ייעוץ חינוכי - דפנה זילבר ושמר ארזי

ערב טוב כיתה א'

מקבלת קונצרטה 18 מ"ג 3 ימים מכינה להכתבה 10 מילים מגיעה היום להכתבה והילדה סוגרת את המחברת ופותחת טענה שהיה כייף( לצחוק לבכות לא יודעת) איך מכינים אותה להכתבה ואת המשמעות של הדבר הסברתי לה שאמורה אומרת מילה וצריך ישר לכתוב ולא לחלום מה אני אמורה לעשות חוץ מזה אני פשוט לא רוצה שתחווה כשלונות. תודה רבה
 

אבן החן

New member
שילוב ילד ח"מ בכיתה רגילה - עזרה

בני בן 9 בכתה ג' ח"מ. בסוף שנה"ל הקודמת הוחלט על שילובו בכתה רגילה במספר מקצועות. המחכנת של הכתה הגדולה שבה הוא משתלב בטוחה שהיא המורה המושלמת ואין מה ליעץ לה ומצד שני לא משקיעה אפילו את המינימום ההכרחי. אני זוכה ממנה לתשובות בסגנון "יש לי 40 ילדים בכתה. אני לא יכולה כל שיעור לראות עם הוא עובד או לא" "אני עוברת בין הילדים ואל בנך עוד לא הגעתי ועוד תשובות מקוממות. כינסתי את שתי המחכנות לשיחה ושם נאמר לי שבני זקוק לתיווך רב והשילוב קשה לו. ובידי שלש ברירות: 1-לצמצם או לבטל את השילוב. 2- להמשיך בשילוב ולהשלים עם העובדה ש"הוא יהיה תמיד בין החלשים בכיתה" ואם זה לא נראה לי אז אני צריכה לשכור לו הוראה מתקנת אחה"צ. מיותר לציין עד כמה כעוסה ועצבנית אני. כל ניסיון שלי לייעץ או לתת טיפים נהדף. המורה בטוחה שהיא מושלמת. העובדה היא שבני לא כותב הרבה ואת רוב עבודות הכתה לא עושה. הוא בעל יכולות קוגנטיביות תקינות ובעל לקויות למידה וקשיים בתחום הגרפו-מוטורי. איך אוכל לדעת האם הקושי שלו נובע מהקשיים שלו או מאי תפקוד המורה? האם לצמצם לו את השילוב? האם להתעקש להמשיך? איך להשיג שיתוף פעולה מהמורה? ובכלל מה עושים? הצילו? סליחה על האורך ותןדה רבה מאד על העזרה
 
שילוב ילד ח"מ בכיתה רגילה

יחסי מורה-אמא! כפי שאנו יודעים אנו לא קובעים מי המורה - זה נתון! וכפי שאנו יודעים כשם שיש אנשים שונים כך יש מורות שונות. לדעתי יש לעשות את הכל על מנת ליצור קשר נכון עם המורה, פעמים כדאי לערב בעלי תפקידים נוספים בבתי הספר (היועצת, מנהלת) לא ממקום של תלונה אלא ממקום של רצון לשיתוף פעולה. צריך תמיד לזכור שלכל אחד מאיתנו ילדו הוא ה-100% אולם למורה יש התיחסות כלל מערכתית וגם היא מוגבלת ביכולתייה לתת את המענה המכסימאל. לסיכום - לא לוותר על ניסיון לשיתוף פעולה ממקום של הבנה ולא ממקום של תלונה! שמר
 
שילוב

אני מסכימה עם כל מילה שמר אמר ורוצה להוסיף רק שכדאי לנסות ולפנות למדריכה הפדגוגית במתי"א על-מנת שתעזור למורה לשלב את הילד. חוזרת על דבריו של שמר - אין מקום למלחמות אלא לסיוע הדדי בהצלחה דפנה
 

טל משה12

New member
שלום!

יש לי חברה עם בעיות קשב וריכוז ,והיא לומדת בכיתה רגילה אבל נותנים לה הקלות מסויימות(ביה"ס תיכון כיתה ח'),רציתי לדעת אם יש עבודה מאוד גדולה שהילדה מרגישה שהנחיתו עליה את העבודה, והיא אפילו לא מבינה את הנושא עליו מדובר בעבודה . האם ילדים עם בעיות קשה וריכוז יכולים לקבל הקלות כמו _לא לעשות עבודה בגלל נסיבות אלו?
 
התאמות

ההתאמות נקבעות בהתאם להמלצות המאבחנת. לכן כדאי לבדוק מה בדיוק הומלץ באבחון. המשך שבוע נעים דפנה
 
למעלה