פריפריה, סטודנטים מוחלשים/חלשים וקיטור
עכשיו,כמה רגעים לפני בחינה והסטודנטים באחת המכללות שאני מלמדת מצאו פטנט חדש 'דף עזר'. היות והתחום הוא מדעי החברה, זה לא רלוונטי. הרעיון הזה הוא המשך ישיר של 'מדיניות המיקוד' שנהוגה במכללה שכוללת מספרי עמודים שעליהם לקרוא במאמר בעברית. ברור, שגם אז אני מקבלת שאלות אם אני יכולה עוד למקד...
טוב, אחרי כל זה ובמיוחד חוסר הסבלנות שלי כלפיהם (ווטסאפים וטלפונים למרות מספר רב של פעמים שביקשתי להמנע מכך).
אני תוהה עד כמה יש כאן ענין מבני - של 'רוח המוסד'/מחלקה/פקולטה. בהמשך לכך, האם באמת אין להם כלים ללמוד? בשני המקומות מדובר על מגזרים שנחשבים 'מוחלשים' או בלשון מקצועית 'מיעוטים' ללא קשר לכמות המספרית שלהם. אם לוקחים בחשבון, את רמת החינוך בפריפריה בהכללה ובהחרגה של מקומות שהם יוצא מן הכלל שמעיד על הכלל כמו בית ג'אן בצפון ודימונה בדרום, מה לי כי אלין על חוסר היכולת שלהם להבין טקסט בעברית?
אולי, מה שאני אמורה/צריכה לעשות במפגש או שניים בכל קורס ללמד אותם איך ללמוד. ללא שמץ של ציניות או אירוניה.
מה דעתכם?
עכשיו,כמה רגעים לפני בחינה והסטודנטים באחת המכללות שאני מלמדת מצאו פטנט חדש 'דף עזר'. היות והתחום הוא מדעי החברה, זה לא רלוונטי. הרעיון הזה הוא המשך ישיר של 'מדיניות המיקוד' שנהוגה במכללה שכוללת מספרי עמודים שעליהם לקרוא במאמר בעברית. ברור, שגם אז אני מקבלת שאלות אם אני יכולה עוד למקד...
טוב, אחרי כל זה ובמיוחד חוסר הסבלנות שלי כלפיהם (ווטסאפים וטלפונים למרות מספר רב של פעמים שביקשתי להמנע מכך).
אני תוהה עד כמה יש כאן ענין מבני - של 'רוח המוסד'/מחלקה/פקולטה. בהמשך לכך, האם באמת אין להם כלים ללמוד? בשני המקומות מדובר על מגזרים שנחשבים 'מוחלשים' או בלשון מקצועית 'מיעוטים' ללא קשר לכמות המספרית שלהם. אם לוקחים בחשבון, את רמת החינוך בפריפריה בהכללה ובהחרגה של מקומות שהם יוצא מן הכלל שמעיד על הכלל כמו בית ג'אן בצפון ודימונה בדרום, מה לי כי אלין על חוסר היכולת שלהם להבין טקסט בעברית?
אולי, מה שאני אמורה/צריכה לעשות במפגש או שניים בכל קורס ללמד אותם איך ללמוד. ללא שמץ של ציניות או אירוניה.
מה דעתכם?