עדכונים ממאבקי לכתיבת הספר

אור302

New member
עדכונים ממאבקי לכתיבת הספר

אכן, מאבק, בעיקר בעצמי. הפרוייקט הוא אכן טיטאני, וההתקדמות היא אטית. לא רק מחמת חוסר זמן, זה דווקא אני מוצא. אלא שהזמן מקוטע, מנוקד. אני מגלה שאני צריך בערך יומיים של עבודה חלקית ומקולקלת כדי להיכנס למוזה של עבודה חלקה יותר. אלא שסוף שבוע הוא רק יומיים ואז עד שאני כבר נכנס למצב עבודה, חוזרים ללמד. עכשיו מתחילה חופשת הסתיו אז יש לי עד יום רביעי לעבוד. וזה בלי עניינים אחרים כמו הוראה שיש להתעסק בהם.

הכתיבה עצמה גם היא מתסכלת. הרי מדובר בסיבוב שלישי. ראשון היה הדוקטורט, שני היה פרסום המאמרים, ועכשיו חשבתי אני רק מעתיק מדביק ומלטש. מסתבר שלא. הפרק נוכחי הוא הפרק הפותח התאורטי, אולי משום כך התסכול, שכן אני משנה לא מעט ביחס למחקר הדוקטורט שלי. אני מנסה להתנחם בכך שהפרקים הבאים אמורים להיות קלים יותר. נראה.

מה שבטוח זה שכתיבת ספר קשה לעין שיעור מכתיבת מאמר, שבו מגבלת המילים היא קללה אבל גם ברכה. לא צריך לפתח כל דבר לעומק, אין מקום, ניגשים ישר לעניין. בספר הסיפור אחר. זה קצת כמו שעוברים מבית קטן לגדול ופתאום מגלים שצריך לקנות רהיטים נוספים כדי למלא חדרים ריקים.
 

L Bloomer

New member
חזק ואמץ!

אתה כותב את "ספר הדוקטורט" כמה שנים אחרי סיום הדיסרטציה, ואחרי שכבר המשכת לעסוק בחומר במאמרים. זה מקשה עליך, כי אתה כבר במקום אחר מזה שהיית בו כשכתבת את הדיסרטציה ויש לך הרבה ביקורת על עצמך (שלא לדבר על זה שאתה אור302, מושג שהגדרתו המילונית היא "ביקורת עצמית קטלנית"). מצד אחר זה אומר שהספר יהיה תוצר של ויכוח ודיון ממושך בין אור-של-פעם לאור-של-עכשיו, מה שאומר שיש לו סיכוי להיות טוב בהרבה מהדיסרטציה.
בארץ מצפים מאנשי מדעי הרוח לספר בשלב מוקדם, לפחות בתחום שלי זה משמעותי מאוד במציאת עבודה, ובנוסף יש חשש לפרסם יותר מדי מאמרים מהדוקטורט כי ההוצאות דורשות חומר "שלא פורסם", וזה לא לטובת הספרים.
דוגמה אישית: לא מזמן כתב לי חוקר שקרא את ספרי, והיו לו כמה הערות נקודתיות נכונות וצודקות. אם הייתי מפרסמת מאמר על הנושא המסוים הזה אולי הוא או מישהו אחר היו מעירים לי לפני שזה הופך לספר. עכשיו זה אבוד, והטעויות מודפסות לדראון עולם או עד שמישהו אחר יכתוב מאמר על הנושא (הלוואי...).
בהצלחה!
 

אור302

New member
הכול נכון.

בעניין המאמר שלא כתבת: הרי אם העניין שביקר החוקר היה יוצא כמאמר ואז מתוקן בספר - הרי השגיאה הייתה זמינה כמאמר ואף שתוקנה בספר, מי ערב לך שדווקא גרסת הספר הייתה זו שאנשים היו קוראים ומצטטים? מה גם שהיה עלייך לתקן את עצמך, להודות בטעות ולהסתבך עם ההשלכות הרוחביות של הציטוט, מה שיכול היה למוטט אולי את כל התזה שלך. יותר פשוט לטעות מבלי לדעת. פחות עבודה, כולם טועים לפעמים וזה בהנחה שמישהו תופס את השגיאה.
 
למעלה