מידע לדוקטורנטיות מאב"ג שילדו במהלך התואר

מידע לדוקטורנטיות מאב"ג שילדו במהלך התואר

הבוקר דיברתי עם תמר חימוביץ מלשכת הרקטור בנושא התאמת תקנות האוניברסיטה לדוקטורנטיות שילדות במהלך התואר ואני מעדכנת כאן, לטובת אלו מאיתנו שהנושא רלוונטי עבורן: שינוי אחד, שכבר אושר, הוא שדוקטורנטית שילדה (או היתה בהריון. קצת לא ברורה ההבחנה) יכולה להגיש את הצעת המחקר אחרי שנתיים ולא אחרי שנה. ההצעה לשינוי התקנוני בנושא שבו התעניינתי, הארכת משך התואר לאשה שילדה לחמש שנים, עדיין בתהליכי אישור. מתוך ארבע אינטנציות שעליה לעבור, באחת אושרה כבר, בשניה תאושר בשבוע הבא והאחרות צפויות בתוך כמה חודשים. כרגע, ניתן לפנות לועדת תלמידי מחקר בבקשת הארכה - כפי שכל דוקטורנטית ראשית לפנות אליה - ולציין כסיבה את הלידה. המידע הלא רשמי שאני מקבלת מכל כיוון הוא שמאשרים הארכה כזו בכל המקרים. ההבדל בתקנה החדשה יהיה שדוקטורנטית תהיה זכאית להארכה ועליה יהיה רק לממש זכאותה, ולא כמצב היום בו אין ודאות שהארכה תאושר. השינוי התקנוני אינו עוסק בנושאים תקציביים כמלגות, פטור משכר לימוד והוראה בפרק הזמן של ההארכה. פרופ' ורד סלונים, יועצת הנשיאה לקידום מעמד האישה באב"ג, ידעה להפנות אותי אל תמר בשאלותי, אך נראה שאין לה מידע מעבר לכך. עם זאת, נראה לי שהיא הכתובת הטבעית בבירור שאלות שכאלו. כתובת הדוא"ל שלה נמצאת בחלק של 'פורום נשים' באתר האוניברסיטה.
 

k ah

New member
כל הכבוד לך

מאוד מרשימה אותי היכולת שלך להתעקש על זה ולא רק (כמוני) להתלונן על זה. אני בטוחה שכשתהי בתפקיד מפתח באוניברסיטה תעשי את התפקיד על הצד הטוב ביותר עבור נשים
 
../images/Emo24.gif

את כל כך אופטימית. למעשה, כל ההתעקשויות והבירורים מובילים במעגליות לנקודה דומה מאוד לזו שבה התחלתי: הריון ולידה שקופים בעיני האוניברסיטה. זה טוב רק להרגשה שלי שהשאלות החוזרות ונשנות אולי יעירו איזה תהליך ולידיעה שניסיתי. בהיבט אחר, המחלקה דחתה את ההצעה שלי להעביר את הסמינר משעות אחר הצהריים לשעה מוקדמת יותר, שתהיה בתוך שעות העבודה ותאפשר להורים להגיע ללא בעיות ביביסיטר. שינוי השעה לא עולה כלום לאף אחד, הרווח הוא של כל ההורים לילדים צעירים וזה יכול היה להיות צעד לכיוון התחשבות באוכלוסיה שלא זוכה לזה בדרך כלל. אז לא. אחרי שבעה חודשים של מיילים ושיחות בנושא, בשבוע שעבר עידכנו אותי שלא.
 
כל הכבוד ../images/Emo140.gif ותודה

אכן חשוב ובודאי יעזור כאן לכמה וכמה. אוסיף למאמרים בפורום.
 

mummy

New member
כל הכבוד על ההתעקשות ועל שאת מספרת לכולן

זה לא פחות חשוב. בבר אילן נדמה לי שנותנים למילגאיות שיולדות הארכה שמשתווה לחופשת הלידה - כלומר 14 שבועות. אבל לא יודעת מה קורה אם הלידה היא טרם הגשת ההצעה - כלומר אם זה דוחה גם את מועד ההצעה (שנה מיום תחילת תקופת המלגה). מה שלומך חוץ מזה? התאוששת כבר?
 
למעלה