טיפול בהתנהגות עם ד"ר רונית פלוטניק

Mr Squirrel

New member
לא משנה זה, ישלי שאלה אחרת

בזמן האחרון אני יכול לשכוח דברים שקרו לפני שתי דקות, או למצוא את עצמי מביט בנקודה כלשהיא עשר דקות בלי שום מחשבה בראש. אני גם יכול לעבור ימים שלמים בלי לזכור כלום, או שאם אני מדבר עם מישו אני לרגע יפספס איזה משפט בגלל... לאדע מה. זה בעיות ריכוז, או שאני סתם אהבל?
 

עדי זנו

New member
ליקווי למידה!

הילד עבר איבחון של ניצן שגילה ליקוי למידה בעיה במימונות הקריאה והכתיבה, הקריאה איטית והוא לא מבין מה הוא קורא וגם הזיכרון שלו לטווח קצר. קורא סיפור אך לא זוכר את כול הפרטים המופיעים בטקסט או בסיפור. מדובר בילד שקט ורגוע מאד. בכתיבה הילד מחסיר אותיות וכתיבתו לא ברורה. בהמלצת ניצן המליצו לפנות לריפוי ועיסוק לצורך הנחיות לסיוע במיומנות הכתיבה וגם לערוך איבחון כתיבה אצל מומחה לצורך קביעת מקור הליקוי ומציאת דרכים לטיפול. המורה בכיתה אומרת שמידי פעם הוא מתעסק בחפצים שלא קשורים לשיעור. האים יש צורך לעשות מבדק טובה? והאים במצב כזה ריטלין עוזר? לפי האיבחון של ניצן מה הבעיה וכיצד מטפלים בה, האים יש קשר בחוסר ויטמינים שעוזרים לזיכרון כמו: B12 וכו' בבקשה תוכל לענות לי בהקדם.... תודה!
 
תשובה בהקדם

לעדי שלום, לפי מה שתארתי יש לי חשד שבנוסף ללקות הלמידה לילד שלך יש גם (אולי) הפרעת קשב (ADD ) .לפיכך אני בהחלט ממליצה לך להפנות אותו גם לאבחון נורולוגי, כולל מבחן הטובה ולבדוק האם אכן הוא סובל מהפרעת הקשב. אם ימצא שאכן קימת ההפרעה ניתן בהחלט לטפל בה גם באמצעות הריטלין. אולם הטיפול התרופתי שהוא מאד חשוב, הוא רק הבסיס לטיפול מערכתי - כוללני.בד בבד עם הפניה לנוירולוג, חשוב להתחיל לשלב אותו בעבודה עם מורה להוראה מתקנת על מנת לקדם אותן בתחומי הכתיבה והקריאה שהם הבסיס להמשך הלמידה הבית ספרית ולחיים בכלל. כמו כן לאור ממצאי האבחון של הריפוי בעיסוק - ניתן יהיה לשקול עזרה מקבילה גם בתחום זה. עליך לדעת כי לקות למידה והפרעת קשב הינן תסמונות הצורכות טיפול משולב רב תחומי ולכן לפחות בשלב זה צריך יהיה להעניק לבנך מכלול של טיפולים. לגבי סוגית הוויטמנים - אני ממליצה שתעלה אותה בפני הרופא הנוירלוג, על מנת שהוא יוכל להתייחס לכך במלוא המשמעות. בהצלחה, רונית פלוטניק.
 

smadime

New member
הורות בהוראה מתקנת בצפון הארץ

שלום לך ד"ר פלוטניק, האם יש מישהו העוזר לחיות עם ילדים עם הפרעות קשב בדרך זו באיזור הצפון? אני גרה בעמק הירדן - על שפת ים כנרת. תודה
 
עזרה על שפת כנרת

לצערי אינני יודעת על קיומן של קבוצות הדרכה להורים לילדים עם הפרעות קשב באיזור זה. עם זאת אני ממליצה בפניך להתענין בתחנה הפסיכולוגית שנמצאת באזור יתכן והם מכירים ויודעים. בהצלחה, רונית פלוטניק.
 

עדי זנו

New member
תודה

לרונית שלום! תודה רבה שענית על שאלתי. ובמסגרת ניצן יש לבני מורה בהוראה מתקנת. תודה על עזרתך
 

zivadina

New member
תודה לד"ר רונית על התשובות החשובות

שהאירו את עינינו להבין לעומק את ההתמודדות הרגשית של ילדינו.
 
למעלה