לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2059920,599 עוקבים אודות עסקים

פורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.
x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי הפורום    ייעוץ חינוכי    ייעוץ רפואי     קישורים    בתי מרקחת  
המידע והעצות בפורום אינם תחליף לייעוץ מקצועי. תפוז אינו ערב לנכונות המידע,  ולא יהיה אחראי לנזק כתוצאה מהסתמכות עליו. 
אין להציע או לבקש תרופות בפורום!     הפרסום העצמי בפורום אסור!
 
                         
 
בואו לגלוש אתנו!
המשך >>

לצפיה ב-'הפרעת קשב, ענין של אמונה?'
הפרעת קשב, ענין של אמונה?
22/02/2004 | 23:47
11
6
שלום רב,  
אני קוראת פעילה לשעבר, ומידי שנה או משהו חוזרת לחידוד או הערה, רציתי לספר ולשאול, בני, בן 11 וחצי, אובחן לפני 4 שנים על ידי  ד"ר מנור המקסימה כילד עם ADD . הוא קיבל התאמות וגם בית הספר וגם אנחנו ההורים קיבלנו הדרכה. בשנים האחרונות, הכל בסדר, כלומר, הוא מנצל יפה את ההתאמות, ואני  תמיד שם להגן על זכויותיו. סידור מצוין לכל הדעות. בחודשים האחרונים  , בני הביע רצון עז לעבור שנה הבאה ללמוד בבית ספר מופת שזה יום לימודים ארוך עם הסעות ודגש על מדעים, ומה עם   ADD שאלתי? ומה עם  שיעורים, חקרתי, והרי, כיום בכיתה ו , הוא שורד אבל  מאושר, ושם? אין מקום להתאמות. אני אסתדרֱ / היתה התשובה. הוא  עמד במכינה ובמבחנים,   והגיע גם  מכתב: התקבלת!! , ועכשיו זמן החלטה.
בינתיים, אני עשיתי חושבים, ראיתי כמה תרמתי לקבע  אותו בהפרעת הקשב,  וכמה החיים שלו יפים(כאמור מנצל עד הסוף כל  פתח של התאמה) ואת הנכונות שלו לוותר על כל העזרה. וללמוד הרבה. ובאתי ושיתפתי אותו במחשבות שלי, ושאולי כבר אין לו, ואולי בכלל לא היתה לו, ואולי האמונה שלי הפריעה לו להתאמץ. החכם שלי מסתכל עלי במבט כחול רציני וממזרי בו זמנית: אף פעם לא הייתה לי  הפרעת קשב, את צודקת זו  אמונה שלך.
נשארתי פעורת פה.  מה דעתכם? הוא  אגב גם מאובחן  כמחונן  ולומד יום בשבוע בתוכנית  העשרה. הגם זו  אמונה? ואיפה המדע?
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'עניין של אמונה....בעצמו'
עניין של אמונה....בעצמו
23/02/2004 | 01:48
6
יש לי בן חמוד כזה, לא "מחונן" אבל מאוד חכם. כל שנה הוא מבקש להפסיק לקחת את "הכדור המעצבן הזה", וכל שנה חוזר אליו בגלל ירידה בלימודים. השנה הוא החליט "ללכת על הצטיינות", אבל שמנו לב שכל הירידות המשמעותיות במבחנים היו כאשר המבחן היה בבוקר, לפני תחילת השפעת הריטלין, אוב אח"צ, בסיום השפעת הריטלין. ולא, הוא מעולם לא קיבל התאמות.
אצלי רק הבת שאובחנה באמצע הבגרויות קיבלה התאמות, וכל שאר המאובחנים אינם מקבלים התאמות, כי הם צעירים ממנה.
כל זה בא להגיד לך ש:
1. המחוננות בהחלט יכולה להתגבר על הפרעת הקשב בשנים הראשונות בבית הספר. העליה בדרישות האקדמיות בכתות הגבוהות יותר או באוניברסיטה, עלולה להצריך עזרה. (תקראי על השפעת המחוננות על בדיקת ה-TOVA).
2. אין טיפול שיכול להשתוות למוטיבציה של הילד עצמו. המוטיבציה יכולה לעשות את כל העבודה, היות שהילד מוכן להשקיע בשביל להצליח.
(אם לעשות "ניתוח בגרוש", הרי פניתם לעזרה כי היו בעיות, טיפלתם נכון, והחזרתם לילד את הבטחון בעצמו).
מסקנה: האמונה בעצמך והמוטיבציה יותר חשובות מן המדע, אבל חשוב להעזר במדע כאשר קשה לך.
מאחלת לו להמשיך כך תמיד.
הפרעות קשב ADHD >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'ד"ר מנור? נורית מנור?'
ד"ר מנור? נורית מנור?
23/02/2004 | 01:49
1
3
לצפיה ב-'ד"ר איריס מנור'
ד"ר איריס מנור
23/02/2004 | 02:54
2
שהיא פסיכיאטרית וחוקרת של ADHD.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'מה פירוש 'אין שם התאמות'?'
מה פירוש 'אין שם התאמות'?
23/02/2004 | 05:30
2
2
אם לא יסכימו לתת לו שם התאמות, צרי קשר עם עורך דין.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'סליחה על הבורות ,אך מה זה "התאמות"'
סליחה על הבורות ,אך מה זה "התאמות"
23/02/2004 | 11:41
1
6
לצפיה ב-'התאמות='
התאמות=
23/02/2004 | 11:50
3
התחשבות של בי"ס בצורת הארכת זמן למבחנים, הפחתת והקלה בשיעורי בית וכדו' בהתאם להמלצות איבחונים.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'הבן שלי באותו גיל והרצון שלו להיות'
הבן שלי באותו גיל והרצון שלו להיות
23/02/2004 | 08:34
3
3
כמו כולם והמוטיבציה שלו עוזרים לו להסתדר בלי הקלות.גם הוא מחונן ומצליח ואם זו הדרך שהוא בוחר  אל פחד במקרה הכי גרוע תתגיסי לעזור ולדרוש את ההקלות אבל במה שהם רוצים הם עוד יותר מצליחים.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'על אמונה והתאמות....'
על אמונה והתאמות....
<< ההודעה הנוכחית
24/02/2004 | 08:33
2
24
גם בעלי סבור כי הבן שלנו (רבע ל14) למעשה "מסדר אותנו" וזה שאנחנו מתאימים לו הכל (ולא רק דרכי הבחנות, אלא גם סביבה בייתית, סדר היום, וכו') זה רק מאפשר לו חיים יותר קלים.

בני, אף הוא מחונן אובחן גם כadhd וגם כלקויי למידה. (מכיתה ג' הוא עבר כבר שני אבחונים) לי, גם כאמא וגם כמורה לחינוך מיוחד, אין ולו הספק בקטן ביותר שיש לו את שניהם.

עד החטיבה הוא הסתדר מצויין עם טיפול תרופתי ומורה מכילה, סיים בהצטיינות את בית הספר היסודי ופתאום....בום!!! בתחילת החטיבה התרסקות אדירה....!!! מבחינה לימודית והתנהגותית. העברנו אותו כיתה, התחלנו טיפול קוגנטיבי התנהגותי, שינינו מינון (עברנו לקונצרטה) ולאט לאט, (מאוד מאוד לאט) הוא מתחיל להראות סימני התאוששות מהמשבר.

היסודי הוא חממה, בחטיבה הדרישות משתנות מאוד, מעט שעות מחנכת, נדרשת ממך בגרות ומשמעת הרבה יותר מהיסודי, הרבה מורים מקצועיים עם מעט מאוד ידע בלקויות למידה והפרעת קשב (ושכל מה שהם רוצים זה לבוא לכתה "לשפוך" את החומר וללכת לדרכם בשלום...) ובואו לא נשכח את גיל ההתבגרות!

אני מאוד בעד שילד יוכל למצות את כישוריו ושילך לבית ספר מתאים (מדעים, אומנויות, מקצוע, הכל!!), אבל בהחלט להיות עם יד על הדופק!

ועכשיו מה זה "התאמות":
התאמת דרכי הבחנות היא דרך חוקית ומוכרת לאפשר לתלמידים לקויי למידה להבחן בתנאים שמתאימים להם - לאחר שעברו אבחון פסיכודידקטי. כלומר לא שהילד יתאים עצמו לבחינה אלא להתאים את הבחינה לילד. מדובר על התאמת דרכי הבחנות כגון: תוספת זמן (לקויי למידה הם בדרך כלל איטיים), הקראת השאלון (לדיסלקטיים), אפשרות לענות בעל פה (לדיסלקטים ודיסגרפיים), שכתוב, התעלמות משגיאות כתיב, שיעתוק, שימוש בדף נוסחאות (לדיסקלקולים) ושימוש בקוויקשינרי (באנגלית)....
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'האם במבט לאחור יש משהו שאני יכולה'
האם במבט לאחור יש משהו שאני יכולה
24/02/2004 | 08:53
4
לעשות כהכנה למעבר לחטיבה? היום רשמתי אותו לחטיבה והיתי רוצה לדעת  אם יש דרך להכין אותו או את המערכת כדי לרכח את המעבר .
היום אנחנו אפילו לא מדברים על המעבר כי הוא לא העלה את הנושא  ואני לא בטוחה שכדי להכנס לזה.
אני רוצה לציין שהמורה שלא כלל  לא מכילה אותו או מקלה עליו את החיים והוא כלל לא רוצה את זה ובכל זאת..
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'המוטיבציה הינה מרכיב חשוב ביותר,'
המוטיבציה הינה מרכיב חשוב ביותר,
24/02/2004 | 09:31
4
לפעמים חשוב יותר מה IQ. יש לי שלושה, כולם מטופלים במידה שווה, זו עם המוטיבציה עושה חייל! מקבלת התאמות וממצא את מיומנויות הלמידה שרכשה במשך השנים על הצד הטוב ביותר.
זו נטולת המוטיבציה, מקבלת התאמות אבל לא נותנת מעצמה אף טיפה של מאמץ. ואני יודעת שבסופו של דבר הכל יהיה בסדר.

שתיהן לקויות למידה עם בעיית קשב וריכוז והיפריות, לא כי דמיינתי אלא כי הייתי ערה לקושי שלהן.
הכל עניין של מוטיבציה והעזרה שניתנת מסביב, השילוב מאפשר לקפוץ גבוה מעל למסוחה. (כתבתי נכון????)
מיכל.
הפרעות קשב ADHD >>
לצפיה ב-'מחוננות זו לא אמונה. זו עובדה.'
מחוננות זו לא אמונה. זו עובדה.
24/02/2004 | 09:59
3
שאף אחד לא יוכל לקחת ממנו אגב, זה נתון אובייקטיבי.
גם הפרעת קשב זו עובדה ולא אמונה- האמונה מתבטאת באינטרפטציה שלנו ואיך אנו חיים עם ההפרעת קשב (או אם תרצי עם ה"תכונה" המיוחדת הזו).
הפרעות קשב ADHD >>

הודעות אחרונות

12:40 | 13.02.20 אורחים בפורום
06:56 | 09.02.20 אורחים בפורום
19:41 | 05.02.20 אורחים בפורום
18:23 | 29.01.20 אורחים בפורום
09:37 | 27.01.20 אורחים בפורום
22:07 | 26.01.20 אורחים בפורום
18:53 | 26.01.20 אורחת120
21:51 | 17.01.20 1smile11
07:55 | 09.01.20 אורחים בפורום
16:06 | 25.12.19 אורחים בפורום
13:00 | 11.12.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ