קורס מתוקשב - אשמח לרעיונות ולעצות בעלי נסיון

אוליב י

New member
קורס מתוקשב - אשמח לרעיונות ולעצות בעלי נסיון

אני כנראה בונה קורס חצי מתוקשב לסמסטר הבא.
אני מלמדת מקצוע מעשי, כלומר הן חייבות לדעת את החומר לא רק למבחן אלא גם לחיים וזה חשוב.
מצד שני זה עדיין חומר עיוני ובהחלט לא הכרחי להיות נוכחים בכיתה כל השעות.
בסמסטר הנוכחי אני כבר מלמדת את הקורס הזה באופן חצי מתוקשב, כאשר חלק מהנושאים מועברים פרונטלית בכיתה [זה חצי פרונטלי חצי דיון עם הסטודנטים], וחלק מועברים על ידי לומדות ללימוד עצמי ומטלות שהם מגישים לי ומהוות אחוזים מהציון.
אני בוגרת שני תארים של האו"פ ומרגישה בנוח בסביבת לימוד מתוקשבת, אבל אין לי נסיון בעיצוב קורס כזה.
אשמח לעצות ורעיונות.
אציין גם שהאוכלוסיה היא אוכלוסית סטודנטים שלא רגילים להשתמש במחשב באופן אינטנסיבי.
 

L Bloomer

New member
יש לי מעט ניסיון

אני עובדת בדרך כלל (בקורסים פנים אל פנים) עם מצגות. בקורסים מקוונים אני משתמשת באותן מצגות, אבל מפרטת הרבה יותר. אני משתמשת באנימציה הכי פשוטה שיש, כאשר השאלה מופיעה על השקופית והתשובה בקליק נוסף, כדי לאפשר ניסיון לענות לבד (זו גם ההנחיה, אבל כמובן שזה תלוי בלומדת איך היא מנצלת את זה). התגובות מהסטודנטיות טובות.
יש מרצים שאצלם קורס מקוון זה אוסף מאמרים עם מטלה על כל מאמר.
אני מעדיפה לתת את החומר מאורגן יותר. המאמרים נמצאים באתר בנוסף, אני בספק כמה מהסטודנטיות טורחות לקרוא אותם. (אין טקסטבוק, יש חומרים ראשוניים שבלעדיהם אי אפשר ואותם אכן קוראים). אני מוסיפה קישורים להעשרה, יש כאלה שמסתקרנות ונכנסות.
אני מודה שאין לי זמן וחשק להיכנס לעקוב אחרי הפעילות של כל סטודנטית באתר. מי שלא לומדת - להתראות במבחן...
חלק מהמטלות הן שאלות שיש לענות עליהן ולהגיש (אחת לא רואה את המטלה של השנייה - אלא אם הן עבדו יחד...), וחלק הן השתתפות בפורום פתוח. בכל מקרה אני בעד מבחן בסוף (לא "מבחן בית") כי אם אין לי בקרה טובה על "עבודה משותפת" רצוי שהמבחן יהיה בהשגחה.
חשוב להסביר היטב את מבנה הציון הסופי. הן נוטות לא להבין כל דבר שחורג מהשגרה של 80% מבחן + 20% מטלת אמצע.
 
למעלה