שאלות לד"ר שני: גיוס לקויי למידה

י ע ל י ק

New member
שלום לדר' שני ../images/Emo39.gif

באופן כללי אני מניחה שצה"ל משתדל למצוא את התפקיד והמקום הנכון לכל המתגייסים, ובכל זאת - איך מתייחסים לעניין הפרעת הקשב או הרוטציה -תכונות שלדעתי (הבלתי מקצועית) עלולות להעמיד את הילדים בסכנה בתפקידים קרביים ? ולמעשה האם לקות למידה מהווה גורם להורדת פרופיל או להגבלות/זכויות כלשהן? תודה על תשומת הלב יעליק
 

דבי שני

New member
תשובה ליעליק

הפרופיל יורד רק באותם מקרים שקיימת באמת הצדקה לכך מסיבה של סיכון וקשיים משמעותיים צפויים בתפקוד השיגרתי. במידה שהפרופיל לא ירד ואת סבורה שקיים סיכון, ניתן לערער על הפרופיל ולבקש בדיקה חוזרת שבה הנער ידגיש את קשייו בתפקוד. אפשר גם להעביר ללשכת הגיוס תוצאות של בדיקות שעבר בעבר באזרחות ושממחישות כי קיים סיכון.
 

אלינב

New member
האם לקות למידה מפריעה להתקבל לקק"צ

קורס קצינים והאם במהלך הקורס מתחשבים בלקות הלמידה ?
 

דבי שני

New member
תשובה לאלינב

כדי להגיע לקורס קצינים, יש צורך תחילה להגיע למדור מבדקי קצונה ולעבור שם מבחנים וראיון פסיכולוג. אם הכל עבר בשלום, מגיעים לקורס קצינים ושם כל אחד יכול להחליט האם הוא רוצה להציג את האבחון ולבקש התאמות במבחנים או שהוא יכול להסתדר ולהצליח ללא הדיווח. כל זאת, כמובן בתנאי שהנתונים מלשכת הגיוס (הקב"א)מספיק גבוהים ועומדים בדרישות המינימום.
 

Dolose

New member
ADD

האם הפרעות קשב וריכוז- ADD (לא ADHD) מורידה פרופיל בצבא? האם מבחני המיון הם לADHD בלבד או גם לאלו שלא היפראקטיביים? תודה
 

דבי שני

New member
תשובה

הפרעות קשב וריכוז יכולות להוריד פרופיל אם הן חמורות מאד ופוגעות בתפקוד היומיומי, בתחום של התמצאות במרחב, בתחום שקשור לקואורדינציה של הגוף וכדומה. לא מדובר במבחני מיון אלא בתהליך שקובע את הפרופיל הרפואי. אותו נוירולוג בודק את כל סוגי לקויות הלמידה, כולל הפרעות עם או בלי קשיי קשב,ריכוז והיפראקטיביות.
 

yoo2

New member
שלום

האם מתחשבים במאובחנים עם בעיות קשב וריכוז במבחן הפסיכוטכני בצו ראשון? אם כן, את מי צריך לידע בשביל לקבל את ההקלות? המון תודה והמשך יום נעים
 

דבי שני

New member
תשובה

כדי לקבל התאמות בלשכת הגיוס, צריך להעביר לשם את דוח האבחון המלא (לא רק את סעיף ההמלצות!). אפשר לשלוח את הדוח בדואר או להביא אותו ביום ההתייצבות. מרבית דוחות האבחון, במידה והם תקינים ומלאים, בהחלט מזכות בהתאמות. יש הרבה סוגי התאמות והנבחן מקבל התאמות על פי מה שמתואר בדוח האבחון.
 
S

saritamar84

Guest
קורסים מקצועיים של חיילים

שלום, אני מפקדת בקורס מחשבים מקצועי של הצבא. לא מעט פעמים מגיעים אליי חניכים שמצהירים על ליקויי למידה והפרעות בריכוז ובקשב. מכיון שהקורסים הם ארוכים, בערך 12 שעות לימוד ביום למשך של כחודש וחצי, זה עלול להשפיע על יכולות והצלחת החניכים. אך לדעתי גם אני וגם המפקדים שלי לא בטוחים איך מתמודדים נכון עם האבחונים האלו. אנו נוטים להוסיף זמן, אך האם יש משהוו אחר שיכול לעזור או שחשוב להקפיד עליו? תודה.
 
שאלה נוספת לדבי שני

מה בודק הניורולוג אם מצהירים על בעית ריכוז? מה הולך שם בדיוק ולפי מה הוא מחליט אם להוריד פרופיל או לא?
 

דבי שני

New member
תשובה

הנוירולוג שעוסק בתחום זה עורך מספר בדיקות ושואל מספר שאלות בתחומים שעלולים לגרום להורדת פרופיל. הנושא המרכזי שנבדק הוא הקואורדינציה וההתמצאות המרחבית. אם הפרופיל יורד כנראה שהנוירולוג הגיע למסקנה שיש לכך הצדקה וששירות ביחידה קרבית עלול להיפגע או שקיים סיכון כלשהו. תמיד אפשר לערער על קביעת הנוירולוג ולבקש בדיקות חוזרות/נוספות.
 
ואילו בדיקות הוא עושה

איך אפשר לבדוק התמצאות מרחבית. ואם יש לי בעיה במוטוריקה העדינה אבל לא בגסה. זה יוריד לי פרופיל? כי אם הוא יבקש ממני לאחוז עיפרון ולפי זה הוא יקבע את הפרופיל שלי אז סביר להניח שהפרופיל ירד. הוא יסתמך גם על המוטוריקה הגסה? ובכלל איזה תרגילים הוא יבקש ממני לעשות והאם הוא באמת יבדוק את זה או שהוא יחפף?
 

דבי שני

New member
תשובה

יש לנוירולוג שיטות לבדוק את כל הדברים האלה שחשובים לענין הפרופיל ולבסוף להחליט מה יהיה הפרופיל על בסיס כל מה שבדק ולא דבר ספציפי כזה או אחר.
 

דבי שני

New member
תשובה

יפה שאת פונה, בהחלט נראה שאכפת לך מהחניכים שלך וכל הכבוד לך על זה. אני מציעה שתסכמו אצלכם על נהלים קבועים של התאמות ללקויי למידה שמגישים לכם דוחות אבחון. מכיוון שצריך להבין היטב בתחום הזה ולדעת למה מתכוון המאבחן בממצאי הבדיקה שהוא מפרט, אתם חייבים לקבל יעוץ בענין הזה. הרי לא יתכן שאין מדיניות ברורה ונותנים הארכות זמן סתם באופן אינטואיטיבי. אני מפנה אותך למחלקת מדעי ההתנהגות באכ"א, לענף מיון. שם יוכלו להיפגש איתכם ולעזור לכם להתמודד באופן מקצועי ואמין עם פניות החניכים לקויי הלמידה. בהצלחה.
 
למעלה