נוירופידבק - שאלות לד"ר ענת ברנע

zivadina

New member
נוירופידבק - שאלות לד"ר ענת ברנע

ד"ר ענת ברנע, ד"ר לנוירופיזיולוגיה ומומחית ללקויות למידה העוסקת בהוראה, באיבחון ובטיפול בהפרעות קשב וריכוז, היא בעלת מכון "ביוקשב" לנוירופידבק, הנמצא בקבוץ גבעת חיים איחוד. ד"ר ברנע תתארח בפורום שלנו ביום ד´ 29/12/04 בשעות 21:00-22:00 ותענה על שאלות הקוראים בנושאי טיפול בילדים ובוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז באמצעות נוירופידבק. אתם מוזמנים לפתוח את ההודעה הזאת, ללחוץ על "הוספת תגובה" ולהפנות שאלות לד"ר ענת ברנע. אנו מודים לד"ר ברנע שהסכימה להקדיש לנו מזמנה כדי לספר על שיטת הטיפול בנוירופידבק.
 

shiraaaa8

New member
מחקרים על ADHD שלא נטלו ריטאלין,יש?

שלום ד"ר ברנע, ברצוני לדעת האם ישנם מחקרים שמעידים על שינוי אצל בעלי ADHD כאשר המטופלים לא לקחו תרופה מכל סוג שהוא מבוססת ריטאלין. האם המוח הADHD למד גם בתנאים טבעיים? האם זה גורם לתהליך להיות ארוך יותר? שאלה נוספת: בקופות החולים נותנים שירותים של ביופידבק, למה לא נוירופידבק? רב תודות, שירה.
 

anatbarnea1

New member
מחקרים על נוירופידבק וריטלין

יש מחקרים שמראים שנוירופידבק אפקטיבי כמו ריטאלין בשיפור מדדי קשב. קופת חולים לא נותנת בשלב זה שירותי נוירופידבק, אבל בהחלט העניין מתקדם לקראת זה. זה יותר עניין פוליטי מאשר עניני.
 

ריטה ב

New member
קופות חולים

ציטוט מהשאלה של shiraaaa8: "בקופות החולים נותנים שירותים של ביופידבק, למה לא נוירופידבק?" ד"ר ברנע, האם ידוע לך איזה שירותי ביופידבק נותנים בקופת חולים? האם תוכלי לפרט קצת כיצד מתקדם העניין לקראת הכללת נוירופידבק בתוך שירותי קופות החולים? תודה!
 

anatbarnea1

New member
שירותי נוירופידבק

קופ"ח מכירה במספר תחומי ביופידבק: שליטה בסוגרים, טיפולי הרפייה ושליטה בשרירים. אני לא ממש יודעת מהם התחומים ומה הקריטריון להכללתם בסל. באופן כללי, קופות חולים מעדיפות להקטין כמה שיותר את השירותים שהם מממנות והטיל על המטופל כמה שיותר מכיסו הפרטי. אנחנו עכשיו קבוצת מטפלים מנסים לעבוד על הכנסת הנוירופידבק לסל הבריאות. בגרמניה, ד"א, נוירופידבק נמצא בסל הבריאות. ענת
 

shiraaaa8

New member
אולי לא הייתי ברורה, השאלה היתה

האם קיימים מחקרים בהם הנבדקים לא נטלו ריטאלין תוך כדיי ההתנייה ותהליך הלמידה שגורר הנוירופידבק... מי שיש לו מידע איזשהו וקישורים אשמח.
 

mazy

New member
נוירופידבק וטוראט

שלום דר' ברנע! רציתי לשאול אם ידוע על הצלחה של טיפול בנוירופידבק בלוקים בתסמונת טוראט, ואם כן על איזה תחום בדיוק עובדים עם לוקים בטוראט- הפחתת טיקים? ocd?
 

anatbarnea1

New member
נוירופידבק וטוראט

בהחלט יש עבודות שמדגימות שיפור בטיקים אצל חולי טוראט. עובדים על תחום של SMR אלו גלי ביתא שמופיעים כאשר עושים אינהיביציה על תנועה. מכאן שטוראט מתאים לטיפול שכזה.
 

miromiro

New member
מספר שאלות-

חלקן טכניות מה ההכשרה של המטפלים? היכן היא מתקיימת? למי היא מיועדת(ההכשרה)ומי מכיר בה? האם יש פיקוח של איזה שהוא על העוסקים בטיפול כזה? האם יש מחקרי אורך על הצלחות והפנמה של הטיפול? האם בטיפול משולבת הנאה, ילדים נהנים ובאים עם חשק? תודה.
 

anatbarnea1

New member
הכשרה של מטפלים

מטפל מוסמך בנוירופידבק מקבל הכשרה בחו"ל. כיום אין קורסים שמכשירים מטפלי נוירופידבק בארץ. יש בארץ אגודה לביופידבק והמטפלים בנוירופידבק שייכים לאותה אגודה. הטיפול הוא בהחלט משעשע ומאתגר. יש מחקרים שמראים על יעילות הטיפול. כמובן אסור לצפות שטיפול כזה יהפוך בעל ADHD לחסר ADHD . הטיפול משפר פונקציות קישביות ומשפר מדדי אימפולסיביות
 

1ron

New member
ללמוד

איפה אפשר ללמוד נוירוביופידבק? בוינגייט אמור היה להיפתח קורס ביופידבק ולא נפתח כנראה מחוסר משתתפים. איפה בכל זאת? תודה
 

anatbarnea1

New member
איפה אפשר ללמוד

בחודש הבא אמור להיפתח קורס ראשון להכשרת מטפלים בנוירופידבק, כרגע הוא מיועד רק לאנשי משרד הבריאות. אחריו אני מקווה שייפתח קורס נוסף ואם כוונתך רצינית כדאי שתשמור איתי על קשר ישיר ואעדכן אותך לגבי הקורס. ענת ברנע [email protected] כתוב בנושא "קורס לנוירופידבק.
 

ריטה ב

New member
נוירופידבק וביופידבק

שלום ד"ר ברנע. אני רוצה להודות לך על הסכמתך לענות גם לשאלות ההורים לילדים עם ADHD מהפורום הבינלאומי לדוברי רוסית. שאלה של igrigori: מהו נוירופידבק? מהו ביופידבק? מה משותף ביניהם ומה ההבדלים? תודה
 

anatbarnea1

New member
מה זה נוירופידבק

ריטה, אנא קיראי את התקציר על נוירופידבק בקישור שעשתה זיוה לרגל השתתפותי בפורום
 

ריטה ב

New member
תודה ועוד שאלה

מהתקציר לא הבנתי הרבה, חוץ מכך שנוירופידבק הוא ענף בתוך ביופידבק. מהאתר שלך הבנתי יותר. תודה! אז כשמדברים על טיפול ב ADHD באמצעות ביופידבק - האם תמיד הכוונה לנוירופידבק?
 

ריטה ב

New member
אחרי ביופידבק

שאלה של Angela (לטביה) מהפורום לדוברי רוסית: בני הוא בן 7. עברנו קורס ביופידבק - 24 טיפולים, "אימוני אלפא". קצב אלפא התייצב, אבל הופיעה paroxysmal activity באזור העורף. זה מייד התבטא בציונים, ההתנהגות לא כ"כ השתנתה, והציונים - ירדו. איזו מסכנה ניתן להסיק מכך? האם ביופידבק לא מתאים לילד?
 

anatbarnea1

New member
אימוני אלפא

קשה לי לענות באופן מאד ספציפי לשאלה שלך. נראה לי קצת מוזר לעשות טיפולי אלפא להפרעת קשב. אם אכן מסתבר שהפעילות הלא סדירה הופיעה בגלל הטיפול צריך, כמובן להפסיק את הטיפול הזה או לשנות את הפרוטוקול. אני מעדיפה לדבר על כך באופן פרטי איתך, אנא התקשרי אלי למכון שלי: 6369573 ענת
 

ריטה ב

New member
מה זה טיפולי אלפא?

כפי שציינתי בהודעה הקודמת, זאת לא שאלתי האישית, אלא של אחת מחברות הפורום שלי ברוסית (תושבת לטביה). לכן אין ברשותי מידע נוסף אודות המקרה. לפי מה שהבנתי מהשאלה עצמה - זה שהטיפול הסתיים, והשינויים חלו לאחר מכן. אודה לך אם תוכלי להסביר (אפילו בקצרה) אודות טיפולי אלפא ולמה זה לא מתאים להפרעת קשב. או - לחילופין - תפני אותי למקור מידע. תודה רבה לך על כל התשובות!!!
 

anatbarnea1

New member
טיפולי אלפא

אם הבנתי נכון את כוונתן, טיפולי אלפא, מדובר על אימון והעלאה של גלי אלפא. גלי אלפא הם גלים בתחום תדר של 8 עד 13 הרץ והם משקפים פעילות של על גבול השינה או במצב של עיניים עצומות. גלי אלפא הם גלים איטיים ומטפלים בהעלאתם באנשים שצריך להרגיע אצלם חרדות או בכלל להרגיע. בהפרעות קשב וריכוז בד"כ יש עודף של גלים איטיים וחוסר בגלי ביתא, לכן הטיפול בד"כ מכוון להעלות גלי ביתא
 

ריטה ב

New member
הרבה שאלות כלליות

ד"ר ברנע, מאחת התשובות הקודמות שלך נובע שלא נכון לטעון כי נוירופידבק מרפא ADHD. לטענתך, "הטיפול משפר פונקציות קישביות ומשפר מדדי אימפולסיביות". 1. באיזו מידה משפר הטיפול את הקשב ואת מדדי האימפולסיביות? מה בקשר להיפראקטיביות (או שזה כלול במשפטך באימפולסיביות)? 2. מתי אמורים להופיע הסימנים הראשונים של ההצלחה? איזה סימנים? 3. האם קיימת הגדרה של "טיפול הצליח" או "טיפול כשל"? אם כן - על מה היא מבוססת? 4. האם יש להגיע לנוירופידבק אחרי אבחון מסודר אצל נוירולוג או פסיכיאטר? 5. האם מטפל בנוירופידבק מבצע אבחון? אם כן - איזה אבחון? 6. כמה טיפולים צריך? לילד? למבוגר? כיצד ומתי נקבע מספר הטיפולים? 7. האם יש צורך לחזור על הטיפולים אחרי זמן מה? 8. עם איזה טיפולים נוספים מומלץ לשלב נוירופידבק (אם בכלל)? 9. האם נוירופידבק אמור לעזור בכל מקרה של ADHD? 10. האם יש הבדל בטיפול ב ADHD לעומת ADD? 11. האם יש מקרים בהם לא כדאי או אסור לטפל בנוירופידבק? תודה רבה
 
למעלה