חזרה לאקדמיה בגיל 34

13yaya

New member
חזרה לאקדמיה בגיל 34

שלום,
למדתי 2 תארים ראשונים ואני כבר 3 שנים עובדת בתעשייה במקצוע. במקביל מתרגלת בקורס/שניים בסמסטר בטכניון.
לאחרונה הבנתי שמה שאני באמת רוצה לעשות בחיי זה ללמד, באקדמיה.
ברור לי שלשם קריירה שעיקרה הוראה, אני צריכה לחזור לתארים מתקדמים ולמחקר. מדובר על תחום הנדסי.
השאלה - האם זה לא מאוחר מידי, בגיל 34, להתחיל תואר שני ודוקטורט?
אם שמים בצד את השיקולים הכלכליים ומסתכלים רק על הסיכוי שלי למצוא את עצמי בעוד 6-8 שנים עוסקת בעיקר בהוראה (מכללות/אוניברסטאות/לא כל כך משנה).
איחרתי את הרכבת?
 

corrigenda

New member
מיקוד בהוראה הוא יתרון בהנדסות הייטק

נושא הגילנות (אייג׳יזם) באקדמיה די נחרש בפורום, ולי אין מה להוסיף בנושא. אבל, במקרה הייחודי שלך, הרצון שלך להתמקד בהוראה יכול לעבוד לזכותך. לא כתבת באיזה תחום הנדסי את, אבל במקצועות מבוקשים שבהם אפשר לקבל שכר גבוה מחוץ לאקדמיה (תרגום לעברית: הייטק) יש מחסור במרצים שיכולים ורוצים להעביר את קורסי הבסיס הגדולים (מאה סטודנטים וצפונה במחזור) על בסיס קבוע. אני רואה באוניברסיטאות (לרבות בישראל) נטייה לפתוח משרות ממוקדות הוראה כדי לענות על הצורך הזה, ויש כמובן את המכללות.

זה כמובן לא אומר שאין תחרות גם על משרות ההוראה, רק שהיא קטנה בהרבה מהתחרות במשרות המחקר. וזה כמובן לא אומר שזה ישאר לנצח - במשברים כמו בועת הדוטקום אלפי מתכנתים ומהנדסים נזכרו פתאום שתמיד חלמו לעשות דוקטורט... אבל אלו חדשות מעודדות עבורך כנגד הדיון המתסכל בנושא הגיל.
 

13yaya

New member
תודה רבה על התשובה

אני בתחום הנדסי מהפחות מתגמלים מבחינת שכר - הנדסה אזרחית, אז אני מניחה שזה קצת פחות מעודד. יש לך מושג מה המצב כיום בתחום הזה?
 

L Bloomer

New member
סיכוי יש. עובדה...

אני חזרתי ללימודים בגיל יותר מתקדם משלך, ובמקצוע יותר "בעייתי" (מדעי הרוח). והיום אני עובדת במשרה מלאה במכללות. ואני לא היחידה. לדעתי בהנדסה יהיה לך קל יותר מאשר היה לי. גם זה שאת כבר היום מתרגלת וצוברת ניסיון בהוראה אקדמית יפעל לטובתך. המשיכי לתרגל במהלך התארים המתקדמים (במקרה שלך, אולי יש יתרון לדוקטורט ישיר?) ועם הזמן חפשי משרת הוראה.
 

13yaya

New member
תודה רבה, אני שוקלת את האפשרות של מסלול ישיר לדוקטורט

להבנתי הבעיה בו זה שאם מכל סיבה שהיא לא אסיים את הדוקטורט, לא אוכל גם להגיש את התזה בשביל המאסטר ולצאת עם משהו. (זה לא המטרה, אבל מי יודע מה יהיה).
זה נכון?
&nbsp
&nbsp
 

13yaya

New member
ושאלה נוספת, כשאני מדברים עם מנחים פוטנציאלים,

להגיד שהמטרה העיקרית שלי היא הוראה ולא מחקר זה משהו שיכול להזיק?
מתייחסים לזה פחות ברצינות?
 
חד וחלק כן. הוראה נחשבת כמשהו שמקביל למחקר, אולי אפילו מפריע

באופן מאד בוטה, יש בין המנחים שאפילו חושבים שהתכונות למרצה ולחוקר הן הפוכות, או לכל הפחות שההתמקדות בהוראה היא סוג של חוסר מסירות והשקעה במחקר כי את מתענינת בדוקטורט רק כרשיון לעבוד בהוראה ולא לשם המחקר הגלום בו. (לא טוענת שזו דעתי, רק מספרת)
&nbsp
כדי להתקבל לדוקטורט בשלב מאוחר כזה, הנאראטיב המקובל הוא "הבשלתי מאוחר ועכשיו חיידק המחקר בוער בי". את כמובן לא צריכה לשקר, אבל כדאי שתחשבי איך את מייצגת את עצמך כך שאנשים ירצו להעסיק אותך במחקר שלהם, שהם חושבים שהוא הדבר הכי מעניין בעולם והבייבי שלהם, שהם ישאירו רק בידיים טובות.
 
אני דווקא הייתי מקבל בשמחה

סטודנטית שהיתה אומרת לי שהשאיפה שלה היא הוראה- והייתי מציע לה להתאים לזה את המחקר שלה.
אבל המחקר שלי ממילא כולל מרכיב משמעותי של מחקר חינוכי- במיוחד בשנים האחרונות. אולי היא יכולה למצוא מישהו עם עניין כזה בחינוך בתחום שלה ואז זה win-win
 
למעלה