ייעוץ חינוכי - דפנה זילבר ושמר ארזי

רוני61

New member
מה זה זיוה'לה את לא סומכת על התשובה

שלי, כבר עניתי לפני כמה ימים לגבי השאלה הזאת. שוב: כיום התאמות מדורגות לרמות_1,2,3, כל התאמה ברמה 3 חייבת אבחון פסיכו דידקטי, התאמה ברמה 3 היא בחינה בע"פ ובחינה מותאמת. כל התאמה ברמה 3 לאחר המלצת המאבחן צריכה להגיע לוועדת התאמות עם המלצת בית הספר (טופסןלוגיה שלמה) וועדת התאמות היא המאשרת האחרונה של המלצת המאבחן. לכן חשוב לדעת מה ההמלצות של המאבחן/נת, אם מדובר רק בתוספת זמן והקראת שאלון אין צורך באבחון חדש. וזיוה סליחה שאני לא נכנסת לכאן פשוט אין לי זמן לנשום.....
 

zivadina

New member
סומכת, סומכת אבל מתבלבלת

ממש לא הבעת אי אמון, רוני61, אלא לחץ של זמן להספיק לבנות את השרשור לפני ששולחים את הילד לבית הספר ואותי לעבודה. הלו, את יודעת שבזכותך הילדים שלי עברו אבחונים חינמיים. לא שוכחת לך....
 
אבחון דידקטי-לבגרויות

יתכן ויש צורך בהתאמות הרמה 3 (מבחן בע"פ ועוד) ולשם כך חובה איבחון פסיכודידקטי ולא רק דידקטי
 

zivadina

New member
מבחני איתור מחוננים/ אפרוחי היחידה

הבן שלי הצליח ועבר את השלב הראשון של אבחון המחוננים. יש לנו אישור לגבי בעיות הקשב והוא קבל את ההקלות הנדרשות קבל חדר לבד ללא הפרעות של ילדים מסביב. השאלה היא מהם ההקלות להם הוא זכאי בחלק השני של המבחן? האם משהי יודעת מה עושים באבחון בחלק השני ? ידוע לי שהחלק השני מאוד קשה ורק נדירים עוברים. האם ניתן ללמוד למבחן השני ? יש לי פחד שבגלל בעיות הקשב לא יצליח בשלב ב הכל כך חשוב. הפסיכולוגית שעשתה לילד את המבחן הפסיכודידטי שעלתה על הנתונים הגבוהים של הילד אמרה שמאוד מאוד חשוב שהוא יצליח ויקבל יום העשרה בשנה הבאה, כי לדעתה חשוב שיהיה מקום שהוא ירגיש ששם הוא ממצא את עצמו ויהיה מסופק. היום הוא לומד והכל מאוד פשוט וקל. חשוב לנו שיהיה לו לימודים מעט יותר מאתגרים על מנת שהלימודים לא יהפכו להיות שיעמום אחד גדול. הבן שלי היה בשנה שעברה בחוג אחר הצהריים של מדעים. הוא אהב את זה מאוד ורצה מאוד להמשיך באותו מקום ללמוד דברים נוספים אך הם לגילאים גדולים יותר. הוא יודע את האמת שהכל תלוי בו במידה ויצליח לעבור את המבחן יזכה לקבל את העשרה שהוא שואף לקבל ובמידה ולו לא יקבל. גם מי שאבחן אותו בסוף כתה א אמרו לי שמאוד חשוב שיעבור את המבחן על מנת לקבל את העשרה לה הוא זקוק. אני לא רואה בזה רע שהילד יודע את העובדות. ויודע שזה תלוי בו ואנחנו לא נוכל לעזור לו בזה. אפרוחית
 

zivadina

New member
שיחה בבית הספר-זקןקה לטיפים/ORITS1

שלום, לאחר שבתי (בכיתה א') אובחנה כבעלת ADHD+הפרעה מרדנית-מתנגדת (ODD)+בעיות קלות בקואורדינציה, ביקשתי בין היתר פגישה עם המחנכת והיועצת בביה"ס. ברור לי שצריך לדבר איתן כי המצב של הילדה החמיר מאד מאז שהחלה כיתה א'. את רוב הבעיות היא עושה בבית אבל גם בביה"ס בחלק מהמקרים. הפגישה נקבעה למחר, אבל האמת היא שאני לא ממש יודעת מה להגיד/לשאול/ לדרוש בה... האם יש עזרה כלשהי שמגיעה לילדה מביה"ס על-פי חוק? האם בכל בי"ס או מועצה יש זכויות אחרות (ואם כן איך יודעים מה אכן מגיע)? האם כדאי שכל המורים שמלמדים אותה ידעו מהבעיות או רק המחנכת? טיפים נוספים??
 
שיחה בבית הספר

ORITS1 שלום! לפני הזכויות ע"פ חוק. הייתי מביא לפגישה את סיכומי האיבחון שבידית מנסה לתאר כיצד אני רואה את ביתי בבית ומבקש לשמוע כיצד הם חוווים אותה בבית הספר. יתכן ותופתעי.. בכל מקרה מנסה ביחד איתם לגבש דרך לש"תפ. הייתי מנסה להתמקד במטרות קטנות וקצרות טווח על מנת לבחון את דרך ההתקדמות של ביתך זהו באופן כללי ביותר כי איני מכיר את כל הפרטים במקרה של בתך בהצלחה שמר
 

יעל י

New member
בן ה 9 שלי (כיתה ד)

אינו משתף פעולה בביה"ס הוא נוטל ריטלין SR בבוקר אינו מוציא את החומר הנדרש מהתיק אינו מעתיק/משתתף/עובד בשיעורים אינו מכין שיעורי בית או מגיש עבודות לא נותן למורה את היומן ע"מ לכתוב מה השיעורים למרות הריטלין הוא מתווכח או מתעקש בצורה חדה אם משהו לא לרוחו (כל זאת מעבר לתיקים המפריעים לשיחעור כי הם מרעישים) יש לציין שהוא מקבל שיעורים פרטיים אחה"צ ובד"כ 1 על 1 הוא עובד וא]פילו יפה לעיתים האם יש דרך לגרום לו לשיתוף פעולה עןם המורים בביה"ס? האם כדאי לשקול מעבר לחינוך מיוחד? (בי"ס תום בגן שמואל קרוב אלינו)
 
בן ה 9 שלי

נראה לי שכדאי להכניס לתמונה גורם מקצועי (מעבר לטיפול התרופתי)
 

יעל י

New member
../images/Emo140.gifתודה אפשר המלצה?

מי מקצועי? פסיכולוג?פסיכיאטר?וכו' מקווה שלא מאוחר ועדיים תהיה לי תשובה כי ראיתי שענו לי רק הבוקר
 
גורם מקצועי נוסף

אני מסכימה מאד עם שמר שיש מקום לשלב בטיפול גורם מקצועי נוסף. כדאי לבדוק אפשרות של טיפול באומנות, פסיכודרמה... שכן בתחומים אלו הטיפול נעשה גם בקבוצות קטנות המחייבות שיכלול מיומנויות חברתיות. בהצלחה דפנה
 

mapletree

New member
ADD

שלום לדפנה זילבר ושמר ארזי, בני בכיתה ב' אובחן כ-ADD, אתמול הוא אמר לי משפט "אני מרגיש שהמוח שלי מלא מדיי, שאין בו מקום ושהוא עוד מעט מתפוצץ", שאלתי אותו מתי הוא מרגיש כך והוא ענה לי שרק כאשר הוא בכיתה, הבנתי שזה קורה לו רק כאשר הוא בשיעור, מה יכולה להיות הסיבה שהוא מרגיש כך? הוא נוטל כל בוקר ריטלין SR 20 מ"ג, האם יכול להיות שהוא מתאמץ כל כך לחשוב או להתרכז שזה לא הולך לו ואז הוא מרגיש את מה שתאר? עוד דבר, אתמול למשל המחנכת ביקשה מכל הילדים להוציא מחברת חשבון מהילקוט ובכיתה יש להם מגרות עם הציוד שאינם לוקחים הביתה, כך שאם המחברת לא בילקוט היא בתוך המגרה, ילדים אחרים הולכים באופן טבעי למגרה, אבל הוא העדיף לבדוק בתיק, ראה שהוא לא מוצא ולא ניגש למגרה לבדוק אם המחברת שם, וזאת למרות שאני כל יום מראה לו שכל הדברים שלו במגרה, אני מסבירה לו בדיוק מה לעשות וכלום לא עוזר, המון פעמים קורה גם שהוא מחפש ספר או מחברת בילקוט, ומהר אומר שאין לו כשאני מראה לו אח"כ שזה כן היה בילקוט, מה עושים? איך עוזרים לו כדי שיתחיל למצוא את חפציו? הכל מסודר בתאים בילקוט כל כך יפה, כשאני מסבירה לו בכל פעם מחדש שלמחברות יש תא נפרד וכך גם לספרים, הקלמר בתא אחר, ממש רק כדי להקל עליו. אני מרגישה שהוא פשוט מעופף לגמרי ומיואשת כי איני יודעת כיצד לעזור לו.
 
התארגנות

mapletree שלום ! אתיחס באופן כללי כי אייני מכיר את המקרה לפרטיו. יתכן ובכיתה המעמס השמיעתי גדול מאוד ודורש ממנו מאמץ רב שווה לבדוק את הנושא. לגבי קושי בארגון יתכן אפשר לבקש מהמורה לסייע בתהליך ולהבנות איתה תהליך שיעזור לבנך להתארגן בצורה מותאמת יותר. שמר
 
התארגנות

את מעלה בעיה שמאד מאד "מסבכת" לילד את חיו האקדמיים. הדרך המרכזית היא להמשיך ולעבוד על הנושא. הילד שלי היום בכתה ה' וסוף סוף השנה מצליח להתארגן הייטב רוב הזמן. אחת הדרכים שהשתמשנו בהן היא ויתור על המגרה בכתה. נכון הילקוט יותר כבד אבל היעילות רבה יותר. כל מקצוע מכניסים לשיקית נילון אחת - גם את החוברת גם את הספר וגם את המחברת. כותבים על השקית את שם המקצוע וככה הילד צריך להוציא מהתיק שקית אחת המכילה את כל מה שצריך. מקווה שיועיל דפנה
 

BlaT©

New member
אני לא בטוחה מה אני רוצה לשאול.

אני בת 16, בכיתה י"א. בעבר הייתי תלמידה מצטיינת מאוד, רק מאיות. שנה שעברה עשיתי 4 בגרויות ויש לי ממוצע של 94.5. הייתה לי בעיה גם שנה שעברה, אבל אני מרגישה שהיא רק הולכת ומחמירה. אני לא מצליחה כבר לשבת בכיתה, אני לא מצליחה לעשות כלום - לא מצליחה לעקוב אחר חוט המחשבה שלי, הוא רץ כל כך מהר וללא שליטה. לפני כשנתיים וחצי חוויתי התפרצות קשה של OCD וחרדה חברתית, שהיום כבר כמעט נעלמו לחלוטין, אבל מאז רק החלו הבעיות האלה. לפני כשבוע הלכתי לפסיכיאטר, הוא אמר שיש לי הפרעת קשב ורשם לי קונצרטה, לקחתי שלוש פעמים, אבל אני עדיין לא בטוחה איך זה משפיע עליי, יש לזה תנודות קיצוניות. אני מודאגת מהשנה.. הלימודים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלי אבל מלבד במתימטיקה (5 יח"ל) אני לא עושה כלום, ולא כי אני לא רוצה. היועצת בבית הספר יודעת והיא מדברת עם המורים, אבל כמה הם יוכלו להתייחס אליי כשאני נראית כאילו שאני לא עושה כלום, רק דיבורים, וגם לא מצליחה במבחנים כל כך? לפחות לא עד כמה שאני יכולה, הרי פעם הייתי פשוט מבריקה (איך זה יכול להיות אם תמיד הייתה לי הפרעת קשב?...). אני לא כל כך בטוחה מה אני שואלת. אבל אני ממש מודאגת וקצת מיואשת מעצמי, אין לי מנוחה, אני חיה מדיכאון לדיכאון. אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי ואני לא רוצה ללכת לאיבוד, בכלל אבל בעיקר עם הלימודים, כי הם לא מחכים, הזמן רץ... ובימים אלה אני ממש מרגישה שאני לא יכולה לתפקד. מבחנים חשובים מתקרבים, למשל אחד מחר ואפילו לא התחלתי ללמוד, כי אני פשוט לא מצליחה... מה את אומרת?
 
תשובה לשאלה שלא נשאלה

קודם כל קבלי את עצמך באהבה כפי שאת. לפי התאור אין ספק שיש לך יכולות קוגניטיביות טובות. אם צריך פנילפסיכולוג שיעזור לך להרגע. תני לעצמך מעט מנוחה אספי כוחות וחזרי לממש ראת יכולתך. בהצלחה דפנה
 

hagay241

New member
שאלה !!!!

שלום אני סטודנט ויש לי בעיית ריכוז ורציתי לדעת מה ניתן לעשות ? ומה הטיפול ?
 
שאלה

תחילה אבחון שיזהה את הסיבות לקושי ומשם ינתנו גם כיווני הטיפול המתאימים בהצלחה שמר
 
איך "לשפר" את הריכוז

ברצוני לשאול כיצד ניתן לשפר את הריכוז בבית הספר . בתי טועה בתרגילים בחשבון לא בגלל שאינה טעויותיה הן בדרך כלל החלפת החיבור והחיסור או כל מיני דברים שמקורם חוסר ריכוז . איך אני יכולה ללמד אותה לשים לב יותר . האם מודעות שלה לבעיה יכולה לעזור ? קשה לה מאוד להתארגן בבוקר , וגם קשה לה לסדר את התיק לבית הספר. אני עוזרת לה להתלבש בבוקר וגם לסדר את התיק אחרת היא שוכחת הרבה מהדברים . האם עזרה שלי "מחריפה" את הבעיה ע"י יצירת תלות בי ? מצד שני קשה לה להסתדר לבד בתודה
 
איך "לשפר" את הריכוז

מורטון תומפסון שלום! העיצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לך לקחת את הבת לאיבחון כי אתה מציין סימנים המעידים על קושי בקשב התארגנות וכו' ויתכן מאוד שיש לביתך לקות למידה או\ו הפרעת הקשב הזקוקים למענה מקצועי בהצלחה שמר
 

תיקי א

New member
אבחון פסיכודידקטי לילד עם ADHD

בני מתעתד בקרוב לעבור אבחון פסיכודידקטי במכון המתמחה בכך. הוא אמנם אובחן כבעל הפרעת קשו"ר וקיים חשד לדיסגרפיה, אבל אנחנו עדיין לא מוכנים לשקול מתן ריטלין. האם הפסיכולוג המאבחן, יכול לנטרל באבחון את מוטיב הקשו"ר ? על מנת לקבל תמונה אמיתית המבטאת את היכולות של הילד ?
 
למעלה