חזרתי!!! איזה כיף!! ואני גם כבר

חזרתי!!! איזה כיף!! ואני גם כבר


שלום לכולם,
אז.. הרבה זמן לא יכולתי לכתוב כאן, כי מערכת התפוזית איפסה לי את הסיסמה ולא הצלחתי לשחזר אותה. אבל קראתי וראיתי מה קורה כאן כמעט בכל שבוע.
אני שמחה לחזור! ושמחה לראות שכולם כאן וגם חדשים רבים הצטרפו.
מה שעוד קרה בינתיים הוא - שגם אני כבר דוקטור.

אני מזמינה אתכם להישאר ולכתוב, ומהיום, מצטרפת לכתיבה גם באופן פעיל ולא רק "משקיפה".
 
והאמת, שזו גם הזדמנות להודות לחברים כאן, שבלעדיהם, זה כנראה

לא היה קורה.
במיוחד תודה לטולקין, שממפגש הפורום שהיה אצלו יצאתי אדם אחר, ול-Cog שעשה איתי את הדרך (וגם הוא כבר דוקטור), ולכל האחרים שהיו שם, וליוו, ושמעו את תלאותיי, והיו בקבוצות הכתיבה, ובטלפון, ובקבוצות השיטור, ובקיצור - היו שם.
אף על פי כן ולמרות הכול, זה אפשרי.
 

Abirabir

New member
מזל טוב דוקטור

הרבה זמן לא ביקרתי בפורום. בפעם האחרונה שביקרתי היית עדיין בדרך לדוקטורט, וכיף לראות שאת כבר אחרי.
שיהיה הרבה במזל ובהנאה בהמשך הדרך.

אביר
 
חוויות? מרגישה אחרת?... ובכן...

אז למי שהיה כאן מאז הקמת הפורום, אני לא צריכה להוסיף הרבה על החוויות שלי.
חוויית הדוקטורט שלי הייתה חוויה קשה. עברתי מורדות רבים (ולא הרבה עליות), והייתי כפסע מוויתור על הדוקטורט כמה וכמה פעמים, ובכל המקרים - לא בגללי... יש לציין.
לא ארחיב כאן הרבה.
"מרגישה אחרת"? התשובה היא לא. אני מוכרחה לומר, שהיה לי ברור שלא ארגיש אחרת כשאסיים, והיה לי ברור גם שלא "אצא מהארון" בקלות, ובאמת, עד היום בערך שלושה אנשים בעולם יודעים על הד"ר שלי... (ועוד כמה שזה נודע להם מתוקף העבודה שלי, או מתוקף זה שהמנהלים שלי "חושפים" את המידע, למרות רצוני).
לומר שזה עושה לי הבדל? לא. זה בעיקר מוזר לי מאוד. עוד לא התרגלתי לחשוב על עצמי כד"ר (ואני כבר שנה ורבע ...) ולא התרגלתי שסטודנטים שלי שולחים עבודות עם ד"ר ניצת בראשן...
ידעתי כשעבדתי בטורבו על סיום הכתיבה שזה לא ישנה לי, וידעתי שאני רוצה לגמור לכתוב פשוט כי כבר השקעתי יותר מדיי שנות חיים בעניין, ושאני לא מוכנה שזה ייגמר בכישלון מוחלט ובחוסר תוצר. מה גם שידעתי שהמחקר שלי חשוב מאוד בתחום שלי.
&nbsp
באשר לחוויות הכתיבה עצמה - מאז השינוי הגדול שעשיתי בעקבות מפגש הפורום אצל טולקין, כאמור, החוויה שלי השתנתה ב-180 מעלות. העובדה שעברתי לעשות את הד"ר מעבר לים הייתה ההחלטה הטובה ביותר בחיי. למדתי להכיר דברים אחרים, אנשים אחרים, ובעיקר - מחקר ברמה אחרת לגמרי. למדתי להכיר מנחים שמכבדים את המונחים שלהם, ובעיקר - מאפשרים להם לחשוב, ומעודדים אותם לזה. המנחה שלי היה מופלא. הוא היה מחבק ותומך, אם כי יש לציין - מופתע מאוד מהתלאות שעברו עליי קודם שהכרתי אותו.
אם יש משהו שאני שמחה עליו בכל המסלול המתעתע שעבר עליי בדרך לדוקטורט, זה שפגשתי את שני המנחים החדשים שלי, ושידעתי כל כך להעריך אותם על מה שהם.
&nbsp
ועוד משהו, אולי השינוי היחיד בעניין של "להיות דוקטור" זה לדעת שאפשר לקום בבוקר וללכת לישון בלילה בלי תחושת הדאגה או האשמה על זה שכתבתי מעט או לא כתבתי ולא התקדמתי בדוקטורט. וואו, איזו חירות!.

&nbsp
אבל אם אני צריכה לסכם את החוויות שלי למען מי שעוד לא סיימו או למען מי שהתחילו דוקטורט (או MA) ומתקשים, עוברים חוויות לא משהו, נתקלים במשברים עם המנחים או בכלל, אז.. אני מסכמת ב- לא לוותר. אם אתם חושבים שאתם לא במקום הנכון, לא עם המנחה הנכון, שהמנחה שלכם לא מתאים/מתעלל/פוגעני/לא אתי - אל תהססו. הבטן יודעת יותר מהראש, ואין סיבה "למשוך" את התחושה הזאת עוד זמן. לחשוב על אפשרות אחרת ולהוציא אותה לפועל. וכמה שיותר מהר. כל שנה שחולפת - היא חשובה וגורמת לפגיעה בסיכוי להשיג משרה אח"כ.
ובאותה נשימה ממש - לא למהר להחליט ולבצע. להיות בטוחים בהחלטה.
הידיעה שהגעתם לסוף המסלול עם עבודת דוקטור ביד - היא ידיעה שיש בה שמחה גדולה.
&nbsp
 
אני כל כך שמחה לשמוע שהסוף הוא טוב...

עקבתי אחרי התלאות שלך במשך השנים האחרונות, ומכיוון שלא נפגשנו מחוץ לפורום אף פעם לא שאלתי איך מתקדם, חשבתי שהסוף יהיה טוב או שעדיף לא לשאול... החוויות שלך דוקא מאד חשובות בעיני ושמחתי שההתנסות בסביבה אחרת עשתה לך טוב מכל הבחינות.
&nbsp
אל תתביישי בדוקטורט שלך! לא גנבת אותו

&nbsp
בינתיים חזרת ארצה או שאת בחו"ל? אשמח לשמוע, אפילו במסר פרטי.
 
תודה!

ואוו, כל כך הרבה זמן ...
אני בארץ הקודש, בינתיים.
וכן, אני לא מתביישת בו, חלילה. סתם לא מרגישה שהוא שינה אותי או את הקיום שלי, ולכן עוד מסתכלת לאחור לראות למי פונים בכל פעם שפונים אליי ואומרים "ד"ר ניצת"...
ומה שלומך בימים האלה?
 
גם בצד הזה של הדוקטורט לא הכל מלא בשושנים...

דוקא עושה לי קצת נוסטלגיה לתקופת הדוקטורט שלי ובעיקר לפוסט. אני תולה חלק ניכר מהדכדוך בעומס ההוראה ומתכוונת לקחת סמסטר חופש מההוראה ולקחת על עצמי פרויקט משלי במעבדה.
&nbsp
כמו שאת יודעת, דוקא עם המנחה שלי לדוקטורט יש לי עד היום יחסים מצוינים, ברמת שיחה פעם בשבוע שבועיים להתעדכן בענינים מדעיים ואישיים. הוא עדיין עוזר לי מאד בנושאים של התמודדות עם העולם האקדמי על כל צורותיו וגווניו. מרוב געגועים אפילו כתבנו הצעת מחקר ביחד (שלא אושרה למימון
) ואפילו נזכרתי יותר כמה נהניתי מהעבודה מולו. אני חושבת שחלק גדול מהאהבה שלי למחקר התפתחה בזכותו, ולא בהכרח היתה מתפתחת ככה במקום אחר.
 
כן, מנחה שמתגעגעים אליו...

את זה אני מכירה. לשמחתי. סוף סוף.

אבל אצלנו המרחק והימים שצריך לעבור כדי להיפגש קצת פוגעים בעשייה המשותפת.
הוא הציע לי לעשות אצלו פוסט, אבל אני בלחץ של החיים, לא רואה את עצמי מגיעה למחקר. וזה עצוב מאוד.
&nbsp
ראיתי פתאום את ההודעה שלך למעלה, לא ידעתי על התהפוכות המשפחתיות...
&nbsp
חופש מההוראה - גם אני חושבת על זה עכשיו. אני מלמדת השנה מיליון שעות - גם בעבודה וגם באקדמיה, וממש מותשת מזה. מי היה מאמין שאני אומר שאני מותשת מהוראה (שזה הדבר שאני הכי אוהבת בחיים, בערך).
&nbsp
 
למעלה