לקראת ראיון עבודה סקייפי באוניברסיטה בריטית

וואלה, אני כמעט מבינה מה אמרת פה
.

 

22ק ו ס ם

New member
כן, שאלה 7 נשמעת מצחיקה

אבל כבר שמעתי שיש אנשים שאמרו שהם לא בטוחים.

דבר חשוב שצריך לזכור בקשר לראיונות בבריטניה שברוב המקרים הם נעשים באותו היום לכל המועמדים. זה אומר שיש לו"ז די צפוף בלי הרבה גמישות והשאלות כלליות שיתאימו לכולם ויהיו בסיס טוב להשוואה. זה לא כמו בארה"ב שם יש פסטיבל סביב כל מועמד במשך יומיים. מצד שני, ההחלטות לרוב מתקבלות באותו היום או למחרת בבריטניה.
 

d a p h n a

New member
תודה, גידי, אבל כמו שהקוסם אמר - באנגליה מחזירים תשובות מיד

תוך יומיים הדחייה כבר הגיעה.
כרגע אני יושבת ומחכה לשאר המשרות שהגשתי.
 

Abirabir

New member
האם קיים הבדל בין שיחה עם הדיקן לשיחה עם המראיינים

שלום לכולם,
שוב תודה רבה על כל התשובות המחכימות. לא יכולתי לצפות לעזרה רבה יותר.
כרגע יש מספר דברים נוספים שעלו על הפרק:
1. כחלק מהליך המיון, כך נאמר לי במייל נפרד, אמורה להתקיים שיחת סקייפ בת 20 דק' עם דיקן בית הספר. השיחה אמור להיערך מתישהו בבוקר כאשר הראיון עצמו יתקיים מאוחר יותר, בשעות הערב המוקדמות. ייתכן והשיחה איתו נפרדת כי יש לו התחייבויות קודמות ולכן הוא לא יכול להשתתף בראיון, אבל ההנחה שלי היא שזה לא המצב. לדעתי השיחה איתו אמורה להיות נפרדת מאחר והוא רוצה לשאול גם דברים אחרים שמעניינים אותו ברמה המערכתית. שאלתי היא למה לצפות בשיחה איתו?
2. כיצד עלי להתלבש לראיון?. אני יודע שהשאלה הזו אולי מצחיקה, אבל יראו אותי בשיחת הוידאו ולכן אני לא רוצה שיווצר רושם מוטעה. האם צריך ללבוש חליפה ועניבה, או שמספיק חולצה מכופתרת ומגוהצת?
3. האם נהוג לפנות למראיינים תוך הזכרת התואר האקדמי (פרופ' סקיילס....) או בשם הפרטי? ובכלל, מהם כללי ההתנהלות בראיון אצל הבריטים?
4. כמה זמן נמשך ראיון סטנדרטי באקדמיה הבריטית?
5. במידה וקיבלתי תשובה חיובית בראיון, מהם בד"כ השלבים הבאים? אני מבין ממה שרשמתם בתשובה על השאלה שלי שאין כאן הילולה בסגנון האמריקני, אבל האם הם מזמנים אותך אליהם כדי שתוכל להתרשם מהאוניברסיטה, מהפקולטה ומהעיר, וכמובן כדי שאוכל לפגוש את הסגל?

תודה שוב,

אביר
 
באוניברסיטה הבריטית שלי

הראיון עם הדיקן הוא נפרד ועוסק יותר בעניינים מערכתיים כמו שאמרת.
&nbsp
אצלנו אחרי ראיון סקייפ כן מזמינים את המועמדים המובילים לביקור שבו נותנים הרצאה מול הסגל והדוקטורנטים ומישהו מארח את המועמד ומסייר איתו בקמפוס ובעיר.
&nbsp
הלבוש נראה לי תלוי תחום. אצלנו לא מתלבשים פורמלי במיוחד, וכל זמן שאתה נקי, מגולח ומסורק נראה לי שזה יספיק. ממה שראיתי שמועמדים שהגיעו לכאן לבשו, תחשוב על קוד הלבוש המקובל בכנסים רציניים בתחום שלך.
&nbsp
בהצלחה
&nbsp
&nbsp
 

Abirabir

New member
תודה רבה על התשובה, ושאלה נוספת...

מאחר ואתה עובד באוניברסיטה בריטית היית שמח אם תוכל לענות לי על סוגיית המצגת שעלי להכין לראיון הסקייפ, שמתארת את אסטרטגיית המחקר שלי ל-5 השנים הקרובות.
מאחר ומעולם לא הכנתי כזאת מצגת, ואני רוצה לוודא שהיא עונה על דגשים שחשובים לבריטים, כיצד היא אמורה להיות בנויה ועל מה יש לשים דגש?
כמו שאני מבין את זה, אני אמור לפרט מספר נושאי מחקר, לציין מה נחקר בתחום (בקווים כלליים), איך אני רואה את האימפקט של המחקר מבחינה תיאורטית ופרקטית, וכיצד אני מתכנן לממן את המחקרים הללו.
בנוסף, מן הסתם, הם ירצו לדעת כיצד אני הולך לממן אותם ועם מי אני מתכנן לשתף פעולה במחקרים (עם דגש על חוקרים מהמחלקה אליה אני מתראיין).

מה דעתך? האם אני בכיוון?

תודה רבה רבה,

אביר
 
נראה לי שאתה בכיוון

המועמד האחרון שקיבלנו עשה משהו ממש דומה: הוא הציג בצורה מאוד מלוטשת את המחקר שלו, הסביר איך הוא מתחבר למה שנעשה במחלקה ואילו שיתופי פעולה וקרנות הוא יכול להביא למחקר המשך (היתה לו טבלה עם מקורות המימון והסכומים שהוא גייס באחרונה), ואז הוא תיאר לאן המחקר יכול ללכת.
מכיוון שאני לא עובדת באוניברסיטה אלא דוקטורנטית, אני לא יכולה לספר מחוויותי על הקבלה לעבודה.
 
למעלה