תחליף לריטלין – האמנם

anatdav

Well-known member
בוקר טוב - מישהו ראה את הכתבה

בידיעות, לגבי התחליף הטבעי לריטלין??
 

חוטהשני

New member
אבל אם זה באמת עוזר להפרעת קשב הממרח עשבים הזה עדיף יותר מ'כדור כימי' לא ???
 

anatdav

Well-known member
אז זהו, שבאינטרנט היא לא מופיע,

רק בעיתון, ועדיין לא קראתי, רק שמעתי בחדשות הבוקר.
 

anatdav

Well-known member
אני מקלידה את הכתבה מילה במילה

חברה ישראלית פיתחה תחליף טבעי לריטלין. עשרות ילדים שהשתמשו בחומר החדש במהלך ניסוי רפואי נרפאו. במהלך ניסוי נרפאו לגמרי מהפרעות הקשב והריכוז שלהם. היתרון של החומר הטבעי: אין לו שום תופעות לוואי, הוא טרם אושר לשימוש. מחקר ראשוני מציע תחליף טבעי לריטלין, תרופה המשמשת לטיפול בהפרעות קשו"ר. המחקר נערך במרכז הרפואי ת"א, במהלכו יתברר כי שלושה חודשים לאחר שמתחילים להשתמש בחומר הטבעי השפעתו זהה להשפעת הריטלין. עפ"י הערכות שונות כ-4% מהילדים בישראל סובלים מהפרעות קשו"ר, וכ-20,000 ילדים נוטלים ריטלין (מידי שנה נמכרות כ-8,000,000 כמוסות) חברת "אנזימותק" הישראלית מפתחת בשנים האחרונות חומר טבעי המיועד לטיפול בהפרעות קשו"ר כתחליף לריטלין. במרכז הרפואי ת"א החליטו לערוך מחקר כדי לבדוק את השפעת החומר החדש על ילדים. בניסוי השתתפו 90 ילדים בני 8 עד 13, שהובחנו במחלקה לפסיכיאטריה של הילד בביה"ח, חלקם בהפרעות קשו"ר. הוריהם של 30 מהילדים קיבלו את החומר הטבעי והתבקשו למרוח אותו לילדיהם מדי יום במשך 3 חודשים על פרוסת לחם יחד עם שוקולד למריחה, ו-30 ילדים נוספים שהשתתפו במחקר מרחו על הלחם במשך 3 חודשים גם שמן דגים, שלו מייחסים תכונות בריאותיות. 30 ילדים אחרים לא השתמשו כלל בחומר הטבעי וגם לא בשמן דגים. בתום 3 חודשי הניסוי נערך לילדים מבחן המיועד לזהוי הפרעות קשו"ר, מתוצאות המחקר שנערך ברשות דר' מנחם וייסמן ראש המחלקה לתזונה קלינית במרכז הרפואי ת"א, עלה כי בהתנהגות הילדים שלא אכלו את החומר הטבעי לא חל שום שינוי, ילדים שקיבלו שמן דגים נהנו משיפור קל, לעומת זאת 20 מתוך 30 הילדים שקיבלו עם הלחם את החומר הטבעי עברו את המבחן ונקבעו כי הם כבר לא סובלים מהפרעות קשו"ר. מדובר בהישג משמעותי כיוון שלא מדובר בתרופה, ואין לחומר הטבעי תופעות לוואי. אמר דר' וייסמן וציין כי מדובר במחקר ראשוני בלבד, וכי יש לבחון את הנושא לעומק במחקרים נוספים.
 
../images/Emo106.gif../images/Emo24.gifתודה וכל הכבוד! מעלה

לי כמה שאלות, כבר בשלב הקריאה הראשונית (מהירה..ללא קשב
) נרפאו??? האמנם? לא קצת נמהר להצהיר כך? האם נערך מעקב על אותם ילדים לאחר השימוש בחומר הטבעי הזה במהלך זמן סביר לוודא כי מדובר בריפוי? חומרים 'טבעיים' פועלים כימית בגוף. ממש כמו תרופות. הסבר רציני לגבי ה'חומר הטבעי' אולי היה עוזר להבין ? הלוואי ואכן תוצאות המחקר הסופיות, יהיו אופטימיות כמו הפרסום הזה. ומי יודע- אולי הם מביאי הבשורה
 

anatdav

Well-known member
טוב, לדעתי כולנו נגיב בספקנות, סך

הכל רובינו ניסינו את רוב הטיפולים "הטבעיים", ולא יצא זה הרבה לצערנו. כמו שכתבת חיוך, הלוואי והתוצאות הסופיות יהיו אכן אופטימיות.
 

לורליי43

New member
בדיוק מה שחשבתי- זו הטעייה מסויימת

הילדים לא נרפאו, אם הם לא יקחו את התוסף- הם עדיין יסבלו מהפרעת קשב. בעיות אחרות שמתעלמים מהן- את התוסף צריך לקחת כל החיים- אחרת אין לו השפעה. אין אפשרות לעשות הפסקה בנטילה שלו. עדיין אין מחקרים קליניים לגבי תקופת שימוש של עשרות שנים (וגם לא יהיו בקרוב). החומר הוא לא באמת טבעי- הוא רק מופק מחומרים טבעיים, ולא ממש ידוע מה יש בתוסף ה"טבעי. אם הוא משפיע, כלומר שיש בו משהו שמשפיע מבחינה כימית.
 
תחליף לריטלין.....

גם אני ראיתי את הכתבה בעיתון ידיעות אחרונות, אשתדל לענות עליה בצורה מסודרת בשעות הערב דר' עדי אדר
 

zivadina

New member
עכשיו עליזה אדר תרוויח הרבה כסף....

בלי קשר לשם המשפחה....
 

avilike

New member
זו *לא*

הפורמולה הצמחית של עליזה אדר. או לפחות זה *לא נראה* כך. מדובר בשני מחקרים שונים וניסיון לתפוס טרמפ. בהארצ דובר שהמוצר הוא של חברת איזוטק, מה גם שהמיקום ומתודולוגיות של שני המחקרים(כפי שפרסמו באתר ובעיתון) הם שונים לגמרי.
 

I am ADiDi

New member
תודה! אלו באמת חדשות משמחות

וגם אם רק 50% מזה נכון. מחכה לרגע שבה נוכל כולנו "להרפא"...
 

liat555

New member
רק שעכשיו לא יגידו שצריך עוד

80 אלף מחקרים בכדי לאמת את זה ועוד מספר רב של שנים אני חייבת לומר שכתבה כזו נותנת תקווה רבה לכולנו ואני רוצה להיות אופטימית ולקוות שהעולם בדרך הנכונה במציאת תרופה שהיא לא רטלין
 
חייבים להיות גם ריאלים,עם כל הרצון

לתרופות קו ראשון חדשות וטובות יותר. המחקר הזה נמצא בשלבים ראשוניים, מכל הפעולות שהם נוקטים אני אישית נוטה יותר להאמין שהם מנפנפים על מנת להמשיך ולקבל תקציבים עבור המחקר שלהם, כמו גם תרומות. שמעתי שגם היתה כתבה ברדיו היום לגבי המחקר הזה. כאשר יוצאים בפרסומים בשלבים כאלו, בד"כ הכוונה היא יותר לפתח ציפיות ולדאוג לעצמם לזרימת כספים קלה יותר. מקווה שאכן יהיה בזה מן האמת ומן הפתרון, אך נראה לי שבאמת מוקדם מדי לפתח תקוות.
 

05 מיכל

New member
"היתרון של החומר הטבעי"?!

היתרון של החומר הטבעי, כך צוין, הוא שאין לו תופעות לוואי. הוא טרם אושר לשימוש. מי אמר שאין לו תופעות לוואי? זה נבדק בכלל? אם המחקר על התועלת הוא קצר מדי וחלקי מדי, הידע על תופעות לוואי כן-או-לא על אחת כמה וכמה! שוב: המשוואה טבעי=בריא היא שטות גמורה! גם מריחואנה זה טבעי. וגם פטריות הזיה. גם אם יוכח שזה יעיל, ייקח זמן עד שאתן את זה לילדי, כי ייקח עוד זמן רב מאוד עד שיהיה מספיק מידע על נזקים אפשריים לטווח הרחוק.
 

שגמון

New member
מישהו שמע על התרופה החדשה במקום ריט

יש כתבה בידיעות אחרונות, כתבה על פיתוח ישראלי של תרופה טבעית שמחליפה את הריטלין, מישהו שמע על זה? הנה הקישור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3187936,00.html
 
למעלה