיעה למשתתפים, שכירת מקום אם האוניברסיטה לא תארח את המפגש, כיבוד קל, ואולי גם הוצאות על תמלול). הצעות לכתיבת מענקים ולתכנון הצעות תקציב יתקבלו בברכה.
תודה!
 
כללת את הדברים העיקריים

בהחלט הייתי מכניס תמלול. אם המענק מאפשר הייתי מכניס גם תגמול סמלי למשתתפים (כרטיס מתנה או משהו דומה). אפשר לכלול גם ציוד כמו מכשיר הקלטה עם מספר מיקרופונים ששמים על השולחן ותוכנות (רשיון לתוכנה לניתוח איכותני אם אין אפשרות לקבל כזאת בחינם). בנוסף, ושוב בהתאם לתנאי המענק, אפשר לכלול גם הוצאות לפרסום כגון נסיעה להצגה בכנס ו/או פרסום בכתב עת אופן אקסס.

חשוב לקרוא היטב את תנאי המענק ולראות מה נחשב מבחינתם הוצאה לגיטימית ומה לא. יש הבדלים בין קרנות ומענקים לגבי מה אפשר לבקש.
אפשר ורצוי להתייעץ עם רשות המחקר באוניברסיטה (והם גם יכולים לתת עצות ורעיונות נוספים לגבי מה אפשר לכלול)
 
תודה רבה ועוד שאלה

איך קוראים באנגלית לסעיף "בלתי מתוכנן" בתקציב? ברור שעשוי להיות כזה, אבל לא יודעת איך להכניס אותו אם בכלל. תודה
 
בשום אופן לא להכניס סעיף כזה

התקציב צריך להיות מתוכנן וכל הוצאה צריכה להיות מוצדקת.
 

22ק ו ס ם

New member
ואני אוסיף

זה פשוט נראה רע כי משתמע מזה שאת לא באמת יודעת מה את עושה ומה הפרוייקט שלך מחייב. הטריק בבקשות לגרנטים הוא לבקש בהרחבה כל מה שצריך, כולל הדברים הקטנים ביותר, אבל שלכולם תהיה הצדקה. אם מבקשים פחות מדי, השופטים עלולים לחשוב שאולי אין לך מספיק אמצעים לערוך את המחקר. אבל מצד שני, לא לבקש דברים שאינם נובעים ישירות מהפרוייקט או עמומים.
 


 
למעלה